Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.18 - 05:37:46 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fint skrivet!  (läst 17152 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2011.07.28 - 22:25:39 »

Men hon pekar ju ut vissa saker som olämpliga? Om man vill ha mer när man äter riktig mat då? Ska jag kanske börja äta hallon och finncrisp istället, för det har har jag inget problem att äta lagom av.  :lol:

Det är antagligen fel på min läsförståelse eftersom alla andra verkar fatta. Jag fattade aldrig det brilljanta i att man skulle äta ett köttstycke stort som handflatan utan angivande av hur ofta man skulle göra det heller. Jag saknar nog intuition.  :look_down:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #31 skrivet: 2011.07.28 - 23:17:01 »

Det där med intuition är nog fler än du som har problem med. Vilket ju gör det till en riktig utmaning att få budskapet att gå fram. För mig är det enkelt. Jag äter till jag är mätt av vanlig mat. Vissa dagar unnar jag mig något lite extra, eller om jag tränat. 


Jag tror inte det är fel på din läsförståelse. Men du tycks vilja ha en exakt beskrivning för just dig. Och det kan du inte få. Hon kan skriva det storstilade. Men det finstilta måste du själv bifoga. Liksom.  :hmm:


Nä, vet du. Nu måste jag gå och knyta ihop mig. Jag har ett tufft program imorgon. Sy gardiner, bada, fika och ta emot en gäst sent på kvällen som ska gästa oss några dagar.  :wave: Natti!  :yawn:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #32 skrivet: 2011.07.28 - 23:17:55 »

Två gånger om dagen, lunch och middag!

Här förklarar hon lite komplexiteten i att ge kostråd i en blogg. Inlägget är gjort i samband med att hon varit kostcoach åt en tjej i en hel vecka. http://www.annahallen.se/kostradgivare-irl
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2011.07.28 - 23:43:44 »

OK, men det stod inte i det inlägg det länkades till när det begav sig. Jag minns att vi pratade om det. Rådet är alltså egentligen ät TVÅ handflator kött om dagen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2011.07.28 - 23:56:55 »

Jag har fått en uppenbarelse!  :throw_flowers:

Det är nog så att man måste läsa hela hennes blogg, eller följa den med någon slags regelbundenhet i varje fall, för att få ett grepp om det. Det är nog när man bara läser instaga inlägg, som jag, som det blir svårtolkat.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #35 skrivet: 2011.07.28 - 23:58:34 »

Det är hennes basgrund. Frukost med ägg och makrill (tror jag), två mål med en handstor bil kött eeler fisk, rejält med grönsaker och 1/2 dl (har jag för mig) fet sås.

Sen är rådet lär känna dig själv och tillräckligt mycket om näringslära för att förstå vad och hur man kan äta utöver det.

Sen tycker jag bloggar är svåra, då saker lätt blir ryckta ur ett sammanhang om man inte följer.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2011.07.29 - 00:04:40 »

Sant. Jag gillar egentligen inte bloggar. Eller, jag gjorde det en gång i tiden när folk gjorde inlägg när de hade nåt att säga. Man gick in och kollade nästan varje dag på favoritbloggarna och visste att när det kom nåt nytt skulle det vara bra och läsvärt. Nu när bloggarnas glansperiod sägs vara över verkar det viktiga vara att göra minst ett inlägg per dag, oavsett. Och jag syftar inte på någon speciell blogg nu, utan rent allmänt.  :whink:

Vad jag saknar, som nästan fursvunnit helt, är den gamla typen av sajter med, vad ska man kalla det, artiklar om olika ämnen. Bloggarna har ätit upp dem. Bloggar må vara ett smidigt och enkelt verktyg för publicering, men de är för det mesta hopplösa att söka information i.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #37 skrivet: 2011.07.29 - 07:53:37 »

Håller med!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2011.07.29 - 12:08:40 »

det håller jag också med om!. T.ex. på kostdoktorn hittar jag sällan det jag söker... medans jag VET det fanns där.

Samma för min egen blogg förresten  :laugh: men jag bloggar ju inte så länge än. Så det får jag ändra så det blir mer lättsökt!

Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2011.07.29 - 22:28:45 »

ja det svåra med just bloggarna är ju att de inte är indelade i olika kategorier längre!? det är för det mesta bara en enda sida som allt hamnar på och sen får man scrolla och scrolla för att läsa alla inlägg... i stället för att kunna gå in under en meny där de finns vackert insorterade efter den kategori de faller under... Kostdoktorn är ju ett lysande exempel på just detta. allt hamnar i en lång följd och det är i stort hopplöst att hitta just det man letar efter...
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2011.07.30 - 01:00:56 »

Det finns ju "taggar" eller vad det kallas, men de flesta är dåliga på att använda det - eller det blir helt enkelt för många inlägg med tiden för att det ska bli meningsfullt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2011.07.30 - 09:41:24 »

jag använder taggar och försöker få dom i flikar men det vill inte helt som jag vill det. Men kostdoktorn är ett strålande exempel på att det knappt går att hitta. Även med sökfliken kommer jag nästan aldrig dit jag ska....
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2011.07.30 - 11:31:57 »

Nä, det funkar bättre att googla än att använda WordPress sökfunktion.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544