Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 05:04:43 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nu får det fanimig vara nog!  (läst 17016 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #30 skrivet: 2011.05.09 - 21:36:34 »

Ja även det är individuellt för somliga kan inte lägga sig utan att ha fått sig en kvällsmacka. Men proppmätt är det nog färre som vill vara. Men faktum kvarstår att man får i sig färre kalorier om man inte 'får' äta på kvällen när tristessen ofta infinner sig och okynnesätandet tar fart.
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2011.05.09 - 21:58:13 »

Men det är väl om man äter nära inpå att man går till sängs och inte efter klockan 19? Fast jag har inga problem med det heller. Man somnar gott med nåt i magen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #32 skrivet: 2011.05.09 - 22:19:50 »

Sorla!
Jag känner med dig! men jag tycker du g ö r alldeles för mycket, läser om migrän när du är hemma, vill ta bort nästan all mat du äter. Missförstå mej inte, ta åtminstone endast bort e n  matvara i taget. Ibland blir det bara för mycket.
Själv är jag ett strålande exempel på det! Vaknade i morse och bestämde mig för att sluta röka. Åkte och köpte snus.. och nu sitter jag och bolmar på undanlagda fimpar, utströdda i diverse lådor(ifall det skulle bli krig eller bli insnöad och inte kunde åka och köpa cigg) ibland känner jag att man får vänta in tiden  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2011.05.09 - 22:29:01 »

Skulle det där vara i Sorlas tråd kanske? Ska jag flytta det dit?  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #34 skrivet: 2011.05.10 - 19:13:12 »

Skulle det där vara i Sorlas tråd kanske? Ska jag flytta det dit?  :lol:

Nä, det var svar på....

Nu har jag inte hängt med i svängarna här, och det kan kanske bli fel det här..... men jag skulle nog kunna tänka mig att låta mig lobotomeras idag, bara någon övertygande läkare lovade mig att det skulle ta bort migränen för resten av mitt liv.  :blink:

Så, så desperat kan man nog bli, om man tycker sig ha provat allt och inte har energi över för att lägga om kosten så mycket som behövs för att bli frisk. Så känner jag idag i alla fall. Just idag kan jag känna med de stackars människorna som låter sig luras till en magsäcksoperation för att gå ner i vikt / slippa diabetes eller vad det nu är läkarna lovar att de ska slippa. :sad:

Tack, Ninnan. Du har nog rätt. Och jag har bara tagit bort brien ännu så länge. Jästextrakten kan jag inte leva utan.  :loony: Energin tog slut. Jag är för deprimerad just nu och väntar på en tid hos läkaren för att få en lobotomioperation.  :blink:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2011.05.10 - 22:24:03 »

Jag vet inte om  :lulz: eller  :cry: passar bäst här.  :confused3:

Det låter hur som skitjobbigt. Finns det inte nån migränguru nånstans som bara gör så allt blir bra liksom? Jag vill att det ska finnas det. :bearhug:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #36 skrivet: 2011.05.11 - 20:00:31 »

Tack min vän!  :smooch: :heart_throb:

Bäst att att skratta åt eländet. När man inte orkar det längre är det dags för en kula i pannan.  :ignore:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2011.05.11 - 20:21:18 »

Jag skrattade inte åt eländet utan åt att du skulle beställa tid för lobotomi. Det var faktiskt kul sagt mitt uppe i alltihopa.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544