Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 08:03:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: vitaminer och mineraler  (läst 11671 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2009.12.26 - 07:20:13 »

Idalinda, jag menade att om vi nu förutsätter att det är alla mineraler du behöver i buljong, så får du ju i dig den vägen. Det är väl inte nödvändigt att äta det varje dag. Du äter det ju regelbundet.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #16 skrivet: 2009.12.26 - 17:47:12 »

Fattar fattar käre Hemul, men så länge jag inte ser vitamin/mineralinnehållet på print, VET jag inte det på riktigt :flirting:
Jag är duktig på att nojja om saker och ting :smack_head:

Men om jag inte kan äta mjölk eller nötter  kan jag inte göra det så enkelt är det och då måste jag väl överleva på ett annat sätt.
För kalciums skull försöker jag åndå äta lite ost varje dag och hoppas på att magen är me´ ändå  :confused3:
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #17 skrivet: 2009.12.27 - 17:46:48 »

Men ost är ju så komprimerat att en enda skiva innehåller lika mycket kalcium som ett glas mjölk. Om det nu bara är laktosen som spökar för dig, bör du klara av en skiva per dag, och det är i princip allt som behövs. Men tänk nu på att det finns annat också som innehåller kalcium. Sammantaget bör du få i dig tillräckligt, tycker jag.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #18 skrivet: 2009.12.28 - 22:46:31 »

Corny,  detta är mer än komplicerat , tyvärr.
Nu är det inte laktosen och magen som strejkar utan näsan som rinner för allt mjölk som inte heter smör eller hård ost.
Men problemet är att om jag äter 100g hård ost , blir jag också hård i magen... och då har sesamknäcken varit en bra kompis till osten.
Allt har varit i balas då.
Men nu försöker jag minmera även nötter och fröer för att komma i någon form av balas med näsan.
När jag inte intar något mjölk, mjöl eller nötter/fröer kan jag tom andas genom näsan, wow !
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544