Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.24 - 19:18:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: SDs sajt hackad  (läst 12927 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2010.09.21 - 06:11:37 »

Ja, det har ni väl redan hört.

Fan, nu har de tagit ner hela sajten så man inte kan kika på medlemslistorna. Nåja, de ska ha lagts ut på nätet någon annanstans. Det blir till att leta då.
http://sverigedemokraterna.se/

Ibland är hackers ganska bra.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2010.09.21 - 06:21:48 »

Jag tror jag har hittat den.
http://www.sverigedemokrater.se/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2010.09.21 - 06:31:50 »

Fast - när jag tänker efter är det ganska taskigt. Listan är ju inte bara över medlemmar utan även sådana som bara bett om information t.ex. Jag anmäler mig själv till en massa mailinglistor på suspekta sajter, t.ex. dansisco. :tongue: Är man politiskt intresserad kan man ju anmäla sig till alla möjliga partiers mailinglistor, även sådana man ogillar, för att hålla reda på vad de håller på med.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010.09.21 - 06:36:54 »

jag tycker att det är beklagligt att man gör så här!.. vad man röstar på är ju var och ens ensak!! inget som skall hängas ut på webben till allmän beskådning!.. det sägs att de gör detta till försvar för vår Demokrati... men är det Demokratiskt att förfölja och frysa ut människor bara för att de röstat på ett speciellt parti??!... är det inte dags att tänka till lite nu?! 
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2010.09.21 - 06:40:36 »

Jo. Jag insåg ju det sen.  :shy:

Fast jag blev ändå glad att det inte fanns nån på min gata...  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2010.09.21 - 06:49:47 »

bra att du tagit ditt förnuft till fånga igen vännen!  :inlove: .. därmed inte sagt att jag älskar SD:s politik. men jag anser att de har lika stor rätt att framföra sina åsikter som alla andra partier... tycker också att det är rent utsagt barnsliga påhopp de fått ta emot från de andra partierna!.. under valvakan var det någon anna partiledare som VÄGRADE gå in i sminklogen samtidigt som SD:s partiledare??!!! halllåååå!!!! är ni 3år eller????!!!!! skärp er och ta situationen på allvar! .. men det är väll där skon klämmer lite också.. övriga partier har ju hela tiden fördömt SD.. men samtidigt vägrat bemöta deras argument på allvar!?.. sluta skrika att de är nazizter och gud vet allt och bemöt deras argument med vettiga motargument i stället!.. hade det gjorts från början hade denna situation aldrig uppstått!  :shake_head:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2010.09.21 - 07:02:43 »

felåt om jag låter arg.  :redface: men jag blir bara så himmelens trött på alla dessa barnsliga sandlådefassonerna! är vi en Demokrati så är vi det hela tiden.. inte bara när det passar oss!

nu var jag vist där igen.. :smack_head: sorry .. ska bege mig hemmåt sängen nu och lugna ner mig en aning  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2010.09.21 - 07:03:10 »

 :cry:

Det var Ohly.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #8 skrivet: 2010.09.21 - 10:21:12 »

Jag tycker att senaste tidens utveckling har bekräftat tydligt att Sverige verkligen inte är någon demokrati. Att SD, vad man än må tycka om deras politik, behandlas på det sättet de har behandlats och fortfarande behandlas är verkligen inte värdigt en demokrati.

Likaså finns det stora misstankar om fusk med rösträkning, vid förra EU valet var antalet ogilltiga röster drygt 1000, vid denna val har antalet ogiltiga röster nått drygt 17 000 och det antalet växer. Många rapporter tyder på att man försöker felräkna på så vis att SD ska förlora precis så många mandat och/eller att M ska vinna precis så många mandat, för att omöjliggöra SD att vara en vågmästarparti.

Är detta värdigt en demokrati!? Jag mår ärligt talat fruktansvärt illa när jag hör och och ser hur folk agerar och vad tidningarna skriver. Om folk ens bemödar sig att faktiskt läsa igenom SDs partiprogram skulle de se att SD inte är mer främlingsfientligt än 99% av alla partier i övriga Europa. Bara för att man vill stanna upp en stund, se om sitt hus och hålla koll på finanserna är man alltså rasist. Enligt Lyxfällans definition är en individ som följer dessa principer en sunt tänkande ekonomisk person som är värd eloge. Men SD är alltså rasister och nazister och fan och hans moster.

