Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 19:40:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hård i magen och blöder från tarmen.  (läst 36412 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2011.01.27 - 06:42:32 »

OK.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #31 skrivet: 2011.01.27 - 19:16:55 »

havregrynsgröt gör min mage väldigt flytande, skulle det fungera med dottern?
Loggat
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2011.01.28 - 20:14:04 »

Angående linfrön
Är det inte så att det är krossade linfrön man ska undvika? Hela linfrön är väl ingen fara? Väl?
Loggat

Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2011.01.28 - 20:32:03 »

om du inte vill ge linfrön går det lika bra med husk (klassiker på BB  :whistle: )

annars kan man lägga linfröna i blöt övernatten och röa ner några skedar av slajmet som bildas (det är det som gör nytta i tarmen) i yoghurten

 :nod-yes:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #34 skrivet: 2011.01.31 - 14:15:46 »

Alla dessa varianter fungerar säkert jätte bra. Fiberhusk är ju ett sätt att lura i henne när det blir mer akut, som vi har det nu. Ett jätte bra tips som jag till och med tror kan fungera när man måste komma ihåg att ge medicin varje morgon för att det inte ska bli svårt på toan.  :nod-yes:

Men jag behöver hitta ett sätt som fungerar långsiktigt. Som hon tar till sig och lägger till i sin vardag. Inte en ny medicinvariant. Det måste liksom bli en vana som hon gillar. Hon styr gärna tillbaka till skogahomsmackorna med tunnt med smör och kanske lite ost vid sidan om. Och ett glas mjölk. Alla äggvarianter går bort, för de skyr hon. Grädden och turkiska yoghurten gillar hon inte längre. Vi ska pröva med att muta med sylt i, eller bär av valfri sort. Då kanske det går igen.

Det är verkligen inte lätt med en liten tjej som hela livet varit skeptisk till mat. Jag är så rädd att det ska bli maktkamp om det.  :sosad: Så fokus är hela tiden på hur magen fungerar. Ingenting om att hon är så smal och behöver gå upp i vikt. (Vilket inte skulle skada om hon gjorde....)
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2011.01.31 - 14:19:08 »

Det här har någon säkert redan sagt, men har du försökt med kokosolja? I maten alltså den här gången.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #36 skrivet: 2011.02.04 - 07:13:56 »

Jag som har en precis sådan tarm; undvik hård ost  och då är allting mycket enklare
+havre = inga problem.
skulle hon kunna dricka katrinblommonsaft eller äta katrinblommon mosad eller hela?
Loggat
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544