Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 00:27:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Köttleverans!  (läst 11767 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2010.11.04 - 21:17:07 »

tror minsan det är dax för os tjejjer  att rycka ut!  :club_idiot: :angrywife: :watch_it: lite  :spank_u: kanske får pojkar små på bättre tankar!.. deras lilla " maskformiga bihang" är ju trotts allt en rätt omodern vattenslang! vi tjejer har ju inbyggd!  :flirting:

Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #16 skrivet: 2010.11.05 - 14:31:56 »

Nej inte hon som jagar, men hon jobbar i skogen och där är det många som jagar. Så tillgång finns.
Hon går i drevet då? Eller något annat? Lägger näsan i blöt (nyfiken i en strut!) och frågar för att jag har en kompis med jaktlicens som hittills aldrig har skjutit något själv. Hon går i drevet, för gubbarna vill visst inte släppa fram henne. Själv har jag ingen aning om hur sånt där fungerar, och hur länge man måste vara med innan man är en i laget.
Hon jagar inte alls. Bara jobbar, är anställd med att jobba, i skogen. Många av de som jobbar i skogen, med skog är också jägare. Inte hon, men hon får köpa kött av dem som jagar.  :smile:

Angående snopp så tror jag inte på något sätt att det är ett krav. De intervjuade en dam på radion för någon vecka sedan. Hon hade fällt 5 älgar på ett par dagar. Sedan är det väl av tradition fler män än kvinnor.
Kanske beror på männen, men också på kvinnorna skulle jag tro. Jag är alldeles för lat för att gå upp tidigt på morgonen för att sitta ute och frysa en hel dag...Köper hellre färdigpackat. :rolleyes:

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #17 skrivet: 2010.11.05 - 14:35:48 »

deras lilla " maskformiga bihang" är ju trotts allt en rätt omodern vattenslang! vi tjejer har ju inbyggd!  :flirting:
Men inte att förakta i alla lägen  :flirting:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #18 skrivet: 2010.11.05 - 14:48:18 »

deras lilla " maskformiga bihang" är ju trotts allt en rätt omodern vattenslang! vi tjejer har ju inbyggd!  :flirting:
Men inte att förakta i alla lägen  :flirting:
:lmao: :lamo: Nä, behöver inte vara fel, fastän omodern.......  :inlove:


 :redface:



Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2010.11.09 - 00:30:44 »

 :lmao: :lmao: :lmao: :lamo: :rotfl: :ROTFL2:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2010.11.09 - 00:31:35 »

Men så ni skriver vänner!  :lmao: :lmao: :inlove: håller ju på att ramla av stolen här på jobbet ju!  :lick:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544