Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.18 - 08:03:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hugh "River Cottage" Fearnley på SVT!  (läst 16275 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #30 skrivet: 2010.06.30 - 01:21:51 »

Dödsångest har vi alla, Ekub. Bara det att somliga inte slösar bort sin tid på det. Självklart hade grisen dödsångest om den var vid medvetande när de skulle ta död på den, och den förstod vad som skulle hända. Men innan det hade den inte det, och det är det som är det fina. Den gick och bökade och var lycklig tills den skulle slaktas. Inte många djur har det så bra!
Jag önskar att alla djur skulle ha det så bra, men det har de tyvärr inte!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2010.06.30 - 03:27:18 »

jo om bara alla djur fick ha det så bra under sitt liv!  :inlove:.. jag som en sann Köttätare känner att jag mer än gärna köper kött från ett ställe där jag vet att djuren haft det bra!  :nod-yes: det svåra är ju bara att få tag på sådana ställen!

när det gäller djur att ha hemma så kan jag tippsa om Myskankor. de är den enda naturliga fienden till Mördarsniglarna!  :nod-yes: desutom så kan man få dem tama som bara den! de vi hade var väldigt keliga, satt mer än gärna i knät, kom alltid och hälsade när man kom hem... och om man av någon anledning inte hälsade på dem... ja då blev de ledsna och hängde näbb! så då fick man gå och krama om dem lite så blev de glada igen  :nod-yes: de lägger också fruktansvärt goda ägg!.. själva ankorna har jag aldrig ätit.. eftersom vi hade våra som sällskapsdjur.. men det sägs att de ska vara goda... för min del skulle det vara som att äta hund!  :puke1:
vidare så växer allt av bara attan när man gödslar med ankskit!  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #32 skrivet: 2010.06.30 - 12:42:54 »

Idalinda, där har du ditt husdjur!!! Helt perfekt för dina odlingar, ju!  :smile:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #33 skrivet: 2010.06.30 - 13:54:45 »

Jag vill också ha pop-up och så lite länkar tack till de andra serierna om River cottage  :worshippy:

Alltså den där grisen igår fatta aldrig vad som hände. Vilken skillnad mot hur det brukar gå till när de föser grisarna genom en gång med elpinnar och dom ser sina kompisar framför bli dödade.

Myskankor låter som trevliga djur, hur mycket passning kräver dom. Kan man ta med sig dom på ett enkelt sätt i bilen när man far till landet?
Loggat

Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #34 skrivet: 2010.06.30 - 18:03:19 »

Åh, Hemul  :crazy: Du är en sann hjälte, tack så mycket  :inlove:

Självklart hade griseknoen det mycket bättre än vissa andra grisar har, speciellt de stackarna som står i bås som de inte kan vända sig om i i hela livet :sad:, det var bara grejen att den gick och leta efter något gott på väg in i slakten. Gör väl kanske att de känner sig lugnare. Bäst man passar sig om man går ensam i en lång hall och det hänger massa godis på väggarna :shock: Jag  menar, det händer ju så ofta!! :whistle:

Håller med, myskankor låter mysigt. Om det blir hus/ gård i framtiden ska jag absolut hålla sådana goingar!! :smile: På midsommar var vi på en jättemysig gammal gård på Öland, en sån skulle man haft  :inlove:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2010.06.30 - 20:35:17 »

Jag vill också ha pop-up och så lite länkar tack till de andra serierna om River cottage  :worshippy:

Skickar PM med länkar. Inställningen kan du ändra själv i den profil under "PM-inställningar" (eller liknande - orkar inte kolla vad det heter).

Du kan också ställa in så du får email när det är  nya inlägg i trådar du deltagit i o.s.v. om du inte sett det heller. Kanske borde slå på det där för alla automatiskt, men det känns lite ofint att göra så. :crazy:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2010.06.30 - 22:42:15 »

våra myskisar åkte mer än gärna bil  :lol:.. helst då i knät... men om man ser till en lite "normalare" fågel än de vi hade, så är det absolut inga problem att transportera dem i en transportbur för katt. el liten hund. så länge de har tillgång till dricksvatten. om man sen täcker över buren så sover de mer än gärna en stund.  :smile:

när det gäller passningen av dem så beror ju det lite poå vad man har för djur i närheten. räv, hök osv är ju fiender...  vi brukade ha dem ute samtidigt som vi var ute. så man var i närheten liksom... men man behöver absolut inte gå omkring och fösa dem eller passa på dem hela tiden!. bygger man en ordentlig gård åt dem så är det absolut inga problem heller.  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #37 skrivet: 2010.07.01 - 15:28:06 »

Åh jag ska suga på den karamellen och så övertala maken såklart. Han är inte lika förtjust över mina bondeambitioner  :plant_smack:
Loggat

Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #38 skrivet: 2010.07.06 - 17:42:47 »

Ja det kan man, även om det kanske inte är helt tillåtet. Men åtminstone förut hade de en notis om upphovsrätt någonstans som faktiskt fick det att framstå som OK för eget bruk.  :shy:

Som jag gör det så väljer jag att spela filmen i  Windows Media Player på SVT Play. Då kan man högerklicka och välja Properties. Då får man fram URL till den "mellanfil" som gör att filmen streamas. Det kopierar man och klistrar in i ett program som kan läsa de protokoll som kan förekomma, t.ex. mms:// . Pogrammet sparar sen ner filmen. Net Transport är ett sånt program men det finns många, en del gratis och en del inte.

Liar liar pants on fire!!  :blob_mad: :angrywife: Det fungerar inte  :sosad: Jag har ändå satt min datornisse till pojkvän på jobbet  :sosad: Det startar automatiskt i flash säger han  :shake_head:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2010.07.06 - 20:18:11 »

Liar liar pants on fire!!  :blob_mad: :angrywife:

 :laugh:  :clapgrin:

Det varkar som om  de lagat ut alla utom den första enbart i Flash. Vilket skit.  :so_mad: Hoppas det inte är nåt de kommer att göra genomgående. DEt går så klart att sno flashen också, men då måste man ju ta reda på hur man gör.  :crazy:

Jag kollade några andra nyinlagda program och där kunde man välja. Du måste så klart ha Windows Media Player och det kanske är enklast att använda IE också. Fast jag såg just nåt som såg lovande ut. Återkommer. :biggrin1:


* valja.gif (95.02 KB, 841x563 - visat 359 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544