Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 20:11:05 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mikrovågor och laptops  (läst 12280 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #30 skrivet: 2009.06.08 - 20:27:12 »

Hur länge sen var det då? Det kanske var såna där batterier som man måste ladda ur helt och sedan fulladda för att de ska hålla.

Det är min man som får handla allt sånt tekniskt, sedan ropar han på mig när något oväntat händer med datorn och förväntar sig att jag har lösningen i fickan  :bang_head:
Fast rätt ofta har jag det  :flirting:

Vi köpte den bärbara nog 5-6 år sedan för dyra pengar runt 11 tusingar.
Nu måste jag vara med och påminna om den där laddningen, och fråga redan i butiken hur man egentligen ska göra  :smack: !
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #31 skrivet: 2009.06.12 - 22:10:27 »

Det blev en vanlig bärbar till Styrmannen för 7000 riksdaler.
Så nu år han sysselsatt, har varit det redan ett dygn och säkert ett par till, men nätet, kommunikation med den trådlösa printern och skype fungerar, jag är lite avundsjuk ,
men ekonomisk  :nod-yes:, vi har ju för sjutton köpt tre nya stationära datorer på 4 år nu, om någon av dom inte duger för mig just nu får det va.
Det enda är att dom kan alla vara upptagna då jag vill  :bang_head:, då är det bara säga att ungens datatid är slut  :lick:, det är jag som bestämmer ! :flirting:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2009.06.12 - 22:38:22 »

Men har ni 3 stationära ska väl det räcka? Kan inte ungarna dela på 2 så får de slåss om dem som de vill.

Jag har 2 stationära och en bärbar.  :cool:
Gammeldatorn startar knappt, den är så trög, men den funkar. Det känns rätt skönt. Har alltid bara haft en dator i taget förut och oftast en dålig en. Man är ju beroende så det har blivit panikköp när den gått sönder eller visat tecken på att snart göra det. Nu känner jag mig rätt safe.  :lick:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #33 skrivet: 2009.06.12 - 22:59:05 »

länge sade vi att en dator i familjen skulle räcka och det gjorde väl det under många år.
Men alla är ju lediga samtidigt så kl 18.00 blir det tyst i stugan när alla sjunker framför sin ruta.
Gubben vill ha sin egen för han har tjatat om det så långe, han tycker att jag sitter vid datorn jämnt när han skulle vilja  kolla något  :whistle:
och han hatar när någon annan har gått och ändrat något, om en datorn är " ingens dator" är det lätt hänt att ingen tar en riktigt ansvar för den heller
man måste ju uppgradera programvaror, rensa mm.

Nu på sommarlovet har vi infört olika system för datoranvändning, de kan ju inte bara glo på rutan dygnet runt.
Så det får bli flera timmars sammanhängande pauser och lite andra måsten innan man får sätta sig ner igen.

det blir spännande att se när styrmannens enda datorn följer med på båtsemestern... får han bli den ensamma användaren då , tror du  :crazy: ?
fast på båten läser jag massa böcker och löser sodoku-bilder och sedan spelar vi canasta, det är ett stående inslag dagligen på båten, men sedan spelar vi annars kortspel på land, konstigt  :rolleyes:

Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2009.07.03 - 21:08:29 »

det där med datorer e krångligt!... jag köppte en bärbar för några år sedan, när jag studerade!.. tyvärr var det innan de riktigt små kom.. så den var stor och tung! :tongue_wag:.. men bra var den endå! :inlove:..
sedan när jag slutade plugga så blev den mest stående.. har ju vanlig dator hemma... så det slutade med att min bärbara flyttade hem till min syster! :max-shock: .. så efter några månader av "lån" fick hon vackert köpa loss den av mig!  :laugh:.. .. blev akut brist på pengar hemma precis då. eftersom den vanliga datorn bestämde sig för att sluta fungera  :so_mad: .... och maken hade tidigare sett ut en dator han ville ha från PC City...
problemet var att den kostade 14000:- ! :max-shock: .. .. det som var räddningen för oss i det läget var att PC City skulle stänga igen sina butiker i sthlm! :lol: .. så de reade ut allt!.. så vi betalade 9000:- för den!  :yay: .. dyrt endå förvisso  :mad_roll: .. men vad gör man!?  :rolleyes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544