Gott bröd av Cocosmjöl
(1/10) > >>
Caroline Cornelia:
Vitt bröd

6 ägg
100 g smält smör
2 msk Sukrin (om man vill, tror inte det är helt nödvändigt)
1/2 tsk salt
90 g cocosmjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk fiberhusk

Blanda allt sammans till en smidig smet och fyll det i 2/3 delar av en brödform (så att brödet blir högre fast kortare  :lol:)
Stek i ugnen på 180 grader i ca. 50 minuter.
Jag använde ett märke som heter Aman Prana på cocosmjölet, det gav en svag och mild cocossmak.
kwidell:
Kokosmjöl... kan du köpa det i affären!?

 det har inte jag lyckats hitta!.. får mala från kokosflingor.. och det blir inte riktigt "mjöl" av det tyvärr!
Caroline Cornelia:
Ja, det kan vara lite svårt att få tag på.
Jag använder denna sorten: http://www.amanprana.se/Products/Products/Cocos%20Fibres/cocosfibres.html Tror det går att beställa från deras nätbutik,
annars finns det också en lista över återförsäljare där. Det går också beställa på utländska sidor som t.ex www.iherb.com  fast det märket dom har innehåller mera kolhydrater.
Så här ser brödet ut:

kwidell:
 :worshippy: :worshippy: :worshippy: tackar så mycket för det tippset! har precis beställt hem en påse kokosmjöl!  :lol: .. och skickat en smörklick till dig!  :inlove:

brödet ser jättegott ut föresten!
Caroline Cornelia:
Citat från: kwidell skrivet 2009.09.16 - 15:25:07

:worshippy: :worshippy: :worshippy: tackar så mycket för det tippset! har precis beställt hem en påse kokosmjöl!  :lol: .. och skickat en smörklick till dig!  :inlove:

brödet ser jättegott ut föresten!


Åh va bra , jag ska allt lägga ut flera mumsiga recept med cocosmjöl när jag experimenterat lite mer hemma, jag tycker detta brödet är väldigt gott, bättre än dom andra LCHF bröd jag provat, smakar svagt av cocos. Hoppas du tycker om det!!  :lol:

Kram på dig  :bearhug:

Carro
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida