Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 00:04:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hur mycket äter ni?  (läst 12105 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2009.11.15 - 15:39:49 »

Hjälp mig! Hur mycket äter ni på ett ungefär (kalorier)? Hur långa är ni och går ni ner i vikt?

Jag vet att detta är tabu, men nu verkar ju folk vara ense om att det är kalorier det är frågan om ivf, så då kanske vi kan prata om det.  :smile:


Jag kan ju börja. Jag är 1.66, äter uppskattningsvis lite drygt 2000 kcal i snitt, är tämligen orörlig, har taskig sköldkörtel och går inte ner. Och jag älskar fett! Mycket fett!  :kungfu:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
HerrKaos
Jr. Member
**

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 34


« Svara #1 skrivet: 2009.11.15 - 16:09:37 »

Absolut ingen aning hur många kalorier jag äter. Skulle aldrig palla att räkna....jag äter tills jag är mätt helt enkelt. I dag har det blivit ungefär 150gr ost lindad i 4 baconskivor stekt i massa smör, 3dl std.mjölk + 1 stor mugg med kaffe och ungefär 1dl grädde.
mitt på dagen blev det 1 kopp kaffe till. Nu har jag nyss ätit ungefär 200gr stekt fläskkött med gräddsås och smörstekt vitkål. 3dl std mjölk.
Om det blir något mera ikväll det vet jag inte än. En liten whiskey kanske?
Just det..jag är 175cm lång och väger 76kg.

 :smile:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009.11.15 - 16:35:04 »

Men du är ju inte tjock!  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #3 skrivet: 2009.11.15 - 20:27:19 »

Jag räknar inte (det är just att slippa det som är så skönt...). En kvalificerad gissning blir att det rör sig om förfärligt många kalorier. Än så länge går jag ner ändå. Är glad så länge det varar... :lol:
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #4 skrivet: 2009.11.17 - 02:34:21 »

Hemul, jag är lika lång som du. Får säkert i mig nästan lika många kalorier. Rör mig inte jättemycket, vilket jag faktiskt borde göra. Människokroppen är ju till för att användas i fysiskt arbete! Försöker gå en promenad lite då och då, men gym har aldrig känts som min grej. Bara att de borde bli det!  :ninja: Fast har egentligen inte räknat kalorier sen jag var typ 13, så det här känns lite skumt!
Men ok, jag kan räkna ut kalorimässigt vad jag äter på en dag. Har relativt bra koll på mina mängder.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2009.11.17 - 02:54:52 »

En gång på KiF var det två trådar igång. I den ena berättade folk vad de brukade äta. Då var det två fläskkotletter med massor med bea eller motsvarande både till lunch och middag, helt klart mer än jag äter för det mesta. I den andra pratade man kalorier. Då åt jättmånga 1500 kcal och under, ganska mycket under för en del. Så lågt intag är för mig omöjligt att hålla någon längre tid. Det lustiga är att det var delvis samma människor i båda trådarna. Få ihop det, den som kan!  :blink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #6 skrivet: 2009.11.17 - 05:11:05 »

Vet du! Jag fattar inte hur lite käk du får i dig!
Allvarligt! Du VERKAR äta typ ett ägg och lite bacon till frukost, eller så är de hemulbröden med tillbehör. Oftast ost.Sen är det nog inget mer till vi komme till kvällen, för då blir det lite mer kul. Som kött med tillbehör.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2009.11.17 - 11:25:35 »

En gång på KiF var det två trådar igång.

 :lmao:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2009.11.17 - 14:33:11 »

En gång på KiF var det två trådar igång.

 :lmao:

 :mad_roll:


Jag tror faktiskt du var med i den ena och minns jag rätt åt du en 1500 kcal? Är det alltså det som är nödvändigt?  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2009.11.17 - 14:48:09 »

Vet du! Jag fattar inte hur lite käk du får i dig!
Vad då? 2000 kcal var ju normalt, sa du.  :confused3:

Citat
Allvarligt! Du VERKAR äta typ ett ägg och lite bacon till frukost, eller så är de hemulbröden med tillbehör. Oftast ost.Sen är det nog inget mer till vi komme till kvällen, för då blir det lite mer kul. Som kött med tillbehör.

Nja, bacon äter jag inte ofta. Omelett kan det bli periodvis, men mest hemulbröd. Så här ungefär, fast det säger ju inget när man inte har exakta mängder. Jag är inte hungrig förrän efter ett par timmar på morgonen och sedan står jag mig 6-7 timmar på maten.

