Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.16 - 10:33:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kalorier spelar ingen roll?  (läst 5289 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2010.10.21 - 21:18:50 »

http://www.fuldrutt.se/2010/10/kalorimodellen.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2010.10.22 - 14:59:40 »

Klart att kalorier spelar roll. Oavsett vilken sorts mat man äter. Men det gäller att passa sig för att hamna på svältförbränning, för då får man äta väldigt lite för att klara viktminskningen. Det är väl den balansen som de flesta bantare kämpar med. :cool:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2010.10.22 - 16:05:03 »

Ja, hellre långsamt än sabba kroppen ännu mera, säger jag!  :fork_off:

Men rätt många tror ju fortfarande att kaloriern INTE spelar roll. Hur många är det som börjar kolla hur mycket de sätter i sig när de inte går ner, jämfört med dem som utesluter ytterligare lömska kolhydratkällor? Läs vad den där Paul säger där i kommentarerna. Kalorier får man inte prata om om man är en god anka.  :tongue:

Att sen alla kalorier kanske inte är lika, det är ju en annan sak. Personligen tror jag inte man kan jämföra kaloriintaget på olika dieter rakt av, men håller man sig till samma diet, då funkar det ju.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3 skrivet: 2010.10.22 - 16:38:26 »

Det kanske funkade för honom, för att han inte hade en mage som blivit uttänjd, eller för att han springer i skogen och lyfter stockar hela dagarna. Men jag personligen är övertygad om att alla måste ha balans i intag kontra uttag av kalorier. Såvida man inte vill få en viktuppgång eller viktnergång.

To  :fork_sausage: with all the ducks, såvida de inte går att äta.  :cheers: Det är ju alla folks och människors olikheter och olika erfarenheter som gör livet kul att leva och som gör forum levande.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #4 skrivet: 2010.10.22 - 17:06:05 »

I min tid som vegetarian, tränade jag också 8-10 timmar / veckan på gym.
Blandade med styrka, spinning, step, core.
Vikt?
Ingen effekt alls!
Visst jag håller med att jag hade mer muskler och bra hållning, det var lätt att gå upp till toppen av en liten berg.
Men jag gick inte ner alls.

Sedan när jag hittade på LCHF, gick jag ner 15 kg på en vinter utan att träna en timme under den vintern,
Knappt att jag tog någon promenad / veckan till ica eller biblan ( 1 km enkelväl)

Så inte vet jag.

Just nu experimenterar jag med havregrynsgröt, om det kan göra susen på min tarm och svullnade fingrar.
 :blink:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2010.10.22 - 17:30:36 »

Men här gäller det kalorier IN, inte kalorier UT. Vi vet att det är nästan omöjligt för ett fetto att träna sig smal för det ska till så jävla mycket motion för att ge någon påtaglig effekt och för att uppnå det skulle fettot riskera både liv och lem.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544