Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.18 - 09:34:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Varför överäter man?  (läst 43262 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #75 skrivet: 2011.08.15 - 04:30:58 »

Äsch, det har bara hänt ett par gånger på hela tiden att jag svullat så här. Fubbar jag mig brukar det vara betydligt måttligare än så. Men det är lite läskigt att jag fortfarande inte är mätt. Känner mig inte ens full i magen. Jag tänker (nog) inte äta nåt mera men det skulle inte vara några som helst problem att få ner en laddning till. Skumt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #76 skrivet: 2011.08.15 - 05:03:59 »

jo men vissa dagar känns det faktiskt nästan som om man är helt bottenlös!  :bang_head:  :rolleyes: har ingen aning om varför... men det drabbar även mig emellanåt.  :tongue_wag: ... du kanske omedvetet ville vänta in mig och mynlen!  :flirting: även om Mynlen satt av i en jäkla fart efter dig hon!  :nod-yes:  :thumbsup: om vi kommer i kapp dig så släpar vi med dig under armarna! låter det bra?  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #77 skrivet: 2011.08.15 - 05:14:37 »

 :mad_roll:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #78 skrivet: 2011.08.15 - 05:16:17 »

 :smooch:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #79 skrivet: 2011.08.15 - 11:07:18 »

Men kära hemulen då...  så synd att det verkade gå åt andra hållet än vad du hoppades på.

jag kanske fått en jäkla fart men den är nog bara tillfälligt. Rätt som det är så får jag nog en jävla lång platå, och rusar ni runt mig.

Det där med bottenlös het intrigerar mig. Jag har haft samma förr fast aldrig så som du tror jag. Nu blir jag mätt på maten, eller snarare slutar tidigare.

 :smooch: hursomhelst. Önskade jag kunde göra mer än bara skriva strunt här!
Loggat



Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #80 skrivet: 2011.08.15 - 12:41:03 »

Jag läste precis om "ätardagar" och om leptin så det kan väl gå vägen??
Men jag är övertygad att du kan massor om det och tom praktiserat det någon gång.
Själv tror jag det behövs någon gång för att inte gå ner sig i all duktighet och inte minst för känslan att det blir äckel i magen efteråt och så blir man då stärkt
 efteråt   :rolleyes:
Nyfiken om vad du tror om leptiner i ditt fall(vara hungrig efter du ätit)
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #81 skrivet: 2011.08.15 - 12:47:06 »

Nej, jag har läst om leptiner men inte ätardagar i det sammanhanget. Berätta gärna!

Idag får det bli kokt torsk ivf.  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #82 skrivet: 2011.08.15 - 13:39:27 »

Citat
Jag slog på;
Ätdagar och leptin

Hittar bara sånt om att leptinhalten sjunkar när man börjat bli smal och att överäta höjer den. Med mitt fett lär ju inte leptinhalten vara problemet. Det är tydligen extremt ovanligt att ha låg leptinnivå. Möjligen skulle leptinresistens kunna vara orsaken till hungern, vet inte. Men då hjälper nog att äta mera ungefär lika bra som att äta socker för en insulinresistent.

Kan ligga nåt i ätardagar ändå. I början av min bantarkarriär så tog jag mig enstaka sådana, inte efter nåt schema, men det blev väl var tionde dag så där. Inte såna här bläckor, men mer normal kalorinivå, drygt 2000 kcal så där. Får väl se om det blir sprutt efter det här. Idag var det ju inte direkt ner på vågen, men det var ju förväntat.  :tongue:

Citat
Har för mig att du skrivit att du har kontakt med läkare ibland.
Remiss till någon som kan? (Men jag vet att det ändå är svårt att få svar eller bli klokare för den skull)


Tror inte bantande tjockis som blir hungrig riktigt klassar för nån större utredning. De anser väl att det är naturligt att vara hungrig när man bantar.

Citat
Nu har jag inte varit här på bloggen så länge. Jag vet heller inte varför du fick din viktökning. Kanske finns det en länk här? Jag har förståss full respekt om du inte vill lämna ut det.

