Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 13:28:05 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fett - Socker - Diabetes  (läst 3141 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
blomman
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 5


« skrivet: 2009.06.14 - 13:25:29 »

Hej, läste Hemuls inlägg om en text från SLV. Skrämmande. Alla "vanliga" (alltså fettskrämda) personer anser ju att all info och rekommendationer från myndigheterna är det enda rätta. Så hur ska man nå ut och berätta att myndigheterna faktiskt lurar oss.
Självklart så behåller de sanningen för sig själva. Tänk vad som skulle hända om alla människor där ute skulle bli friska och inte behöva köpa insulin, blodfettssänkare, blodtrycksmedecin och annat skit som dom prånglar på oss.
Alla stora läkemedelsföretag skulle tappa intäkter. Skatteverket skulle förlora skattepengar etc.
Hur många personer vet att Aspartam är ett myrgift? Har du bekymmer i trädgården - tja välj billigaste myrmedlet - cola light.

Förra inlägget jag skrev så nämnde jag att min man lyckats så himla bra med sin viktnedgång. Han har även ispirerat en kamrat att börja. Denna person har inte tappat i vikt så stort och mycket som min make. MEN han behöver ej längre ta insulin!!!!
Vad säger det om vad fett gör med blodsockret! Eller.. vänta nu, vad kolhydrater gör.

Min kära make var på hälsokontroll via jobbet ett antal veckor efter han börjat med LCHF. Sköterskan påpekade att han var överviktig och borde göra nå't åt det. Han svarade då att han höll på, och att han valt LCHF.
Reaktionen lät inte vänta på sig. MEN NEJ  :max-shock: formligen skrek sköterskan. Då vill jag INTE veta vad dina kolesterol värden är.
Vilket värde ska man ha då? undrade min man. -Mellan 5 och 7 svarade sköterkan. Sen tog de testet.
Värdet som min man hade var - 4,5.  Vad säger man....

Socialstyrelsen tar märkliga vägval ..........(6-8 brödskivor om dagen?)

På återhörande
//Blomman
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1 skrivet: 2009.06.14 - 21:28:23 »

Lite samma erfarenheter som min man hos doktorn..
dom tittade misstänksamt på hans kropp och sade att här ska man ta prover .
och se... alla värden var perfekta , inget högt blodtryck , så läkaren sade inget mer om ämnet   :whink:
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544