Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 18:03:11 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 58 59 [60]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 366601 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #885 skrivet: 2016.12.08 - 20:35:22 »

41-or tack så mycket.  :mad_roll:
De har knäppa storlekar  - som alla andra. De använder vad som ser ut som europeiska storlekar men det är inte det. Nåt eget knäppsystem antagligen.

Vet inte. De skickades först igår. De jag har (40) klarar från tunn strumpa till ullfrotté + stickad raggsocka med extra filtsula. Men två raggsockor blev för tight, ivf med den extra sulan i. Tror inte det det blir problem att gå. Fick alltid köpa för stora/långa skor pre barfotingarna för att de de inte skulle klämma. Men som den här vintern ser ut kommar jag inte att få någon användning för dem.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #886 skrivet: 2016.12.09 - 08:30:15 »

Just sayin'.  :borracho:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #887 skrivet: 2016.12.20 - 18:55:16 »

Jaha, det sket sig ju. Tog en evighet, så jag förstod att paketet nog fastnat i tullen. 392 sekiner. Men det blev ändå 182:28 billigare än att köpa dem i Sverige.  :lol: Frågan är om det var värt allt besvär med deras suckiga shopping cart.  :tongue_wag:

Varför sjunker aldrig dollarn förresten? Jag trodde den skulle droppa som en sten när Trump vann. Nöjet med nätshopping är ju helt förstört! Min goda Stevia är nästan dubbelt så dyr nu som när jag började köpa t.ex.  :so_mad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #888 skrivet: 2016.12.30 - 21:06:32 »

Och dääär kom käftsmällen. Efter åratals tjat från kunder har de äntligen gjort dem i läder... Snygga är de också. Suck.  :sad:

Nåja, då kanske man kan hoppas på sneakers i skinn också när mina är utslitna. Mesh suger stjärt om om inte är en joggare med fotsvett.


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #889 skrivet: 2017.02.24 - 08:51:58 »

Har läst om ett märke som heter Altra. Om jag förstått det rätt gör de minimalistiska skor, breda i tån, zero drop men med en dämpande, tjockare sula.
http://barefootinclined.blogspot.se/2016/01/maxx-staxx-reduxx-altra-lone-peak-25.html
Jag tror det är gruppen de kallar "Neutral" som är av den typen.
https://www.altrarunning.com/running-shoes/women#Neutral

Jag ska inte ha nåt nu, men om nån annan (läs: Sorla) är intresserad reas förra årets modell av Lone Peak lite här och där. Bl. a. här:
https://www.athleteshop.se/altra-r-lone-peak-2-5-man-trail-running-skor-rio-red-206561
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #890 skrivet: 2017.02.24 - 19:05:18 »

Mmmhmm, de såg inte så pjåkiga ut. Men jag tror inte jag ska handla något nu. Jag har ett par jag tror jag är nöjd med fortfarande. Så har jag mina dumma tår som inte passar i alla skor. Så det måste provgås innan köp.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #891 skrivet: 2017.06.11 - 14:59:31 »

Vikten av vikten kan inte nog understrykas!  

Har läst om det här förut, men inte bokmärkt, så nu när jag hittade det igen måste jag lägga in det här så det finns bevarat för eftervärlden.  :look_down:
http://www.fjaderlatt.se/2009/05/vikten-av-skodon-nagra-vetenskapliga.html

"energikostnaden för att gå med en viss vikt på fötterna är ungefär 5 gånger större än om man bär samma vikt på torson"

Därför att fötterna rör sig mer, så klart. Säkert en stor orsak till att man skuttar fram så lätt i barfotingar (nåja). Fick ju tag i ett par neoprenstövlar med rejäl sula som är nästan platta och rymliga i tån så jag kan gå i dem. Men den första kilometern eller så känns de som bly på fötterna, för att jag är van att alltid gå i superlätta skor nu, förstås. Det är t.o.m. påfrestande för knäna. Men efter ett tag så vänjer jag mig och känner mig inte besvärad längre.

Detta är förresten en parallell till vad som i cykelvärlden kallas rolling wight, rolling mass, moving mass eller nåt sånt. Det innebär att vikten på cykelns delar spelar störst roll på de delar som rör sig. Alltså pedaler, kedja och hjul. Speciellt hjul och ju mer desto längre från navet man kommer. Att spara 10 g på sadelstolpen gör inte så stor skillnad som 10 g på kedjan. 10 gram på navet gör mindre skillnad än 10 g lättare ekrar som gör mindre skillnad än 10 g lättare fälgar eller däck. O.s.v. Borde man ju ha fattat att samma princip borde gälla för kroppen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 58 59 [60]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544