Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 07:59:36 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Gravid och LCHF  (läst 25441 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #30 skrivet: 2010.11.10 - 22:48:36 »

Citat
Min tjej går i en grupp med 35 barn. Det blir MÅNGA glassar...
Det jag undrar är varför allt ska firas genom munnen?
Kan man inte få en ballong eller nåt när man fyller år? Det är väl också speciellt?

/LO
Jo, det blir 35 glassar per år. Men helt ärligt, så tycker inte jag att 35 glassar per år är så farligt.
Och jo, det är säkert lika bra med ballonger eller något annat som man delar ut, men kutymen är ju att man bjuder på något ätligt när man fyller år. Men bryter man det, så är väl ballonger lika så gott som glass eller något annat! Fördelen med ballonger är också att man slipper att bekymra sig över olika allergier.
Vad jag reagerar över i det här fallet, är att folk som har "fredagsmys" med inte helt nyttiga saker, samt dessutom ger sina ungar lördagsgodis i alla dess former, har synpunkter på att man inte ska fira födelsedag på dagis, för att det då blir för mycket sötsaker. Det är så sjukt!
Hade du, /LO, och jag varit föräldrar på samma dagis och du hade berättat varför du inte ville ha en massa glass, så hade jag självklart tagit till mig den åsikten med tanke på hur du äter, men när det handlar om människor som äter "vanligt", blir det faktiskt lite falskt!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2010.11.10 - 23:42:05 »

Där håller jag med dig Corny! .. tycker det verkar vara jättekonstigt att man inte firar födelsedagar i skolan längre!..  tycker faktiskt att LO:s idé med balonger el liknande var ypperlig i så fall! som sagt så behöver man ju inte ÄTA något.. det går ju att fira på annt sätt.. med sånger, kanske speciella blommor (sidenblommor) vid tallriken på lunchen.. ja någonting som gör att man blir lite speciell den dagen!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2010.11.11 - 00:44:47 »

Kan ju du köpa dig en röd ballong till julen då.  :bg:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2010.11.11 - 01:37:03 »

men jag fyller år i Februari ju!  :lol:  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #34 skrivet: 2010.11.11 - 18:13:34 »

Vi firar barnen när de fyller år,lite olika beroende på vilken avdelning man går på. En avd. har en guldsprayad liten korgstol där födelsedagsbarnet får sitta. Med en fin röd mantel och en krona på sig. Sen får barnet en present, Kan vara något som vi gjort på avd,alltså inga dyra köpesaker. Barnet kan också få bestämma lekar för den dagen ,vilken saga man ska läsa o liknande. Fruktspett kan vara en av sakerna vi äter
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #35 skrivet: 2010.11.11 - 18:42:17 »

Corny, nej 35 glassar om året är ju inte så mycket - eller jo kanske. Men sen är det kalas och en hel del annat som ska firas på ett år.
Och jag kan väl hålla med om att fokus på socker i skolan har tagit en aning överdriven vändning.

Men de saker Lisbeth skriver om tycker jag låter kanonmysigt!
Ska höra med dottern hur de firar (om de gör det, har inte ens frågat än)

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2010.11.11 - 22:03:40 »

Lisbeth.. Det låter ju verkligen jättemysigt!!!  :thumbsup: DET firandet tycker jag andra dagis och förskolor/skolor borde apa efter!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544