Brunch: 2 hemulbröd (mindre och tunnare än tekakor). Den ena med 2-3 äggulor beroende på om det är bra ägg eller fulägg. Tjockt med idalindas pastej och den polska gurkan på den andra. Tjockt med smör på äggmackan, pastejmackan mer svensson. Eventuellt litet glas fil till (~1.5 dl).

Middag: 150 g kött (rå vikt), 1-2 potäter, sås på sådär 3/4 dl grädde eller smörklick

Nattamat: kan vara lite vad som helst, men bara en munsbit för att ha nåt att sova på liksom. Storleksordning halvt hemulbröd med smör och ost, eventuellt litet glas gräddmjölk till. Kan också vara lite bär med kokosolja eller liknande. Ett tag var det en liten dr K-bakelse.

Det där blir faktiskt drygt 2000 kcal. Har kollat då och då.  :nod-yes:

Och säg inte att jag ska ta bort mer kolisar! Jag mår inte bra på det, jag har gått upp i vikt varje gång jag provat (mer protein, mer hunger) och ska sanningen fram tror jag nocarb är rent nys, jag tror inte ens det är hälsosamt på sikt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #10 skrivet: 2009.11.17 - 15:58:04 »

Jag är 161 cm och väger 70 kg ungefär. Det går lite upp och ned. La in det jag åt på Min mat i början och då fick jag i mig ca 1600 kcal på en dag. Borde vara ungefär samma nu.
Min dag ser ut ungefär såhär:
Frukost: 2 skivor bacon, 2 ägg stekt i rejält med smör och kokosolja, kaffe med äggmjölk
Lunch: Matlåda, typ kött och sås eller om jag är hemma blåbär med grädde och ty
Middag: kött, sås, grönsaker

Det bruakr bli en eller två chokladbitar under dagen och så en kaffe med äggmjölk till på em.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2009.11.17 - 16:24:29 »

Tack! :smooch:

Du går ner va? Känner du dig mätt?

Fan, jag tycker ditt ser mer ut än mitt (2 större mål). Ändå blir det mindre.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2009.11.17 - 19:32:46 »

Corny, glömde säga att det där är som jag äter normalt. Då står jag still. Svullar jag, som jag gjort ett tag nu, går jag upp. Då blir det famför allt mer fett. Grädde i allt, eller som det varit nu, en stor klutt negerbollssmet efter maten.

Det lustiga är att jag går bara upp till en viss gräns, sen stannar det. Det börjar kännas meningslöst att avstå från svullet för sådär 5 kg lägre vikt eftersom jag stannar i den änden också.  :byecry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #13 skrivet: 2009.11.17 - 20:30:12 »

jag svarade här också ett par dagar sedan, men datorn åt upp mitt inlägg.

gör ett nytt försök.

Jag har inte räknat mat på jättelänge, men äter så här:

brunch: en burk makrill i tomatsås + 5-6 hyvlade stureost-bitar på den

middag : kanske 100-150 g kött, lite grönsaker ( broccoli / stekta morötter/ kålrabbimos)
inte så mycket sås alls.
om det är soppamat innehåller den mer fett  och egen buljong

jag dricker inte kaffe, men mycket bubbelvatten.
Någon gång under dagen tar jag 2 sesamknäcken med smör, ost, tomat/ paprika, eller bratwurstskivor utan e-nummer.
På kvällen, en morot eller Några mandel / 50g bär

Livet blir väldigt begränsad nu när näsan rinner av det minsta gnutta mjölkprodukt ( så grädde, cf, mjölk är bara bort )
mjölfronten är lite mer töjbart, men även där svullnar fingrarna snabbt.
Däremot en bit äpple verkar inte påverka vikten så mycket.
Jag tål choklad , just nu , kan jag tillägga och gottar ibland med någon bit av mintchoklad eller chokladbollar ( men där blir det för mycket socker ... :smack_head:)

Så om jag håller mig till min brunch, middag och ett par knäcken med pålägg går jag ner.
även någon bit mintchoklad fungerar också .

Men om jag käkar chokladbollar blir det uppgång på en gång.
jo längden är 173 cm och vikten 75,6 just nu.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2009.11.17 - 20:40:08 »

Du äter ju också jättelite! Och inte så fett, tror jag. Blir inte du hungrig?

Vad hände förresten med de där 8 knäckebrödsbitarna per dag?  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544