Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 07:18:33 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kan man frysa ost som ligger i lake?  (läst 18218 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2011.04.20 - 21:23:36 »

Fastnade på Blåkulla förra påsken  :lmao:  :lulz:

Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2011.04.20 - 21:26:26 »

 :rolleyes:

Kom igen nu. Ut med sanningen!  :club:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #17 skrivet: 2011.04.20 - 21:30:40 »

Ska du tebax, Nora, eller får vi behålla dig här ett tag?  :flirting:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2011.04.20 - 22:10:11 »

Hehehe, sanningen är väl den att vi har knatat oss genom ett år med ganska lyckat resultat  :nod-yes:

Lyckat på så vis att vi inte har gått upp i vikt, vi har fått flera "aha-upplevelser" och några "hah-upplevelser" ... det gör bland annat j***igt ont å skaka liv i fläsk å döa muskler.

Vi har gjort nåt så olikt oss som att börja styrketräna på ett hälsostudio  :wacko: 

Även om jag inte är någon utpräglad forummänniska så gillar jag verkligen det här forumet och fattar inte själv varför jag försvinner emellanåt  :eeek:

Kram på er  :inlove:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #19 skrivet: 2011.04.20 - 23:05:24 »

Låter underbart att ha haft ett sånt bra år! Det låter helt suveränt, faktiskt!  :flowers:  :rose:

Men styrketräna på hälsostudio? Vad är det? En hälsostudio, alltså? Är det alltifrån träning till massage och härliga örtbad?

 :hugsmile:  :bearhug: tebax!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2011.04.20 - 23:28:53 »

Tack Corny  :inlove:

Hälsokompaniet heter det visst där vi tränar  :redface:  Det är inga örtbad, men däremot sjukgymnaster .. och någon vattenmassage-säng som jag inte hunnit prova än. Man kan också beställa massage men det kostar extra ..

Vi har fått "Personlig coach" som hjälpt oss med våra styrketräningsprogram utifrån ingående intervju, våra önskemål (och utifrån vår fysiska status  :bg:)  Sen blir det uppföljning efterhand. Programmet tar ungefär en timme, sen stretching och ibland bastu på det. Känns ju väldans gött efter varje träningstillfälle egentligen  :nod-yes:

Trodde aldrig att vi skulle börja på nåt dylikt  :laugh:
De har också såna där kollektiva skumpa-humpa pass med olika namn, men så långt har vi inte kommit än så att vi kan tänka oss vara med på det  :nonono:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #21 skrivet: 2011.04.21 - 01:21:51 »

Låter ju grymt! Att få en personlig coach från början är ju en bonus. Låter bättre än PT iaf. Innebär det att man kan boka den personliga coachen för individuella pass om man vill? För det är ju uppenbarligen det enda man kan med en PT iaf.

Själv har jag börjat fundera lite smått på Friskis & Svettis, men har inte gjort slag i saken... För min del borde det nämligen vara Fettis och Svettis.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2011.04.21 - 03:20:58 »

Nora du MÅSTE prova den där Vattenmassage-sängen!!!  :w00t: jag gick på gym för många härrans år sedan.. och de hade en sådan!.. ATTAN vad det var skönt!.. man ligger på något som påminner om en vattensäng.. och massagen ges i form av vattenstrålar.  :tongue: superskönt!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2011.04.21 - 16:25:13 »

Hejsan Kwidell!  :bearhug:

Ja, just så ser den ut, såsom du beskriver. Ja, jag måste ju prova så småningom, men allt är så nytt än, jag känner mig lite "grön" så att säga  :shy: Började i mars, så det har inte gått så många veckor än.

