Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 07:32:09 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Avsteg?  (läst 4589 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HerrKaos
Jr. Member
**

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 34


« skrivet: 2009.11.24 - 14:41:19 »

Förra helgen åkte jag och min hustru på en hotellweekend i Ume. Att vara 100% strikt är inte så roligt en sån helg utan jag klämde en "friterad banan med vaniljglass" redan på fredagkväll ute på "Great eastern". Sen på kvällen/natten fortsatte vi gräddglass, päronlikör och grädde...gottigott.
Kan väl iofs att det inte var så gott som jag minns, men gott iaf.
Det som händer min kropp som jag märker är att jag får mera gaser och rapar. Jag vägde mig när jag kom hem på söndagkväll och på måndagkväll med ingen som helst viktökning.

Hur reagerar ni andra på avsteg från LCHF? Gör ni överhuvudtaget avsteg eller kör ni "hardcore"?


Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009.11.24 - 15:06:26 »

Jag vet inte. Jag äter mina 35-50 dag ut och dag in jag. Vid två tillfällen har jag ätit bröd borta, men bara en bit varje gång så det rymdes inom gränserna. Men jag funderar på att ta mig en riktig bläcka. Är nyfiken på hur jag reagerar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2 skrivet: 2009.11.26 - 07:13:51 »

Jag gör avsteg  rätt ofta och går därför inte ner i vikt som jag vill. :bang_head:

Glass och frukt gör inte så dramatiska saker i min kropp, men jag kan inte äta mjölkprodukter just nu. ( näsan rinner för mjölken)
Så om jag vill unna mig något blir det då något mer sockertätt ( nu senast 4 st små vanliga chokladbollar)
Min kropp reagerar ! Jag går upp i vikt 1 kg ( kommer ner efter 2-3 dagar), fingrarna svullnar så jag samlar nog vätska på en gång.
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #3 skrivet: 2009.11.27 - 12:55:12 »

Jag blir jättedålig i magen. Igår var jag ute och åt en hamburgare utan bröd och pommes men det måste ha varit något i den för jag rapa och prutta hela vgen hem, inte kul alls.
Loggat

pitch
Full Member
***

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 184


Jag och mitt hår


« Svara #4 skrivet: 2009.11.28 - 16:34:57 »

Det enda avsteg jag kan göra med kolhydrater är alkohol. :drink2:
Visst mår jag räv dagen efter men det ger possitivt resultat på vågen (vätskedrivande)
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2009.11.28 - 16:42:55 »

Vad händer om du äter kolisar då? Pajar magen eller?

Jag blir jättedålig i magen. Igår var jag ute och åt en hamburgare utan bröd och pommes men det måste ha varit något i den för jag rapa och prutta hela vgen hem, inte kul alls.

 :puke1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Léonie
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 210


« Svara #6 skrivet: 2009.12.11 - 20:23:20 »

Gör jag avsteg så åker jag på palkoma så jag i princip måste gå och lägga mig. Blir okoncentrerad och trött. Är det stärkelse jag ätit så rasar magen ihop och jag får diarré(socker fixar magen dock). Sötsug kommer som på beställning och jag blir låg i humöret. 
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544