Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 13:51:09 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nystart  (läst 41442 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2010.04.16 - 22:05:23 »

Tuffing! Häftigt att du är piggare.  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2010.05.03 - 17:47:33 »

Nu är jag tämligen säker på att jag är piggare. Har överskottsenergi, så där som man hade i början efter kostomläggningen. Har till och med börjat lära mig touch typing och får inte nog av de minst sagt enformiga lektionerna.  :lick:

Om det är joden eller D-vitaminet kan jag ju inte veta, men jag tror att det är mest joden. D hade jag ju trots allt ätit rätt länge, även om en annan sort och en lägre dos. Troligast är kanske att det är båda. Jag tänker nog inte experimentera för att finna ut det.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #32 skrivet: 2010.05.03 - 17:49:11 »

Va kul, grattis! Jag är också piggar och har mer ork tycker jag.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2010.05.03 - 19:10:03 »

Nu städar jag min f.d. klädkammare senare mörkrum och tillslut skräpförråd. Det var fullt upp till taket med skit och har så varit i 10 år. Har väl vräkt in grejer där när det varit kris och jag har fått lov att ilstäda andra gömmor p.g.a. hantverkare eller liknande. Det har känts oöverstigligt att ta i tu med det där. Jag springer ju inte så lätt upp och ner för trappen, så skräpet får bäras ut i etapper vilket gjort att det känts som det inte ens är nån idé att börja. Nu river jag ut ett par kassar varje dag och kollar igenom om nåt ska sparas. Snart är det klart.

Det låter kanske konstigt med skräpgömmor, men när man knappt orkar gå mellan spisen, sängen och toan i många år och inte ens klarat den dagliga städningen, då blir det så där. Sen när man är bättre så tar det tid innan hjärnan fattar att det kanske inte är helt oöverstigligt svårt längre och att det faktiskt går att göra nånting åt om man tar det pö om pö. :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #34 skrivet: 2010.05.03 - 20:19:23 »

 :clapping: Härligt att orken och lusten sammanfaller till att rensa! Grattis!!  :flowers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2010.05.03 - 21:03:55 »

Jag ser fram emot att kunna ställa in alla kassar med tomma blomkrukor som nu står under köksbordet där.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2010.05.03 - 21:31:32 »

 :flowers: :worshippy: :clapping:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #37 skrivet: 2010.05.04 - 15:09:10 »

Instämmer glatt med föregående talare.  :nod-yes:  :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2010.05.04 - 16:22:16 »

Tack!  :lol:

Det är skönt att katastrofytorna krymper. I början när jag orkade mera ville jag bara ut. Det är ju inte precis städning man saknar mest när man är orörlig... det kommer rätt långt mer på listan.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2010.05.04 - 20:55:32 »

Tack!  :lol:

Det är skönt att katastrofytorna krymper. I början när jag orkade mera ville jag bara ut. Det är ju inte precis städning man saknar mest när man är orörlig... det kommer rätt långt mer på listan.

jag förstår fullkomligt vad du menar

betar av sakta men säkert här också

 :flirting:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #40 skrivet: 2010.05.05 - 20:30:24 »

Ja-has , jag har läst här bara halvhjärtat, även om jag som sagt har alla underfunktions- symptom .
varför tar jag inte tag i detta ?

Vilken tråd ska jag börja läsa först ?
Om jag börjar själv med Jod, kan jag bli botad av " hypotyreos" alltså ?

Men du Hemul, äter väl levaxin också ?
eller har jag missat även det...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2010.05.07 - 01:46:22 »

Ja, jag äter levaxin.  :rolleyes:

Botad kanske man inte blir, men doktorn säger att jag tror det var 35% kan minska levaxindosen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
juanita
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 6


« Svara #42 skrivet: 2010.05.12 - 23:05:45 »

Hej
Har fått provsvar på sköldkörteln, o undrar om ni vill hjälpa mej tolka. Har varit här inne o läst energiskt några gånger innan jag beställde tid för proverna. Undrar om jod kan vara något för mej t ex....
S-TSH     4,4 (0,4-4,5)
S-T3 fritt 4,3 (2,6-5,7)
S-T4 fritt 14 (10-19)

fP-Glukos 7,1 (4,0-6,0)
Fick massa andra svar också, B9 o 12 o HB o massa runt dessa, men de ser alla bra ut, så långt jag kan förstå.
Är lite orolig för sköldkörteln då det även finns i släkten, om det har nån betydelse...
Hoppas jag inte rört till det och har hamnat på fel ställe i bloggen. Tack för att ni finns!
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2010.05.12 - 23:24:01 »

Hej och välkommen hit!  :wave:

Jag vet inte så mycket om provvärden, försöker sätta mig in i det själv. Men både T3 och T4 ser ju ut att ligga väl inom gränsvärdena. Konstigt då att TSH är relativt högt. Har du symptom som du tror beror på sköldkörtel?

Efter att ha läst på om jod så är jag fullständigt övertygad om att vi alla har brist, så testa du. Var försiktig bara. Jod är ju faktiskt giftigt i för höga doser och som du kanske läst fick jag dubbelslag och kände mig rätt psycho första gången jag provade, så nu har jag satt mig själv på en dos som är långt under det jodläkarna anser vara terapeutisk dos, men ändå är långt över RDI så klart. Kanske är vissa människor helt enkelt känsliga, vet inte.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
juanita
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 6


« Svara #44 skrivet: 2010.05.13 - 05:24:13 »

Hej, fint att du kunde svara så fort.
Symptom? Jag är ju inte i närheten av alla symptom som jag sett på vissa bloggar, men trötthet, orkeslöshet, tappar hår - mkt tunnt hår, tårögd ute i väder o vind o sol o allmänt lätt till tårar, o en del annat. Att jag inte kommer igång med saker, blev så glad när jag såg hur du hade börjat röja. Jag vet att saker behöver göras, men kommer inte igång, och kommer jag igång kan jag inte fullfölja.
Ska avvakta lite, o be om samtal med läkaren på vc, han verkade helt ok på telefon faktisk, så det ska bli spännande, i annat fall har jag en annan ganska dyr komplementär-läkare som fam använt i 25 år som jag kan kolla med, men det kräver mer ansträngning, som jag inte känner för just nu.....
Hörs igen, ska resa en bit nu, men återkommer.
Loggat
Sidor: 1 2 [3] 4 5   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544