Man drar hela tiden upp deras historiska bakgrund, som om det ska ha någon betydelse idag, när partiet har moderniserat sin politik sedan 15år tillbaka. SDs historia är alltså oerhört viktig att hela tiden framhållas i nyhetssändningarna, men vänsters historia med kommunism och sossarnas historia med rashygien är bara historia. Varför dra upp gammalt skit, det gäller ju inte längre. Eller hur!?

Jag är oerhört besviken på 7-klöverns beteende och jag skäms ärligt talat när jag ser folk gå ut och demonstrera i svartklädda sorgetåg för att ett nytt parti har blivit demokratiskt invalt i svensk riksdag. När dessa demonstranter tillfrågas om varför de tågar, svarar de alltid att de är emot främlingsfientlighet och rasism och att det är stor skam att "lågutbildade, unga män och allmänt IQ befriade individer" har röstat in SD i riksdagen. Hur rasistiskt är inte deras eget beteende? När SDare attackeras öppet, nu senast har en man blivit attackerad och knivhuggen mitt på öppen gata i Sthlm för att den som attackerade TRODDE att mannen var SDare. Nu kanske man tycker att det är en person som beter sig om en vilde och han kan inte förväntas representera hela anti-rasistiska rörelsen. Då ska man samtidigt komma ihåg att självaste statsministern har sagt att SDarna får skylla sig själva ifall de blir attackerade, eftersom de uppviglar folk med sin politik. Demokratiskt?

I Malmö blev en ung SD politiker attackerad av två araber när han var ute för att slänga sopor. De trängde sig in i hans hem och ristade in en svastika i hans panna. Dagen innan valet kom nyheten om att en läkare som undersökt den unga killen har sagt att skadorna i pannan är självförvållade och att det inte finns några tecken på intrång i killens hem. En anmälan om falsk anmälan upprättades.
Idag kommer nyheten om att utredningen om falskanmälan har lagts ner och att utredningen om överfallet fortsätter. Det har även framkommit att läkaren som uttalade sig i fallet var i själva verket en underläkare utan någon träning i rättsmedicin och noll och ingen kompetens att uttala sig om sådana skador som den unge mannen hade tillfogats. Även om han hade haft någon kompetens, hade alla kommentarer utåt varit ett stort brott mot sekretessen, eftersom utredningen fortfarande pågick. Det är så man mår illa!!!

Sverige är allt annat än en demokrati! Det har myntats ett nytt, mycket mer passande uttryck, demokratur. Det håller jag helt med om.  :sad:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #9 skrivet: 2010.09.21 - 11:10:13 »

Jag uppskattar alla som går ut och protesterar nu.
Nazister var väl inte heller så farliga i början...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2010.09.21 - 18:05:53 »

Det är väl just det, att SD uppstod ur rent nynazistiska organisationer. Det är svårt att skölja bort.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2010.09.21 - 21:50:41 »

Bookia.  :inlove: :worshippy: :worshippy: :worshippy:
Precis min åsikt! jag kunde inte ha sagt det bättre även om jag filat på texten en månad!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #12 skrivet: 2010.09.21 - 22:15:27 »

felåt om jag låter arg.  :redface: men jag blir bara så himmelens trött på alla dessa barnsliga sandlådefassonerna! är vi en Demokrati så är vi det hela tiden.. inte bara när det passar oss!

nu var jag vist där igen.. :smack_head: sorry .. ska bege mig hemmåt sängen nu och lugna ner mig en aning  :flirting:
Det är faktiskt som du säger, kwidell, fast kanske lite omvänt. Sverige är faktiskt bara en demokrati utåt. Vi som bara röstar har väldigt, väldigt lite att säga till om i det stora hela, och det är enormt mycket vi inte vet om heller. Det pågår hela tiden ett arbete bakom kulisserna, och just det arbetet ska man dölja för att slå blå dunster på oss vanliga väljare. För vi ska inte veta allt som händer.