Ska tro att jag kämpade som f*n med en sån där apparat för att göra en typ av "situps". Två hela veckor gick, innan jag äntligen fattade att jag satt alldeles fel med fötterna. Det gick skittungt och jag klarade typ bara tjugo kilo .. sen gick det upp för mig att man skulle ha fötterna bakom nåt stöd istället för att använda dem som fotvilare ..  hehe  :redface:
Värsta var att jag hade fått instruktion med coachen hur jag skulle använda apparaten, men det var ju så mycket nytt att ta in, alla träningsredskap ser ut som ufo´n nu för tiden  :laugh:

Jodå, man kan boka sin coach för enskilda träningspass och man får även två tester under året tillsammans med coachen där man mäter olika saker (ska snart göra första testen). Sen får man maila och fråga allt man undrar över, man har ständig kontakt. Kommer man inte och tränar så ringer de upp en och frågar hur det är etc. ( Fettis o svettis ...  :lulz: )

En sak som känns besynnerligt dock, är att de endast säljer frukt, choklad och smaksatta drycker där 
De har en tradition att bjuda på fredagsfrukost om man vill träna tidigt den dagen, men det är ju bara kolhydrater som bjuds så det funkar inte  :confused3:

.... och nu går det upp för mig att jag är trådbrytare av rang som vanligt  :redface:  Förlåt Hemulen  :redface:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Shyan
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 69


« Svara #24 skrivet: 2011.04.23 - 22:03:31 »

Shyan, jag tycker absolut att du ska ge Halloumin en chans. Stek den i lite smör eller grilla den så den blir gyllengul och avnjut ljummen. Då är den som godast.  :drool:

Har köpt hem ett paket iaf, men inte vågat smaka ännu  :eeek:

Kan man gilla den i en grillpanna ???

Bor ju i lägenhet med balkong o där får man inte grilla o äger ingen elgrill heller ännu iaf, hoppas ju på att jag ska få tag i någon som kan dra lite sladdar o dyl så jag kan få ett eluttag på balkongen så jag kan grilla där
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #25 skrivet: 2011.04.23 - 23:04:31 »

Ja, absolut! Får jag fråga vad du är rädd för? Vad är det värsta som kan hända? :flirting:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #26 skrivet: 2011.04.24 - 03:29:32 »

Stek halloumin i grillpanna, eller i vanlig stekpanna eller på grillen. Spelar roll.  :rolleyes: Allt är lika gott!  :dribble:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Shyan
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 69


« Svara #27 skrivet: 2011.04.24 - 19:35:32 »

Ja, absolut! Får jag fråga vad du är rädd för? Vad är det värsta som kan hända? :flirting:

Att jag ska tycka den e jätteäcklig  :eek:

Hmm... det värsta skulle väl va att jag  :puke1:   :redface:

Men ska pröva den nån dag, o gillar jag inte den så e de bara till e den till mamma som säkert äter den  :nod-yes:
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #28 skrivet: 2011.04.24 - 19:56:30 »

Det kanske är mig det är fel på, men jag kan verkligen inte förstå hur man kan ha sån förväntning på mat. Att det ska smaka så illa att man kräks.

Jag tycker att det skulle vara ett stort handikapp (vilket det kanske är).

Hur har du blivit sån, tror du? (ärligt ställd fråga, för jag undrar :rose:)
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Shyan
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 69


« Svara #29 skrivet: 2011.04.24 - 21:29:44 »

Det kanske är mig det är fel på, men jag kan verkligen inte förstå hur man kan ha sån förväntning på mat. Att det ska smaka så illa att man kräks.

Jag tycker att det skulle vara ett stort handikapp (vilket det kanske är).

Hur har du blivit sån, tror du? (ärligt ställd fråga, för jag undrar :rose:)

Ja, det är en bra fråga det vet jag faktiskt inte.

Enda jag kan tänka mig att det kanske skulle vara e väl när jag var liten o de tvingade mig o äta gröna ärtor på dagis, kan ju säg att jag aldrig trivdes på det dagis o vägrade fortsätta på fritids sen när jag började skolan och ofta rymde från dagiset för att gå bort till lekskolan 500 m bort där mina lekkompisar o min kusin gick. 


Att det ska va så äckligt att jag spyr e väl kanske att överdriva lite och det har ifs aldrig inträffat ännu iaf
men jag e rätt nojjig med o pröva nåt nytt, speciellt när konsistenstens verkar lite skum lr gummiaktig som i det här fallet hallumiost verkar vara enligt de bilder jag sett. Har nog aldrig sett Hallumiost på riktigt ännu
Sen inbillar jag mig att vissa saker ibland inte är ätbart trots att jag inte smakat på det  :shake_head:
Loggat
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544