Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 06:47:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: En toa för idalinda  (läst 6438 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2011.03.07 - 03:48:49 »

http://www.fritidstoa.se/film-om-hur-Cinderella-fungerar.asp#film-om-hur-Cinderella-fungerar
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2011.03.07 - 07:37:23 »

En jobbarkompis har den där. Den kostar ngn krona per toabesök. Så vi skojade om att han måste sätta ett myntfack på toalocket när han har gäster, så de antingen betalar för sig, eller äter och går på toa mindre.  :bg:

Varför drog hon inte ner brallerna när hon gick på toan? Det där såg inte så hygieniskt ut. :crazy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2 skrivet: 2011.03.07 - 10:36:31 »

Så fantastiskt!
Man vad händer med kisset? Finns det någon egen behållare för den, jag vill ju sprida ut den med!!!

Måste undersökas, och jag tar faktist detta på full allvar, om vi flyttar på landet skulle jag absolut vilja ha en sådan
system!
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3 skrivet: 2011.03.07 - 13:18:16 »

Kisset brinner upp det med. Allt hamnar i samma påse. Tyvärr. Ni får kissa i potta.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2011.03.07 - 13:29:29 »

Wow! Det var häftigt!!!
Tänkte bygga en gäststuga åt min morsa och visste inte hur jag skulle lösa toamöjligheterna utan att behöva anlägga ytterligare ett avlopp, torr-dass ligger inte mig så varmt om hjärtat..... :shake_head:  Men det här verkade ju grymmesmart!!! :thumbsup:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2011.03.07 - 14:47:28 »

Fast "näringen" i kisset måste väl bli kvar i askan.

Tänkte på elförbrukningen. Men kan det verkligen bli en krona spolningen? 600 grader är varmt, men det ser ju ut som det går på ett par sekunder bara. Undrar vad själva toan kostar.

Varför drog hon inte ner brallerna när hon gick på toan? Det där såg inte så hygieniskt ut. :crazy:

Nä, verkligen inte.  :shock: Och så undrade jag över den vattenfyllda påsen. Inte såg väl den ut att vara vattenfylld?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2011.03.07 - 14:54:50 »

De svävar lite på målet om strömförbrukningen tycker jag. Och så måste ju påsarna kosta.


Citat
Fråga: Drar den mer ström än andra toaletter?
[Göm]

Svar: Det beror på hur den används. Cinderella drar ingen ström alls då den inte används. Som jämförelse kan nämnas att en ”mulltoa” drar ca 300W kontinuerligt dygnet runt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #7 skrivet: 2011.03.07 - 16:05:18 »

 :smack_head:
Jag tittade igen, De säger " vattentät påse", allså allt bränns.

2kwh / besök blir kostnaden + påsarna

Maken har redan kalkylerat att det kan bli lönsamt...
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2011.03.07 - 16:08:02 »

2 kwh/besök???? Det låter dyrt!
Då röstar jag för att den manliga andelen i familjen bara gör nr 1 ute och bara inne i nödfall (typ snöstorm eller dylikt  :whistle:)
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #9 skrivet: 2011.03.07 - 16:10:43 »

Maken är inne på att fundera att man kan ha flera olika toaletter av olika varianter  :flirting:,
en för sommaren , en annan för vintern och kissatoa med om man vill han någon form av tank till det där...

Intressant att se vad det blir, men först måste man ju styla och värdera huset  :sneaktongue:, och det tar emot enormt.
Mycket roligare att köpa något nytt och flytta, det är inget problem.
Men plocka undan allt överfödigt, köpa en ny toadraperi och matta, fundera ett varv på gardiner och ha allt i tipp-topp
när man bjuder in en mäklare som ska fota.. blaah, säger jag.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #10 skrivet: 2011.03.07 - 16:13:21 »

Jo 2 kwh / besök kostar och jag antar att cinderella kostar också något,
men om man  köper en stuga utan 3-kammarbrunn och avlopp, så blir skitandet helt plötsligt väldigt billigt.

Vad händer med fosfor när man bränner skiten?
Blir den kvar eller ångas det i luften?
Det blir ingen vinst om man inte får den med i askan.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2011.03.07 - 16:13:33 »

Vattentät? Jag tycker precis de säger vattenfylld. 2kwh, det hittade jag inte. Det är ju rätt mycket. Dubbelt så mycket som en tvätt i min maskin om jag minns rätt. Flera kronor sittningen med nuvarande elpriser.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #12 skrivet: 2011.03.07 - 16:21:42 »

Kanske något för oss. Vi behöver något vettigt på landet. Som det är nu har vi en hink och gräver ner innehållet. Inte så kul och så måste man kissa ute. Jag tycker inte det är så trevligt att göra så utan vill ha någon form av separeringstoa. Vad jag vet som jag kollat på förbränningstoor är dom väldigt dyra.
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544