Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2018.02.21 - 12:06:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 229 230 [231]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 279972 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 62

Antal inlägg: 30582

Hemsida
« Svara #3450 skrivet: 2017.11.28 - 01:18:27 »

Bra att du fått tag på en läkare du gillar.

Jo, du har säkert skäl för oro, men du är ju inte rökt efter 90 dagar som det lät först.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU! | Fat is the new thin.
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 861

« Svara #3451 skrivet: 2017.11.28 - 17:44:09 »

Ja, en bra läkare som tar sig tid att lyssna verkar inte växa på träd precis. Hoppas nu att det löser sig till det bästa för dig.  :rose:
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5250

« Svara #3452 skrivet: 2017.12.12 - 14:50:00 »

Jaha, den där psykologen var inte mycket att ha. Jag tappade orken totalt efter att ha varit hos henne senaste gången i förra veckan. 15 minuter fick jag med henne. Trots att det var ett sedan länge bokat möte. Alltså, det var den ordinarie tiden jag fick av henne efter vår första träff, då hon konstaterade att jag behövde KBT en gång i veckan. Jag fattar absolut ingenting! 5 minuter gick till att jag svarade på frågan vad som hänt sedan senaste mötet. Sen gick 10 minuter till att hon gav mig tips på hur jag ska sysselsätta mig när jag går hemma. Baka bullar, julpynta, lyssna på julmusik, läsa bok..... Som att jag ens är på den nivån i energi!?! Var tog KBTn vägen? Nästa möte blev en preliminär tid i Januari. Kan bokas av om hon åker på sin semesterresa då. Och det är den plan jag har just nu. Förra mötet fick jag i uppdrag att identifiera mina tankefällor och då trodde jag ju givetvis att vi skulle prata om dem på det här mötet. Men de nämndes inte öht. Och uppdraget den här gången var visst att..... julpynta.....  :smack_head:

Jag kontaktade den braiga läkaren som skickade ett meddelande att han skulle ringa upp mig under de närmaste dagarna. Men jag väntar ännu. Nu skjuter han antagligen på det till nästa vecka då vi ska ses. Detta äter så kolossalt med energi, att inte veta vad som är nästa steg.

Nåväl, FK har i alla fall godkänt min första sjukskrivningsperiod. Alltid något.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 861

« Svara #3453 skrivet: 2017.12.15 - 07:04:41 »

Bra med FK  :smile:  men det andra var ju åt skogen.  :angry:  Om du ska till henne fler gånger så fråga vart KBT:n tog vägen. Men vi får hoppas att den bättre läkaren ringer så att du kan få byta.  :smile: :bearhug:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 62

Antal inlägg: 30582

Hemsida
« Svara #3454 skrivet: 2017.12.15 - 15:56:48 »

Samma gamla historia om och om igen. Varför kan vården aldrig funka? :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU! | Fat is the new thin.
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 229 230 [231]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.078 sekunder med 23 databasfrågor.