Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 14:31:46 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Rapport  (läst 5328 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
edh
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 8


« skrivet: 2010.03.24 - 13:25:04 »

Hej, kanske skulle bytt till en annan tråd men nu skriver ja här ändå..
Nu har ja kört ca 1 månad och gått från 50mg/dag till 150mg/ + 200mcg selen. Anledningen till den höga dosen nu är att jag opererat ut skenor ur benet sen jag bröt detför 2 år sedan och fått infektion i forleden (artrit) har även fått heracillin penecillin 10 dagar men det vart inte bättre av det. Men det har börjat lagt sig nu så att jag kan gå skapligt på foten igen sedan igår, höjde dosen till 150mg för 4dagar sedan.  :smile:

Det jag märk sedan jag började som är positivt är att jag är
mycket piggare
fryser inte (sover utan täcke)
mycket klarare i huvudet (kommer ihåg sånt ja tidigare lätt glömt innan, mycket bättre koll på allt)
saker jag skjutit på förr gör ja gärna med det samma nu :)
mår allmän bättre å är på mycket bättre humör.

de lilla negativa
svettas så fort ja gör något
hungrig nästan hela tiden..
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2010.03.24 - 14:57:15 »

Vad häftigt! Grattis! Verkligen roligt att höra att det funkar.  :clapping:

Fast samtidigt blir jag lite deprimerad, egoist som jag är. Är jag den enda i hela världen som reagerar konstigt på jod och varför gör jag det?  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2010.03.24 - 14:59:56 »

Hej, kanske skulle bytt till en annan tråd men nu skriver ja här ändå..

Jag bytte jag.  :tongue: Säg till om du vill ha en annan rubrik så ändrar jag den.  :whink:

Tråden är avknoppad från http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,1107.0.html .
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
edh
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 8


« Svara #3 skrivet: 2010.03.24 - 17:01:47 »

Hej, du äter inte andra mediciner eller har ätit mycket förut? Tänkte om det kan vara så att du har mycket gifter i kroppen som ska ut?
Läste nångonstans att det fanns en liten risk att vissa kunde vara "intolerant" mot jod, men risken var väldigt liten..
Själv reagerar jag med en typ av nässelutslag precis där jag smetat ut joden när ja gör självtestet på underarmen som sitter kvar 5-6 dagar.. Och det kliar å svider en hel del..
Mvh
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2010.03.24 - 17:08:31 »

Nä, jag äter bara Levaxin och nån värktablett ibland (vanliga, inte såna starka). Har väl ätit värre saker förut, men det är länge sedan.

Hade jag bara mått lite allmänt dåligt hade jag försökt stå ut. Men att hjärtat slår oregelbundet mer eller mindre hela tiden känns väldigt obehagligt. Det står ju också i böckerna att får man hjärtarytmier ska man omedelbart sluta och konstakta läkare. Det gjorde nu inte jag. Blev också lite konstig i huvudet. En gång fick jag Psycho-idéer när jag dushade och var skiträdd för att det kändes som nån stod utanför dushdraperiet. Då ska man nog lägga av.  :tongue:

Nu tänker jag jobba mig upp mycket sakta och säkert. Men jag kommer nog inte att ta höga doser igen utan nån läkarkontakt (kan man ju hoppas på att få!). Jag var ju bara uppe i 12 mg nånting förra gången och ändå blev det så illa.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544