Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 15:01:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO  (läst 28966 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2008.03.16 - 05:29:55 »

   :cheeky:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
elocinave
Hero Member
*****

Smörklickar: 11
Offline Offline

Antal inlägg: 548


« Svara #31 skrivet: 2008.03.16 - 19:43:36 »

/LO du har ju redan gått över halva tiden :max-shock:

Grattis! :flowers:

Fast min lilla bebis som precis kom till oss fyller 7 månader imorgon. Hur det nu har gått till :biggrin1:
Loggat

mitt eget lilla företag  www.sundamatvanor.se
LCHF på tyska www.lchf.de
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #32 skrivet: 2008.03.26 - 15:21:27 »

Liten rapport!
Jag är nu i vecka 23.
Jag har haft rejält ont av foglossningar. Det är bättre med hjälp av :inlove: Tinna :flowers: som är Craniosacral terapeut. http://www.minahander.se/craniosacral.asp
Jag har också varit hos sjukgymnast och fått TENS-apparat. Den hjälper också en del. Och så har jag blivit remmiterad till vattengympa för blivande mammor. Den gick jag på förra gången och tyckte det var bra.

Idag är jag hemma för lilla stortjejen är sjuk. Var hos doktorn och konstaterade lätt öroninflammation och lätt lunginflammation. Han sa att det inte var någon fara, men att det var bra att vi kommit dit.
Så kåvepenin och hostmedicin blir det ett tag framöver. :sad:

Vi fikade idag, för att mysa lite. Åt goda chokladbollar (hemgjorda såklart) med färska jordgubbar till. Rätt ok, faktiskt.  :tongue:

Nu ska jag börja packa lite smått - blir långkalsonger och mjukisbrallor :whink: . Ringa och kolla anslutning från flyget till bussen, sedan bär det av till Fjällmor på fredag morgon. :inlove:

Måste ju bara tillägga att idag väger jag lika mycket som jag gjorde när jag började med LCHF för drygt 1,5 år sedan. Och jag har en rejäl kula på magen :thumbsup:

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #33 skrivet: 2008.05.24 - 10:14:35 »

Hej på er.
Jag har inte varit inne på ett tag och tänkte bara rapportera om läget.

Skrev ju tidigare om elaka foglossningar, men de är i princip borta. Jag har höftbälte på mig nästan dagligen, men annars klarar jag mig bra. Springer ju inte maraton direkt, men det skulle jag inte gjort ändå  :lick:

Jag har gått 31 fulla veckor :max-shock:Börjar känna mig aningen otymplig, men det går rätt bra. Jag har varit bortskämd med en make som dels har jobbat deltid lika som jag (nej det är inte det jag är bortskämd av, det borde vara självklart), men i 2,5 månad var han utan jobb och var i princip hemma och skötte det mesta. I början av maj började han jobba heltid. Det gör att alla i familjen är betydligt tröttare än vi brukar. Dottern går längre dagar hos dagmamman, maken jobbar längre med nytt job som tar mycket energi och jag är gravid och ska helt plötsligt ta hand om det mesta...

Men det är bara en dryg månad kvar, sedan är det semester och lugnet sänker sig  :flower: _ Maken ska i och för sig jobba nästan fram till BF, men innan dess ska vi åka en vecka till Öland och sedan tror jag att min mamma kan tänka sig att ha sitt barnbarn några dagar för sig själv...

Vi påbörjade en profylaxkurs förra veckan och fortsätter imorgon. Det känns så rätt och bra! Tänk om alla som ska föda barn fick göra det - eller i alla fall en möjlighet att veta vad det är.

Kursen handlar om avslappning och målfokusering och till stor hjälp i det arbetet är andningen. Jag ska givetvis utvärdera efter förlossingen, men slappna av och kunna fokusera är ju något man har nytta av hela livet. :cool_big: :plane:

Ha det gott tills vi hörs igen!

/LO
PS. maten då... Jo jag äter LCHF, om inte helt strikt. Men jag mår inte bra av för mycket frukt och nötter säger kroppen ifrån direkt att jag inte ska äta. I alla fall inte jordnötter och cachew. Äter en knäckemacka någon enstaka dag i veckan och tycker det är gott, men det räcker sedan på ett tag.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #34 skrivet: 2008.05.25 - 14:03:45 »

Roligt med en rapport...

Jag läste om profylax mm, inför mina förlossningar och jag tyckte att det hjälpte,  till den tredje kunde jag även bada ( ha-haa 15 minuter hann  jag sedan var det dax) genom värkarna och min man duschade mig på magen, det kan jag verkligen rekommendera!

Till min första tog jag lustgas  men till de två andra har jag inte behövt någon smärtlinding alls.
Men det beror mest på att " gör ont"-fasen tog bara 30 respektivt 20 minuter sedan bloppade dom ut...

