Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 11:37:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Rea på Magic Bullet  (läst 39874 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #30 skrivet: 2009.07.17 - 01:11:27 »

Här är adressen.  :lol: http://www.missmary.se/

Och bekymra dig du inte över tuttarna. De är fina som de är! Spelar roll om de så hänger till fotknölarna, det är ju DINA tuttar iaf! Eller hur?!  :flirting: :inlove:

Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2009.07.17 - 01:24:49 »

 :inlove: :inlove: :inlove: tack för de vänliga orden!... är ganska så exakt vad maken säger också.. med det tillägget att han säger att vi kan spara till en plastikoperation om jag skulle vilja det! :lmao: .. vi får se när den dagen kommer.  :nod-yes:.. nu är det ingen idé i alla fall!.. tänker gå ner åtminstionde 20 kilo till!.. så operation är bortkastat ännu! :whink: ..

men visst skulle jag bra gärna kunna ha sådana läckra BH:ar som säljs i vanliga affärer.. som går att använda utan axelband.. eller som har massa läcker spetts eller så.. :whistle: .. men det får bli när det blir helt enkelt! :lol:

tack för smörklicken!  :inlove: :inlove:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #32 skrivet: 2009.07.17 - 01:53:22 »

Måste bara meddela följande då. Har du en riktigt bra sömmerska, så kan du fixa en bra bh, där du inte behöver några bh-band. De kan fixa en korsett som håller uppe allt utan att det trillar ut. Betydligt billigare och roligare än en bröstoperation. En gång i mitt liv (när jag var riktigt smal) fick jag låna en sån korsett, och det var roligt. För första (och enda) gången i mitt liv kunde jag ha en klänning med riktigt smala axelband! Det var en otrolig känsla! Det var så häftigt så det var inte sant! Jag var ju van vid att ha saker som täckte axlarna rejält. Det har jag alltid varit, och på sätt och vis är det skönt, men just den kvällen var det underbart att slippa! Att få känna hur det var att ha tunna axelband var hur trevligt som helst!  :lol1:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2009.07.17 - 02:12:50 »

det låter underbart! :inlove: ... jag äger faktiskt en riktig korsett!  :lol: :blush:.. köppte den inför brölloppet.. men det slutade med att jag inte använde den.. passade inte under klänningen tyckte jag... men den är skön att ha på sig!  :nod-yes:.. tror jag ska be maken snöra in mig nån dag här igen.. så ryggen får vila lite!  :lol:.. och man får Otroligt snygg form! :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #34 skrivet: 2009.07.17 - 02:22:15 »

Tycker att du borde låta maken snöra in dig varje dag! Lättnad för ryggen betyder en hel del! Snygg form är oxå kul, så du ska vara glad att du får sån!!! Även om jag tycker att det är lite av underordnad betydelse i det här fallet.
Ja, det är jättekul att se snygg ut, och är helt suveränt när man gör det, men om man ska prioritera snygg bh och ont i ryggen mot ful och frisk, så måste jag tyvärr välja det sistnämnda. Det bara är så!  :sad: Fast jag vet att det inte var så du menade, kwidell! Men du fattar säkert!  :flirting:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2009.07.17 - 02:34:00 »

Jo jag förstår precis vad du menar Corny. och jag prioriterar precis på samma sätt! :nod-yes: ... skälet till att jag inte använder korsetten till vardags är att det blir jobbigt det också!.. det är ingen "lättburen" sak.. utan en riktig en med stålskenor och hela baletten!.. så även om ryggen får vila.. så blir det jobbit att andas efter ett tag.... om man försöker göra något dvs.. :lol: .. att bara strosa runt hemma är ingen fara...  :whink: .. sen så hamnar ju tuttarna under hakan när man sätter sig också! något som är mindre kul ibland  :laugh:... så den får stanna hemma!.
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2009.07.18 - 22:19:38 »

Nu har jag inspekterat bulletdelarna noga. Felet var inte det jag trodde, att gummit blivit slitet. Gummiplutten är vrängd över en metalltapp med en fläns på. Det är så den är fäst i locket. Det är den där tappen som korroderat sönder. Ser ut att vara gjord av någon obestämd vitmetall. Det är bombis diskningen ändå, för jag brukar ofta tappa upp en diskbalja och sen glömmer jag bort det hela tills det är för sent att diska och så får det stå till nästa dag.  :shy: Inte bra för sån där skitmetall.  :shake_head:

Positivt ändå, för då kan man ju tänka på att inte låta knivdelen ligga och glöta för länge.  :nod-yes:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #37 skrivet: 2009.07.18 - 23:09:52 »

Knivdelar i mixrar är alltid ett elände. Antingen så blir de slöa och är svåra att slipa, eller så händer något annat.
Jadu, hemul, du får nog tänka på att plocka upp knivdelen ur disken när du köper en ny. Eller diska den direkt, kanske?  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2009.07.19 - 22:39:35 »

du är ju riktikt teknisk Hemulen!  :lol: .. själv hade jag nog konstaterat att eländet gått sönder och sedan slängt den! :laugh:  :redface: .. 

det låter ju iaf som att det är något som kanske går att förhindra då då! :thumbsup: .. hoppas att den nya håller längre! :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2009.07.21 - 16:43:22 »

Nu har paketet kommit.  :jump_smoke:

Nu får vi snart se om det verkligen är en bullet eller en kopia, om delarna är utbytbara och så. Rapport kommer. Kanske blir det en bild på mig i de psykedeliska trosorna också.  :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2009.07.21 - 17:06:39 »

 :thumbsup: :clapping: det ser vi fram emot!  :lol:.. gärna samtidigt som du använder din nya magic Bullet också... :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2009.07.21 - 17:11:20 »

Ett kilo rå lever i den andra handen kanske? :surprised:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2009.07.21 - 17:19:59 »

 :lmao: ja det blir väll toppen!  :thumbsup:  kommer ge en helt ny bild åt LCHF...  :rolleyes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #43 skrivet: 2009.07.21 - 18:07:39 »

Magic bullet, psykedeliska trosor och ett kilo rå lever?  :eeek: Härlig komposition!  :crazy: Låter nästan som något slags galen mördare. Något värre än Glenn Close i "Farlig förbindelse", faktiskt...  :whistle:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2009.07.21 - 19:26:05 »

JAG VILL GE LCHF ETT ANSIKTE!!!  :throw_flowers:

Jaha, det är exakt samma mixer, ned till minsta detalj. Jag har monterat nya knivlocket på gamla mixerburken och kört det hela med gamla maskinen. Enda skillnaden är att det inte är något namn tryckt på mixerdelen och i bruxet kallas den Magic Blender...  :whistle:

Tänker nån annan beställa kanske det är idé att köpa 2 så ni har en att plocka reservdelar från. På så sätt får man ju 8 partymuggar också!  :biggrin1:

Trosorna passade otroligt nog. Men jag ska inte beställa fler för jag hittade bättre på Cellbes. De är ännu fulare!  :lmao:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544