Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 17:54:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 19   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Styrketräning  (läst 103683 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ena
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 287


« Svara #15 skrivet: 2010.11.17 - 12:21:22 »

Yes mam  :inlove:
Loggat

"Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga"
Oscar Wilde
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #16 skrivet: 2010.11.17 - 13:44:44 »

Har någon testat Curves? Läs på www.curves-sverige.se
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #17 skrivet: 2010.11.17 - 17:19:42 »

Du frågade i början om behov av träningsforum.
Vet inte om det behövs ett eget, men det kanske kan skapas någon eller några trådar om tips på olika träningsformer :smile: Själv älskar jag dans av alla slag. Även om man inte direkt styrketränar armar, så ger det magmuskler, benmuskler och ger konditionen en rejäl skjuts! dessutom och kanske framför allt, så tränar man småmuskler i rygg, axlar, höfter etc som bygger upp stabiliteten i kroppen.

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2010.11.17 - 18:07:57 »

Yes ma'am.  :cool:

Fast jag gjorde ett nytt forum ändå, för jag tycker det verkar som om folk har mycket att säga.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #19 skrivet: 2010.11.17 - 22:47:14 »

Jag tänkte säga något ,men det försvann när jag började läsa allt...
hmm, Jo ta de bara lungt med vikterna. gör som du känner.

Jag har kört ett år nu med 1 kg vikter med armar, omöjligt att göra något med dom tyngre.
men nu på hösten när jag har tränat lite mer vågade jag testa på 2 kg och det gick även om det var jobbigt.

Du känner på kroppen när det är dax att byta upp.
Jag kände också att den där 1 kg gav ingen motstånd längre, ingen match.
Då testade jag dom tyngre viktena. Enkelt.

Vill du inte alls ligga på golvet?
om det går så värdens värsta magmuskelträning är följande:
ligg på golvet, lyft fötterna upp från golvet i vilken vinkel som hälst.
Du kan alltså ha fötterna vikta nära kroppen också.
och sedan försk lyfta rumpa upp mot taket.
I börjar är det bara ,bara, bara omöjligt, det händer ingenting , alls,
det tar verkligen tid och viljestyrka att få något hänt med övningen.

men den är bra för kroppen får vila mot golvet och man belastar inte nacken eller ryggen fel där.

magmuskler kan man stärka även då när man går,
när jag tränade core regelbundet ( mage -rygg en halvtimme) var det viktigt just att hålla korsetten,
att hela tiden dra naveln mot ryggraden, det under alla balans, rygg eller mageövningar.
bara man är ute och går kan man testa det då och då under korta perioder , och dra magen in samtidigt.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2010.11.17 - 22:56:15 »

Jag har redan kört ett par månader. Jo, jag känner ATT det är dags, men jag vill ju ligga på en lägre nivå än jag orkar rent muskelmässigt och därför är det svårt att veta vilka muskler jag bör ha tyngre vikter till. Jag är alltså rädd att träna fel så det hela blir obalanserat.

Citat
Vill du inte alls ligga på golvet?
Vill och vill. Jag kan inte.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #21 skrivet: 2011.02.08 - 15:31:05 »

Är grymt svag i mina muskler så har börjat gå på gymet (läs har varit där en gång) för att styrketräna. Där kör man efter principen att man ska lyfta så pass tungt att man precis orkar göra ca 12 reps (?). Tränade bady balance innan, tyckte inte det var speciellt jobbigt och undrade om det verkligen gav ngt. Efter att inte ha tränat på ca ett år och gick på ett pass fick jag mitt svar. Jag var stel som en frysbox, svag i musklerna, blev snurrig i huvudet av att stå i hunden som jag inte ens kunde göra ordentlig plus dålig balans. Nu har jag kasst balanssinne så borde nog gå för att underhålla det lite  :glare: Blir aldrig sjö- eller åksjuk lr ngt sådant och då sägs det att man har dåligt balanssinne. Men när jag tränade body balance lite mer "aktivt" så var det inga problem att stå på ett ben, och böja sig fram med det andra benet bakåt eller i ngn träposition eller what ever. Nu får jag ju inte på mig skorna utan att hålla i mig  :max-shock:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #22 skrivet: 2011.02.08 - 16:01:43 »

Nu kommer ett bessewisser-inlägg = så här är det, fast jag egentligen gissar  :flirting:

Balans är ju flera saker. Det ena är ju balansorganet som ju sitter i örat. Men jag tippar - rätta mig om jag har fel - att din dåliga balans sitter i fotlederna. För har man dåliga muskler där så kan man inte hålla balansen, hur bra balanssinne man än har.

Jag tror också att den typen av gymträning är superbra när du är musklig och ska bygga ännu mer stora muskler. Men som vardagsmotionär och vanlig kvinna, tror jag att det är bättre att köra just body balance. Det finns ju olika typer av sån träning. Men då stärker man ju alla muskler, inte minst de upphållande musklerna i kroppen.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #23 skrivet: 2011.02.08 - 19:45:01 »

Styrketräning är väl bra för skelettet med, vet inte hur det är med yoga pilates osv på den fronten, och behöver akut träna upp mina muskler. Hade väldigt söt instruktör med, skadar ju inte :lol1: Tycker det är rätt gött med styrketräning när man väl kommer in i det, vilket jag sällan gör  :lmao: Måste hitta motivation att gå dit, väl där är det nemas problemas  :biggrin1:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2011.02.08 - 19:55:38 »

:sex:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #25 skrivet: 2011.02.08 - 20:12:55 »

Jag står på balansbräda och borstar tänderna.  :lol: Det var assvårt i början, men nu är det så lätt att jag har börjat stå på ett ben och göra knäböj samtidigt. Tandborstningen tar längre tid nu för tiden......  :crazy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2011.02.08 - 20:17:28 »

Vad har du för typ av balansbräda? En rund platta på en halv boll?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #27 skrivet: 2011.02.09 - 00:47:46 »

Jag står på balansbräda och borstar tänderna.  :lol: Det var assvårt i början, men nu är det så lätt att jag har börjat stå på ett ben och göra knäböj samtidigt. Tandborstningen tar längre tid nu för tiden......  :crazy:
Hade jag aldrig vågat! Hade troligtvis åkt på näsan och fått tandborsten långt ner i halsen.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2011.02.09 - 00:58:43 »

Är det nåt du drömmer om eller?  :whistle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #29 skrivet: 2011.02.09 - 01:49:15 »

Jag visste att det skulle komma någon liknande kommentar.  :cry: Allt detta pga av en fånig gammal filmtitels skull!  :ninja:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 19   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544