Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 14:44:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: City Gross igen!  (läst 9387 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2010.01.18 - 06:10:04 »

City Gross slutar sälja receptfria sugtabletter med azofärger.

Strepsil... de är ju jättevanliga. Och ganska goda. Varför i hela världen ska de häva i en massa extra skit i medicin? Som den där barnmedicinen med azofärg i det var rabalder om förut. Medicin är inte godis. Man skiter väl i hur det ser ut!  :so_mad:

Go City Gross!  :yay:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1 skrivet: 2010.01.18 - 07:09:09 »

 :thumbsup:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2010.01.18 - 20:41:12 »

 :clapping: Go City Gross go!!  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010.01.18 - 22:51:35 »

Jag kollar där varje vecka nu för att se när de ska öppna här. Jag blir tokig när jag ser alla bra priser.  :crazy:

Jag borde förbereda mig genom att skaffa ny shoppingvagn. Om de inte lyckas påverka lokaltrafiken att sätta in en extra hållplats så är det en bit till bussen.

Det är konstigt hur de tänker. De vill ju att vi ska åka buss istället för bil och det blir mer och mer butiker ute i industriområdet här, vilket kommunen när väldigt stolta över, "en av Sveriges största handelsplatser, bla bla bla". Men stannar bussen ens vid alla köpcentra därute? Nehej.   

Hade jag bil skulle jag ALDRIG ta bussen ut i det där ghettot så krångligt som det är! Turerna är inte alltid så täta heller, så chansen att hinna tillbaks på samma biljett är inte så stor (vi har bara 1 1/2 timme). Så det blir definitivt dyrare att åka buss än att ta bilen. Var är logiken?  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #4 skrivet: 2010.01.19 - 14:03:23 »

Nackdelen med city-gross är att dom inte har självscanning. Det tar en evig tid att köa i kassorna och så himla jobbigt att hålla på och packa upp och packa ner. Man vänjer sig snabbt vid bekvämligheter.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2010.01.19 - 14:10:39 »

Jag har aldrig vågat prova självscanning. Jo, på IKEA en gång.  :blush:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #6 skrivet: 2010.01.19 - 15:29:29 »

IKEA är inte lika smidig som livsmedelsbutikerna, man skannar när man tar varan och stoppar den i kassen, sen sätter man scannern i hållaren och betalar med kortet, hur smidigt som helst, du måste testa.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2010.01.19 - 15:33:46 »

När det kom var jag nog rädd att göra fel och åka fast för snatteri. Nu tänker jag inte ens på att det finns. De har det inte på min vanliga ICA och jag handlar mest där och på Willys.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #8 skrivet: 2010.01.19 - 21:19:58 »

Hemul, det stadiet är jag kvar i än.. :shy:
Maken reggade sig för självscanning på Coop Forum. Numera smyger jag förbi kassan och ut medan han betalar. För TÄNK...om nå´t skulle bli fel och det sen blev en kontroll..*ryyyyyyser*

Va e´re för fel på det gamla vanliga sättet?  :cool:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2010.01.20 - 17:38:31 »

ja här är då en som Älskar självscanningen!!!  :yay: .. så otroligt mycket smidigare att handla numera!.. och man har koll direkt på hur mycket man ska betala.. så man slipper onödiga och obehagliga överraskningar i kassan!... och det går såååå mycket fortare i kassan!  :thumbsup: .. sen ska jag också berätta att här i sthlm så HAR City Gross självscanning!  :nod-yes:  :clapping: .. likaså min ICA och min COOP... så vi handlar ytterst sällan på "det gammla vanliga sättet" numera... varför spendera onödig tid i kassan med att plocka upp och ner varorna, köa för att få betala osv.. när an kan gå dit, stätta tillbaka terminalen, betala och vara klar?!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
malba
Jr. Member
**

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 58


« Svara #10 skrivet: 2010.01.20 - 21:03:02 »

Bor i en liten stad på Västkusten. 14 500 inv på vintern och många tusen fler på sommaren. Då är det suveränt med självscanning. Varje eftermiddag är det 4 ggr de vanliga fredags (torsdags-) köerna, då har vi som självscannar "gräddfil" förbi.

/Malin
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #11 skrivet: 2010.01.20 - 21:41:51 »

Vilken City Gross har självscanning i Stockholm? Inte Kungens kurva i alla fall. Vi gör fel ibland men det är inget man åker fast för eller behöver skämmas för.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2010.01.21 - 01:47:34 »

För att ingen kollade er ja! :devil:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2010.01.21 - 12:55:01 »

Vilken City Gross har självscanning i Stockholm? Inte Kungens kurva i alla fall. Vi gör fel ibland men det är inget man åker fast för eller behöver skämmas för.

Citygross i Bromma har självscanning... ett utmärkt system som tom funkar bättre än på coop.... det tog 5 min från det att jag anmält mitt intresse till att att jag kunde scanna.... ett jäkligt bra sätt att hålla koll på pengarna  :guns:

Affe
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2010.01.21 - 20:04:15 »

City Gross i Bromma ja. det är den jag också handlar på!  :inlove: skitbra system!  :nod-yes:... sen har de för det mesta bra kött också.. nymalen fläskfärs bland annat!  :inlove:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544