Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.24 - 02:03:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Spikmatta  (läst 10577 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« skrivet: 2009.06.02 - 14:43:54 »

Jag är nu i slutet på min andra vecka av antiinflammatoriska. Ringde till VC och distriktssköterskan rekommenderade att jag ska testa ipren 3ggr/dag i 2v. Det är ingen idé att träffa läkare innan, han kommer bara rekommendera samma sak.

Första par dagarna funkade ipren jättebra. Jag var praktiskt taget smärtfri. Men smärtan har återkommit sakta men säkert. Nu tar jag 2 ipren under dagen och diklofenak på kvällen, men det verkar inte hjälpa. Jag är satt på kö att få träffa sjukgymnast men de sa att väntetiden är minst 6mån, om man har tur.

Funderar därför på att köpa en spikmatta, den där flugan alla talar sig så varma om. Jag står dock och velar mellan de två varianterna som finns, en svensk spikmatta och shaktispikmatta. Vilken ska man ta måntro?  :blink:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1 skrivet: 2009.06.02 - 15:52:34 »

Jag har den där shaktismattan och den är jag nöjd med. Kan itne utala mig om den andra.
Loggat

Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #2 skrivet: 2009.06.02 - 16:16:08 »

Då blir det Shakti. Bodystore har extrapris så jag passar på. Tack Tina.  :smile:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
anki
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 270


Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009.06.03 - 10:50:42 »

Kan du inte kontakta en privat sjukgymnast, tror dom flesta är kopplade till fk så det inte kostar mera än till vårdcentralens sjukgymnast. Så gjorde jag när jag behövde gå till en sådan.
ANki
Loggat
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #4 skrivet: 2009.06.03 - 11:06:40 »

Det finns bara en enda här i stan som är kopplad till FK. Jag har ringt flera ggr men det är ingen som svara i tel. Ska prova igen idag.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Langhol
Sr. Member
****

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 384


« Svara #5 skrivet: 2009.06.03 - 18:46:41 »

Det beror på hur känslig du är. Jag har den med "långa" piggar och den "river" så skönt. På jobbet har de bägge mattorna men de som provat bägge tycker att spikarna är att föredra före shakti. Har du möjlighet så prova.
Loggat
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #6 skrivet: 2009.06.03 - 20:49:32 »

Jag har köpt Shakti, får köra med den ett tag, tills jag vant mig. Jag har absolut planer på att köpa den svenska mattan så småningom, den ser riktigt förjävlig ut, lååånga taggar. Ska man lida, ska man väl lida ordentligt.  :thumbsup:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Kusin Vitamin
Jr. Member
**

Smörklickar: 3
Offline Offline

Antal inlägg: 46



« Svara #7 skrivet: 2009.06.10 - 00:07:27 »

Jag köpte shaktimattan i julklapp till mig själv, och jag måste säga att den är beroendeframkallande. Min rygg har blivit bättre och inga fler sömnlösa nätter. :smile:
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #8 skrivet: 2009.06.10 - 00:32:52 »

Jag har köpt Shakti, får köra med den ett tag, tills jag vant mig. Jag har absolut planer på att köpa den svenska mattan så småningom, den ser riktigt förjävlig ut, lååånga taggar. Ska man lida, ska man väl lida ordentligt.  :thumbsup:
Har aldrig testat, tyvärr, men har hört att den mattan ska vara grymt bra! Inte för de långa taggarnas skull, utan för att smärtan tydligen är jämnt fördelat till en början. Efter några minuter ska det visst vara underbart skönt att ligga på denna matta. Men, som sagt, det är andras utsago.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2009.06.28 - 00:28:10 »

är ytterst nyfiken på hur det är att ligga på en sådan spikmatta!.. nån som kan beskriva känslan för en som aldrig provat tro??  :confused3:  det närmsta jag kommigt till en spikmatta.. var en plankbit med en rostig spik i.. som av någon dum anledning bestämde sig för att plantera sig i min rumpa!.. det var Inte skönt.  :cry:  :nonono:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #10 skrivet: 2009.06.28 - 04:41:30 »

Nä. Men på en spikmatta är det många, icke rostiga, spikar... Kanske värt att prova ändå???  :whink:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2009.06.28 - 06:16:20 »

 :laugh: jo nog får vi hoppas att de inte är rostiga allt!   :lick: .. jag har funderat på en spikmatta.. men e inte riktigt övertygad över nyttan med det hela ännu tyvärr.. vet inte om jag skulle använda eländet i slutändan eller ej!  :redface: .. sova gör jag så gott i sängen min!.. och det är en tempursäng, så kroppen slappnar av aldeles på egen hand... så.. varför en spikmatta egentligen? ... samtidigt är jag nyfiken!  :whink:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Langhol
Sr. Member
****

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 384


« Svara #12 skrivet: 2009.06.28 - 14:14:13 »

Spikmattans spikar är inte lika vassa som vanliga spikar! Lite avtrubbade kan man säga. Känslan är ontskönt som ger sig efter en stund. Totalt avslappnad brukar jag sova en stund! :lol:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2009.06.28 - 21:44:17 »

låter faktiskt inte helt fel! .. kanske värt att prova med andra ord!  :whink: .. tack så mycket Langhol för beskrivningen!  :flowers:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2009.06.28 - 21:46:13 »

gav dig en smörklick för att du var så snäll!  :flowers:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544