Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 23:54:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Smakråd  (läst 4698 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2013.04.25 - 20:12:42 »

Kan man ha såna här brallor när man är tjej (OK, kvinna) och tjock?
http://www.engelsons.se/byxor-1/shorts/pirat-byxa

Skulle vilja slippa långbrallor hela sommarn, men jag vill inte visa låren. Under knät är det inte så farligt, förutom pigmentförändringarna av åderbrocken då.  :shy: Verkar praktiskt att cykla i såna där äppelknyckarmodeller också, tycker jag. :neutral:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #1 skrivet: 2013.04.25 - 20:24:58 »

Ja, det tycker jag att du kan. Om du är osäker så kan du väl prova liknande  i nån affär och sen beställa om du tycker att det känns bra. Man ska känna efter själv (tycker jag) och inte bry sig så mycket om vad andra tycker. Vad man än tar på sig så finns det nån som inte gillar det. Visst kan jag väl be min dotter att vara smakråd ibland men om jag gillar att ha på mig plagget och känner mig bekväm så köper jag det. Problemet med provhytter är att de är så trånga så det är svårt att få en helhetsbild men om jag vet att det finns en större spegel nån stans i butiken så går jag dit och kollar.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #2 skrivet: 2013.04.25 - 20:53:47 »

Absolut om de bara sitter snyggt. Handlar du hem kan du fortfarande skicka tillbaka om de inte sitter snyggt right?
Inget vidare att stoppa prylar i sidofickorna dock, det brukar inte bli så smickrande form på en...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2013.04.25 - 21:12:47 »

Vet att det är fult med sidfickor, men det är praktiskt och jag tänker inte han dem i stan, mer när jag är ute med hojen. Vore kul att få lite sol på sig. Men jag tror det skiter sig efter att ha kollat måttabellen. Måste ha typ största herr för att få rum med magen och då blir de ju på tok för långa...  :worried:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #4 skrivet: 2013.04.25 - 21:40:39 »

Nej men vad synd. Men kan du inte sy upp dem? Det är väl bara en kanal med snöre i?
Jag tycker inte det är fult med sidofickor bara om man lastar dem fulla, ser ur som om man har extremt stora knöliga lår då.
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2013.04.26 - 06:24:32 »

jag har ett par byxor som den där, fast i jeans och inga sidfickor och tajt. Fungerar fint fint för man visar, som du säger, inte låren. Och det därunder tittar folk sällan bra på. Där har jag också inte så vackra fläckar och sånt men hey, man ska leva litet också!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2013.04.26 - 08:52:14 »

Det har du rätt i Ary, det borde t.o.m. jag klara. Men de blir säkert stora för övrigt också. Jag har problem att ha annat än joggingbrallor för när linning är lagom är allting annat jättemycket förstort. Jag har inte så tjocka lår heller. Joggingbrallor kan man köpa lite små, får de töjer sig ju när man sätter sig ner och så.

Jag tror jag skiter i det till nästa sommar. Har tunna brallor, så värmen klarar jag. Det där plejset har samma saker jämt, ändrar modellerna lite bara, så de finns säkert kvar.

Beträffande benfickor så tänker jag också så, så länge man inte proppar dem fulla så... Och ska man typ gå i skogen så kvittar det ju, då kan man fylla dem. Det är rätt bekvämt jämfört med att proppa framfickorna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2013.04.26 - 10:10:25 »

Kanske ska ta de här istället.  :biggrin1:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2013.04.26 - 11:30:12 »

Det ska du gora!

Men vad hindrar dig av att vika upp benen pa din tunna byxa nagra ggr? Jag har ett par jeans som ar for langa, dom viker jag upp ganska hogt pa sommaren, ser helt ok ut med att iallafall ha nakna anklar.  halvvags underbenet ungefar.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2013.04.26 - 11:55:27 »

Jo, det är sant. Jag har ett par såna där tunna träningsbyxor, nåt sånt där slinkigt funktionsmaterial som ska svalka. De borde gå att korva upp, ivf när jag cyklar. Kan ju t.o.m. sätta ett resårband runt för att hålla det uppe. Eller cykelklämmor! Har faktiskt ett gäng sådana nånstans.  :biggrin1:

Klarar mig faktiskt med ett par. Har ju tvättmaskin och de torkar på en timme.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.026 sekunder med 23 databasfrågor.