Fö hade det blivit precis samma reaktion regeringsmässigt om KPML(r) hade varit i samma position som SD är nu. De är visserligen åt vänster, och har en betydligt trevligare politik när det gäller invandrare, men det är i grund och botten inte heller något demokratiskt parti, så då hade övriga partier handlat på samma sätt som nu. Det är något man får räkna med i det här fallet.
Det tråkiga är att de etablerade partierna inte analyserar vad de har gjort fel. Det enda de gör, är att gräma sig över att SD kom in i riksdagen, men det var ju ganska så väntat. Tyvärr, måste jag säga, för jag tycker inte om det partiets syn på människor från andra länder än Europa.

Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #13 skrivet: 2010.09.23 - 00:09:36 »

Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg, varenda en av partierna har massa skit och skelett i sina garderober, men inte blir de attackerade och deras nuvarande politik nedvärderad med argument "ni drog igång rashygien", "ni stödde nazisterna" eller "ni har aldrig fördömt Stalins pogromer". SD må ha nynazistisk ursprung, fast det måste nog erkännas att tom det epitetet är fullkomligt godtyckligt numera, men detta är en del av historien precis som vänsterns kommunistiska kopplingar, borgarnas nazistiska kopplingar och sossarnas vurm för den etniskt rashygient rent Sverige.

Att då fortfarande nonchalera SD som ett folkvalt svenskt riksdagsparti pga av att de, när partiet skapades, hade nynazistiska kopplingar, utan att för den delen ha satt sig in i deras nuvarande politik är höjden av arrogans och ignorans. För att inte nämna hur fruktansvärt respektlöst och icke-demokratiskt det är. Det är såklart fritt fram att kritisera de, detta land ska ju föreställa en demokrati, men detta ska inte göra på basis av en för länge sedan förbigången historia, utan på den politik som de bedriver just idag, då det är den politik som som kommer påverka oss som bor i detta land. För er som har köpt mediernas ljug och skräckpropaganda mot SD rakt av och varit för lata för att faktiskt själva ta reda på vad partiet står för, kan jag nu äntligen (efter att den hackade hemsidan nu har blivit återställd) länka till partiets 99 punkters program där det står vad de vill jobba med nu när de har kommit in i riksdagen.

Hittar ni några nazistiska och rasistiska åsikter där, peka gärna ut de och argumentera gärna varför ni anser att dessa punkter förtjänar de epiteterna?
Själv reagerar jag bara på en punkt, den där de anser att skattestöd till kränkande och chockerande konst ska avskaffas.
Jag anser att konst är ett väldigt subjektivt område, det finns sällan två människor som tycker exakt lika om samma stycke konst. Likaså är konstens roll att hela tiden flytta fram gränser för det tillåtna och ifrågasätta rådande normer. Eller så kan det bara vara en vacker tavla som gör sig fin på väggen. Konst omfattar allt. Jag har dock förståelse för ursprunget till den punkten, de anser nog och det gör nog jag också, att det är helt galet att det ska anses vara ett högvärdigt konstverk att klottra sönder tunnelbanetåg och väggar och få en magisterexamen för det. För våra pengar, skattepengar. Det sticker i ögonen men samtidigt, det går inte att begränsa konst.
Fast man kan ju vända på resonemanget också. Under medeltiden och fram till 1900-talet, när konsten var extremt styrd och reglerad av de som hade pengar, dvs kyrkan och en extremt liten minoritet av mecenater, skapades en av tidernas vackraste konstverk som vi alla beundrar än idag. Medan idag, när konsten är fri, känns det tämligen svårt att hitta tidlös, vacker konst. Men som sagt, det är, precis som varenda en av SDs 99 punkter, en syn som är värd att diskuteras. Inte förkastas utan vidare åtanke eftersom SD, länge sedan, när det begav sig, hade nynazistiska rötter.