Jag kan också rekommendera varmt någon annan ställning än att ligga på rygg  på slutfasen... jag stog på alla fyra med tvåan och trean.
( med trean hände det underbara att det var jag som kunde ta emot honom, dels att jag visste nu vad som hände , dels att allt gick så fort, dels att sköterskorna "hann inte" , det var jag som sade att huvud är framme, nu krystar jag , huvet kommer ut, kan ni ta barnet för jag når inte ...
Det var den festligaste förlossning man kan begära.. vi kom i lugnans tid till sjukhuset  och sedan när det började hände hände det fort ,
efteråt när min man klädde på honom , var jag bredvid och filmade ... i förlossningssalen  :whistle:)

Jag är lite bortskämt vad gäller förlossningar , men att vara gravid under sommarvärmen vill jag hällst skippa , hoppas att du får en möjliget att ta det lungt under sommaren !
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #35 skrivet: 2008.05.25 - 20:57:22 »

Jag hade också en enkel förlossning den fösta. Men sög lustgas hela tiden och var ganska borta i huvet. Sov nästan hela tiden.

Denna gången vill jag vara med. Jag tror att det kommer att gå rätt fort för mig också :)

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2008.05.25 - 21:25:22 »



Denna gången vill jag vara med.

/LO

 :smooch:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #37 skrivet: 2008.07.17 - 21:50:31 »

Jag hade också en enkel förlossning den fösta. Men sög lustgas hela tiden och var ganska borta i huvet. Sov nästan hela tiden.

Denna gången vill jag vara med. Jag tror att det kommer att gå rätt fort för mig också :)

/LO
Jag VAR med  :throw_flowers: det GICK fort! :cool:
Efter 1,5 timme med värkar hemma var det dags att åka in, tyckte jag. Tre timmar senare hade :inlove: Ivar :rollbaby: kommit. Den sista kvarten tog jag till lustgas eftersom värkarna inte riktigt ville ge med sig.

Den 14 juli vaknade jag kl 3 av att jag behövde gå på toa. Men det var ju inget ovanligt. Det var lite lite blod i trosorna, så jag ringde förlossningen. Ingen panik sa de. Kom imorgon bitti. OK. Jag kunde inte somna om, hade väl en aning om att något var på G, även om det inte var några värkar som börjat.
Jag gick upp igen, började packa (sånt ska man göra i förväg, men jag var lite överrumplad. Det var ju nästan 2 veckor kvar). Vid 6-tiden insåg jag att det faktiskt var på gång och vid 6.30 väckte jag maken och sa att vi nog behövde äta frukost.
Jag kokade massa ägg och (faktiskt ett par dagar innan) hade jag gjort smothie som var i frysen.
Vi ringde barnvakt (första svarade inte, men nummer två var hemma) vid 7-tiden och väckte Vera. Maken hade nog inte riktigt insett allvaret i det hela. Visst jag hade värkar som jag hanterade mellan pysslet, men när jag 7.30 sa att NU vill jag att vi kommer iväg, så fick han också fart. kl 8.01 skrevs vi in. Kl 10.53 är underverket född.

Tänk om ALLA fick gå profylaxutbildning och kunna ta sig igenom värkar genom att slappna av och andas. Jag fick jättemycket beröm av barnmorskorna efteråt för just det. Fullkomligt avslappnad i kroppen genom värkarna. Inte smärtfritt, men kontrollerbart.

Alla mår bra och Ivar sover och äter.

Den som vill se goa bilder kan titta här http://veraolsson.spaces.live.com/

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2008.07.18 - 02:38:58 »

En sån liten söt en!  :inlove: Jättegrattis! Vad duktig du var med äggen.  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Langhol
Sr. Member
****

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 384


« Svara #39 skrivet: 2008.07.18 - 06:37:24 »

Grattis till den lilla sötnosen! :flowers:
Loggat
anki
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 270


Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2008.07.18 - 09:02:07 »

Grattis till den lilla godingen  :inlove: Jag skall få mitt 5:te barnbarn om ung. 2 månader - lika spännande varje gång  :lol:
Anki
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #41 skrivet: 2008.07.18 - 10:42:17 »

5:e har viss respekt med sig  :clapping: Våra två har ju inte kommit på första beställning, om man säger, så det är nog färdigt här. Börjar närma mig 40-strecket...

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2008.07.18 - 20:53:00 »

 :flowers: :worshippy:

Tokgrattis vännen!

 :bebe: :baby_bed: :rollbaby:

Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #43 skrivet: 2008.07.25 - 23:01:28 »

Grattar även här!
Härligt med en sådan förlossning! så söta dina barn är både Vera och Ivar !

Anna Wahlgrens barnbok är en riktig pärla, hennes råd har tilllämpats här både för natt och dagsömnen ;)
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #44 skrivet: 2009.07.07 - 19:52:14 »

Om en vecka fyller Ivar 1 år.
Så längesedan tror jag faktiskt att det är jag var här. I alla fall nästan. :redface:

Han växer och mår prima och jag också, höll jag på att säga.
Storasyster är stolt som en - ja vad ska jag säga - tupp? Lycklig över att vara just storasyster till just sin lillebror.

Tänkte starta en ny tråd om mig, så jag avslutar denna :)

/LO
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544