Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 05:55:46 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mjölk  (läst 4861 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2010.08.11 - 04:47:43 »

Läs!
http://www.aktavara.org/News.aspx?r_id=24204

Tänk va. Det är inte långt mellan oss och Frankrike. Men det kunde lika gärna ha legat på månen känns det som.  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anka
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 11


« Svara #1 skrivet: 2010.08.11 - 09:28:55 »

Hahah absolut.  Trodde inte att det faktikst var så, ävefastän jag var i Frankrike precis  :bang_head:
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #2 skrivet: 2010.08.11 - 16:08:53 »

Jag känner en som smygköper mjölk av en bonde. Jag kunde få namnet om jag var intresserad. Sjukt att vi inte kan få ta ansvar för vår egen hälsa.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010.08.11 - 18:02:43 »

Skulle tro att Frankrike har bättre kontroller av mjölken. Har snackas det ju mest om hur bra vi är, men det görs inte så mycket. Enklare att koka mjölken så gör det inget om det är både den ena och den andra smittan i.

Som när EHEC kom. Jag tror ivf det var EHEC. Bönderna som upptäckte smittan, i västsverige nån stans om jag minns rätt, bad myndigheterna om hjälp för att isolera den, avliva sjuka besättningar o.s.v. Gång på gång. Man valde att avakta, med påföjd att det spreda i hela landet. Att avakta tycks vara en generell svensk lösning. Har ju varit så vid flera katastofer där människor kunnat räddas också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2010.08.13 - 00:41:44 »

 :dribble: :dribble: :dribble: önskar det kunde finnas något liknande här i sverie också!!  :w00t:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2010.08.15 - 06:33:56 »

Mer om Frankrike och opasöriserade mjölkprodukter.  :cry:
http://livinlavidalowcarb.com/blog/guest-blog-post-4-reasons-why-france-is-raw-milk-heaven/8764

Kom att tänka på att Sally Fallon påstår (jag tror det finns nånstans på WAPF) att det har gjorts experiment där man låtit en kalv dricka pastöriserad mjölk. När jag läste det för flera år sedan stod det att kalven dog. Senare på WAPFs mailinglista läste jag att det var fel, kalven blev sjuk, men den dog inte. Sally Fallon hade visst varit ovillig att ändra sin utsaga men till slut gjort det. Det säger en del om pasöriserad mjölk och (tyvärr) om Sally Fallon.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544