Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 02:28:20 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Strandmat  (läst 12201 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« skrivet: 2010.07.06 - 17:12:21 »

Strandmat är ju verkligen säsongmat för Juli månad! Men vad fasiken ska man ha i sin picknickkorg?! När vi varit på stranden de senaste gångerna har vi haft mackor med oss, och jag har ätit mackor till frukost, mellanmål och kvällsmål  :puke1: Jag vet inte vad jag ska äta. Jag är inte sugen på äta massa varm mat, om det inte är grillat men vi bor i lght så dra fram grill och hålla på känns bara bökigt mer än på helgerna...
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2010.07.06 - 18:27:51 »

Jag går och funderar på samma sak. Ska ut och paddla i helgen med två kolhydratätare och vi brukar samordna mathållningen så vi lagar ett mål var och bjuder de andra. Hur gör man då?

Ägg och räkor med majo till?

Macka på kokoslimpa... Lyxig skinka typ soltorkat, med soltorkade tomater, oliver, kronärtskocka..... Kalla revbensspjäll, dito kyckling, ostrullar.....

Jag måste fundera mera.  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #2 skrivet: 2010.07.06 - 18:36:13 »

Inte lätt när man ska dela med kolissvullisar  :crazy:

Inte lätt det där, kall grillad kyckling kan man ju ha ja  :smile: en bit brie och lite plock med  :smile: Gott om man kan variera sig lite med  :smile:

Strax dags för minigolf innan kvälldoppet, blir ingen strandmat ikväll dock. Gjorde iste i morse som jag hade tänkt ta med om vi åkte tidigare på dagen men inte nu på kvällen. Någon som provat göra iste med stevia lr ngt annat? Har inte användt stevia innan men blir ganska mkt socker i en liter iste. Denna gången hade jag i ca 0.75 dl socker på en liter, och det är så gott och svalkande att jag kan pimpla hur mkt som helst  :crazy: Om jag skulle byta ut sockre mot honung kan man väl ta lite mindre mängd? Vet inte vad som motsvarar, inte gott att ha i för mkt honung så det bara smakar honung heller.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3 skrivet: 2010.07.06 - 19:51:11 »

Vi diskuterade liknande ämne i vintras.  :lmao: Det hade jag glömt.... men när jag sökte på picknick dök den här tråden upp.  :whistle:



http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,1681.msg21482.html#msg21482
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #4 skrivet: 2010.07.06 - 22:55:37 »

Jo jag vet, men jag vill inte äta samma på stranden som i skidbacken  :rolleyes: Vill ha lite mer "somrig mat"  :lick: Men tack ändå  :whink:  :flowers:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #5 skrivet: 2010.07.07 - 00:19:59 »

Om du äter frukt så djupfrysta apelsin-bitar är kanon-gott i värmen, de håller sig kalla flera timmar.

Hemulbröd / pannkakor med vanliga pålägg.

jag njuter av meze-yogurt i värmen , när jag äntligen kan äta mjölkprodukter igen !
( fast det är inte direkt något strandmat)

Förra veckan på båten gottade vi rätt ohämmat med färdiga köttbullar ( goda även kalla) och potatissallad/  cream bonjour till.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2010.07.07 - 01:22:52 »

Som äkta paleolit samlar man så klart sin mat på stranden!  :cool:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2010.07.07 - 01:38:41 »

 :lmao: :lmao: kan bli lite svårt det!... eller menar du att man ska gå och rota i andra människors medhavda matsäck kanske!  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2010.07.07 - 02:33:37 »

Man kan samla snäckor, plocka tång och fånga fiskar i vassen.  :swimfish:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2010.07.07 - 04:15:24 »

  sant. fast om man e :eating: så är det nog lättare att ha :cart: innan man åker till stranden!  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #10 skrivet: 2010.07.07 - 19:22:04 »

vem har sagt att det ska vara lätt att få äta i stranden :flirting:.
Fiskespöt med och burk salt på bakfickan :tongue:
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #11 skrivet: 2010.07.07 - 21:11:27 »

Jag brukar ta med kefir eller mezeyogurth med bär och grädde i kylväskan. Några kokta ägg om jag vill ha något mer. Tycker inte man behöver äta så mycket på dagen om man ätit en stadig frukost.
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544