Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.23 - 23:45:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Dans dans dans!  (läst 63156 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #135 skrivet: 2011.04.15 - 06:50:14 »

Samba, samba, samba! Är det svåraste steget i zumba. Det går fort, man ska gunga på höfterna och studsa med fötterna i olika riktningar.

Jag har tränat och tränat. Först på att faktiskt förstå hur man gör, sedan långsamt lära kroppen den rörelsen. Och så en dag bara fanns det!  :yay: vilket innebär att jag studsar samba jämt. Och har jag ingen möjlighet att göra det fysiskt så tänker jag att jag gör det.

Antingen är jag helknäpp eller dansdrottning :lmao: eller lite av varje, kanske...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #136 skrivet: 2011.04.15 - 06:52:29 »

Underbart! go go go!!!  :cheerleader: :strut:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #137 skrivet: 2011.04.15 - 18:20:32 »

Vilken underbar smily :cheerleader:  :inlove:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #138 skrivet: 2011.04.16 - 08:10:32 »

Jag kapade Hemultråden, men flyttar hit istället...
http://youtu.be/xvAVxx9QclQ

PS. Jag tror Ekub är förälskad... :inlove: :cheerleader:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #139 skrivet: 2011.04.16 - 11:43:16 »

Wow! Snyggt LO. Man får snygg häck av Zumba tydligen.  :flirting: Men det där ser tufft ut för knäna!  :shock:

Det är nyttigt för Ekub att vara förälskad. Hennes hormonbalans behöver det.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #140 skrivet: 2011.04.16 - 11:46:12 »

Men alltså, du är ju redan smal. Har du mage nåt sånt som inte syns i filmen som du vill bli av med? Sjyssta moves ifv!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #141 skrivet: 2011.04.16 - 12:07:28 »

Hemul, 4 kg kvar. Det är inte mycket. Det sitter runt höfter och lite på magen. Men jämt fördelat på kroppen så syns det inte speciellt mycket, särskilt inte med smickrande byxor  :flirting:

Men jag kan säga det igen. Jag har snuddat vid övervikt ett tag. Då låg BMI på runt 25. Men jag vill inte vara där. Känner inte igen mig där. Sedan är det framför allt magen och reuma som mår mycket bättre av LCHF-kost!

Knäna känner jag inget av. Jag blir trött och får mjölksyra i låren och vaderna efter ett tag, men det är ingen vridning i knäet. Den är i höften, så att knät vinklas ut.

Tack för alla goa kommentarer  :smile: Det kan komma mer dans-filmer, det vet man aldrig  :lol:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #142 skrivet: 2011.04.17 - 19:51:25 »

Hu, det var tufft idag. Orkade inte hela vägen. Jag vet inte om det beror på att jag hade sämre flås idag eller om jag tar i hårdare från början. Jag tror faktiskt på det första, för förra veckan körde jag stenhårt hela passet. Jag var jäkligt trött, men orkade hela vägen.

Jaja. Kul var det i alla fall   :banana:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #143 skrivet: 2011.05.12 - 23:28:59 »

Ett nytt Nia-jam ikväll. Exakt vad jag behövde. Temat zensation. Där zen står för närvaro i nuet och sensation är upplevelse, förnimmelse, känsla. Kraftfullt, energifyllt, sensibelt.

Mycket känslosamt för min del. Man fattar inte hur mycket känslor som finns inpackade i kroppen, som lossnar när man rör på sig. För mig var dagens känslor stor glädje blandat med vemod.

Rörelseglädje i drygt 1,5 timma!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #144 skrivet: 2011.09.28 - 09:31:00 »

Idag tar jag ett steg till. Idag ska jag hålla mitt första latin/zumba-pass. Som inhoppare/vikarie. Känns riktigt spännande. Håll tummarna för att jag håller ihop det!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #145 skrivet: 2011.09.28 - 09:34:02 »

Rock it baby! :banana:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #146 skrivet: 2011.09.28 - 17:49:26 »

Häpp Häpp dansa på du!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #147 skrivet: 2011.09.28 - 20:10:21 »

Oj! Här går det framåt!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #148 skrivet: 2011.09.28 - 22:53:09 »

Jag gjorde't!!! Så kul! Svettiga och glada var de och jag är nöjd och stolt! :cheerleader:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #149 skrivet: 2011.09.28 - 23:01:42 »

   :worshippy: :clapping: :thumbsup:

Bra gjort, LO!!!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544