Har svarat dig på det en gång förut och nu lyckades jag hitta det också. :whink:
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,2540.msg35421.html#msg35421
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #83 skrivet: 2011.08.15 - 14:03:26 »

Min tanke snuddade vid det Ninnan skrev. Angående att äta mer skulle vara det samma som för en sockerberoende att äta socker. Eftersom du, Hemul, har mera fallenhet åt fettet skulle det då innebära att kokosfettet triggade fettsuget. För din del kanske sockervattnet skulle gör abättre effekt då. Eftersom du inte triggar igång sötsug med socker.

Tja.....det var mina fikarastfunderingar.  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #84 skrivet: 2011.08.15 - 14:13:37 »

Den tanken har slagit mig också!

Jag tror det var fel tid för shangrilaande hur som eftersom allt är så instabilt nu. Får se, man jag tror jag skippar det och testar senare istället.

Kanske provar jag att öka proteinet och minska fettet istället. Det BORDE leda till mer mättnad. En del manar ju t.o.m. att protein är det enda som faktiskt har en viss metabol fördel också.  :eeek:

Jag äter inte så mycket protein, så det finns det utrymme för.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #85 skrivet: 2011.08.15 - 15:14:17 »

Där slog du huvudet på spiken!!  :max-shock: Mer protein lite mindre fett och inget supande av drycken kokos!
Inga konstiga idéer när du nu ligger så nära under hundra.
Jag blir inte heller mätt av fett, hellre mer protein och potatis med lite sås.
Om inte så har du din säkra metod som fungerar sakta men säkert.

Jag får också säga som förut; jag har för lite kolh. i hjärnan(eller är det ngt
 annat??  :blink: ).
Vilken var den allvarliga sjukdomen du hade?

Måste invända lite ang leptin. Smala människor som inte går upp i vikt oberoende vad de äter har mindre leptin.
"De eldar för kråkorna". De gör av med både kroppsfett och kolh.
Något i kroppen gör så att spjället är fullt utdraget eller rätta sagt för mycket.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #86 skrivet: 2011.08.15 - 15:22:34 »

En allvarlig infektion som inte behandlades och orsakade nervskador och diverse ospecifika "tillstånd" (= man mår skit men svårt att få en specifik diagnos, betraktas som "resttillstånd"). Vill inte gå in på detaljer.

OK, jag ska prova mer protein med risk för att jag blir sur och grinig. Har du gått ner på det? Jag har ju redan dragit ner på fettet, det är så jag bantar, mindre fett. OK, ännu mindre fett får det bli då om jag klarar av'et.

Citat
Om inte så har du din säkra metod som fungerar sakta men säkert.
Den gör ju inte det längre, eller just nu ivf.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #87 skrivet: 2011.08.15 - 16:05:28 »

Jag gick ner mina fem kilo genom att börja äta lchf och därmed fick en fruktansvärd diarée, satt på toa helt enkelt. Min mage tålde det inte.
Jag har fortfarande sämre dagar nu,trots ökade kolh.
Det enda krav jag har på mej själv är att inte äta socker, tillsatser eller mjöl (förutom
svullingtime  :crazy: )
Titta igen på dina viktkurvor hur du sakta gått nedåt!  :lol: och gör det en gång till!
Nu måste jag handla mat!
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #88 skrivet: 2011.08.15 - 17:41:51 »

Men hallå! Det går ju saktare och saktare och just nu går det inte alls. Det är ju det som är problemet. Och att jag blir hungrigare då också.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #89 skrivet: 2011.08.15 - 20:28:11 »

Nu blev jag tvungen att slå upp dina viktkurvor igen.  :kungfu:   Du haar gått ner hela tiden.
Om du nu stod ut i tre år att äta lchf utan att gå ner ett enda gram så klarar du 10 dagar med stillastående i vikt. Men ät något annat än kokt torsk. Vem blir mätt på det?
Möjligtvis om jag tredubblade portionen och hällde på smör. Torsk ger ingen bra proteinmättnad.
Vilka måltider gav dej mättnad under viktnedgången?Försök att se tillbaka.
Loggat
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544