SD har sedan 15år tillbaka, aktivt arbetat med att rensa ut i sina led och modernisera sin politik. Men fortfarande ska de alltså klandras för något de sedan länge inte står för!? Av det jag har läst om de så är de obärmhärtiga mot de aktiva inom partiet som inte håller sig till partiets nuvarande principer, dvs toleranströskeln för uteslutning är enormt låg. Visar man på något sätt att man har nazistiska åsikter, åker man ut med huvudet före innan nynazisten ens hunnit blinka. De som håller av sådana åsikter uppmuntras aktivt att byta parti, i sådana fall rekommenderas man ofta byta till ND eftersom de med sådana åsikter, verkligen inte hör hemma i SD. 

När det gäller epitetet "rasism", där är smaken som baken. Minsta lilla kritik till hur den svenska statens ekonomi sköts berättigar tydligen idag att man blir kallad för rasist. Jag håller personligen inte med om det. Jag anser att alla frågor är värda att diskuteras och då menar jag alla. Mycket av SDs kritik mot invandring grundas ju i de senare års helt okontrollerbara massinflöde av människor från länder med vitt skilda kulturer, som kommer som invandrare, ej flyktingar. De kommer från storfamiljskulturer, så det räcker med att en person kommer hit och får uppehållstillstånd, då vill de självfallet ta hit halva släkten eftersom i deras kultur är halva släkten deras motsvarighet till den närmaste familjen och största tryggheten eftersom de kommer från länder som saknar socialt skyddsnät. Dock kan man ju fråga sig, och det är precis det SD kritiserar mest, hur rimligt det kan vara att ta hit en sån mångd äldre invandrare som oftast saknar utbildning och vilka oftast är analfabeter och aldrig kommer bidra till sveriges ekonomi med en enda krona. Det hjälper ju inte att svenska bidragsregler är helt bisarra när det gäller hur orättvisa de är. Här är det en person som faktiskt har suttit och räknat fram hur stora skillnaderna är när det gäller äldreförsöjningstöd och pensionsskillnader.
Likaså kan man ifrågasätta den stora okontrollerade massan av invandrare som tär så hårt på de begränsade ekonomiska resurser som finns i kommunerna, att pengar måste tas ifrån skolpengen för att kunna betala den exponentiellt ökande konstnaden för socialbidrag. Trots att pengar saknas redan idag för att ekonomiskt stödja de invandrare som redan finns i Sverige, är 7-klöverns politiker fortfarande hårt inställda att ha fortsatt enorm invandring.
Som student anser jag även att det är en enorm orättvisa att jag som vill studera och återbetala min skuld till detta land som tagit emot mig med öppna armar (nåja, för det mesta) och gett mig så mycket, måste skuldsätta mig för resten av mitt liv, precis som alla etniska svenskar som tar studielån. Samtidigt som invandrare FÅR pengar, blir inte återbetalningsskyldiga och det finns inga som helst krav på motprestation. Jag som har kommit hit som flyktning och numera hör till en av sveriges många invandrare, anser att sveriges nuvarande migrationspolitik saknar all vett och sans och har svällt bortom alla rimlighetens gränser.

Det är hemskt mycket som är ruttet i sveriges nuvarande invandringspolitik och SD är för närvarande det enda partiet som öppet pratar om dessa problem. I ett demokratiskt samhälle bör de ha rätt att göra sin stämma hörd utan att bli häcklade, precis som vi har rätt att kritisera deras politik med konkreta argument.
   
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2010.09.23 - 00:28:11 »

Det är väldigt lätt att  hitta sådana åsikter bland deras anhängare, även om de inte skriver sånt rakt ut i partiprogrammet.

Jag vet inte om Marie-Louise Enderleit kandiderade till riksdagen eller sin kommun, men gud bevare oss för såna som hon.
http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/trelleborg/article1246163/Sverigedemokrat-skrev-rasistiskt-pa-Facebook.html

Jag tycker också att det är viss skillnad på t.ex. sossarnas rashygieniska ambitioner på 30-talet och nasseassociationer som bara är några år gamla, hur upprörande det än är med rashygieniska institutet och allt det där. Läste förresten att de riktiga nassarna skickade folk på studiebesök hit - vi låg tydligen i framkant!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544