Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 15:41:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: LCHF-magasinet  (läst 14357 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #30 skrivet: 2010.09.03 - 17:46:00 »

Jag prenumererar på tidningen och jag tycker faktiskt att den är rätt bra. Det senaste numret är helt klart bäst, just eftersom de har väldigt intressanta intervjuer där. Jag tror denna tidning behövs, det fyller ju ändå en nisch som forum på nätet och böcker aldrig kan fylla.

Designen lämnar mycket att önska men kvalitén på pappret och innehållet är ändå tillräckligt tillfredställande att jag faktiskt inte bryr mig om utseendet. Så länge det är överskådligt och läsbart, vilket det är, så är tidningen bra. Är man dock van vid Damernas värld med reklam sida upp och sida ner lär nog denna tidning kännas alltför textspäckad. Jag å andra sidan älskar att få det jag betalat för, dvs text och inte groteska mängder reklam.

Jag prenumererar även på 2000-talets vetenskap, som är en väldigt informativ och underhållande (på mer än ett sätt) tidning som jag varmt kan rekommendera. Även den tidningen har liknande stuk som LCHF-tidningen, mycket text och mycket information, få bilder (av usel kvalité) samt inte fullt så många referenser som jag hade önskat. Men fördelen är ju att det är väldigt högt i tak och alla får komma till tals (även rena galenskaper, såsom homeopati), vilket behövs verkligen. Det är verkligen upp till läsaren att efter att ha läst det som presenteras i tidningen, gå vidare med att förkovra sig djupare via internet eller bibliotek. Det är något jag verkligen uppskattar, men som sagt, lite fler referenser till påståenden och lösa tyckanden som framställs skulle inte skada.  :whink:

Samantaget tycker i alla fall jag att jag LCHF-tidningen är väl värd prenumerationsavgiften. I alla fall så länge de fortsätter bredda ut sig, låta alla sidor komma till tals och intervjua så många tyngre namn som det går. Gärna kontinuerligt.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Monkan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 103


« Svara #31 skrivet: 2010.09.03 - 18:21:01 »

Ja, jag måste säga att jag tycker att det tredje numret var riktigt bra!
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2010.09.04 - 20:56:21 »

Har ni läst intervjun med Lindeberg? Stämmer Annikas referat?
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/entry/staffan_lindeberg_vs_lchf

Jag finner sånt här mycket märkligt. Är det bara att säga att det tyckte jag hela tiden men jag sa tvärtom för jag ville inte ha en massa bråk och besvär och så är allt OK? Massor av människor har ju trott på hans fettskrämda råd - som om detta stämmer alltså grundade sig mer på vetenskapspolitsika hänsyn än på fakta.

Är jag konstig som inte fattar varför att undanhålla data i vissa fall tycks vara helt OK?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Monkan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 103


« Svara #33 skrivet: 2010.09.04 - 21:27:55 »

Har ni läst intervjun med Lindeberg? Stämmer Annikas referat?
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/entry/staffan_lindeberg_vs_lchf

Jag finner sånt här mycket märkligt. Är det bara att säga att det tyckte jag hela tiden men jag sa tvärtom för jag ville inte ha en massa bråk och besvär och så är allt OK? Massor av människor har ju trott på hans fettskrämda råd - som om detta stämmer alltså grundade sig mer på vetenskapspolitsika hänsyn än på fakta.

Är jag konstig som inte fattar varför att undanhålla data i vissa fall tycks vara helt OK?

Ja det stämmer. Han sade att han inte tagit parti för fettet för att han hade tillräckligt problem med etablissemanget redan. Oärligt? Jo, det tycker jag nog. Och det har säkert fått negativa konsekvenser för många.

Det där med 10-15 frukter om dagen är något som står i hans nya bok men inget som pratas om under intervjun även om frukt nämns (men inga direkta mängder).
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2010.09.04 - 21:41:47 »

Jaha. Så han "glömde" helt enkelt att Kitavaborna år en massa mättat fett.  :sneaktongue:

Jag har inte läst någon av hans böcker, så jag vet bara sånt jag hört och läst på webben och det är minst sagt märkligt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Monkan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 103


« Svara #35 skrivet: 2010.09.05 - 09:58:06 »

Jaha. Så han "glömde" helt enkelt att Kitavaborna år en massa mättat fett.  :sneaktongue:

Ja ungefär så.  :evil:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2010.09.05 - 17:58:04 »

Lindeberg --> :spank_u: <-- monkan
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2011.05.24 - 16:28:17 »

De hade tydligen med sin ett specialnummer på engelska på kryssningen och Jimmy Moore har scannat det och lagt ut bilderna. Länkar halvvägs ner i posten.
http://livinlavidalowcarb.com/blog/is-the-swedish-lchf-low-carb-high-fat-magazine-coming-to-america/10807

De brer på lite tjockt va? "The first magazine in the world to focus exclusively on low-carb dieting"... Yeah. Right.  :whistle:
Jimmy Moore: "It’s been five years since the last low-carb magazine in America fell by the wayside". Så det måste ha funnits flera i USA då. I Polen har Kwasniewski-människorna en livaktig tidskrift som jag tror funnits länge och det finns säkert andra, eller har funnits, runtom i världen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2011.05.25 - 00:23:05 »

Det är rätt typiskt Amerikansk skrivet... :flirting: ska vara så dramatiskt och spännande som möjligt för att fånga intresset...  :whistle:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2011.05.25 - 15:47:37 »

Toot one's own horn? :party:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2011.05.26 - 06:22:38 »

 :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544