Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 16:29:26 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hemuls gnälltråd  (läst 20372 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2009.04.27 - 17:43:39 »

Passar ju jättebra ihop med det här.

Jag är sjuk. Jag mår så dåligt och vill att nån ska komma och ta hand om mig nuuuuu!  :sadsad: :puke1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #1 skrivet: 2009.04.27 - 17:51:36 »

Jo, nog passade de ihop alltid, våra små länkar. Tycker att saker och ting bara blir värre och värre!

Meeen din stackare! :shock: Du verkar inte alls bra!  :eeek: Hade jag bara bott närmare dig, så hade jag kommit som ett skott!!!  :lol: Krya på dig!  :inlove:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009.04.27 - 19:30:17 »

Nä, det är hemskt. Jag har inte sovit på typ 30 timmar och bara ätit ett ägg och lite fil. Jag känner mig som en marsmänniska. :sadsad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #3 skrivet: 2009.04.27 - 19:40:50 »

Magen???  :puke1:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2009.04.27 - 19:50:25 »

Ja, men inte det vanliga. Andra änden. Jag tycks ha förgiftat mig själv med vitkål.  :huh: Jag svullnade upp som en spärrballong och blev helt sjukt trött och har rapat konstant sen i går kväll. Till slut började jag kräkas upp luft. Nyss kom det mer än luft och då var det osmält vitkål - efter ett dygn.

Det hände när jag åt vitkål för ett par dagar sen också, men inte så kraftigt. Men jag fattade ju inte att det var vitkålen förrän jag åt det igen. Har aldrig märkt nåt av vitkål förut. Fattar inte vad som händer med min jävla mage.

Jag har gjort illa ryggen också så jag kan inte ligga så länge utan att få för ont om jag inte somnar och eftersom jag måste sätta mig upp för att kunna rapa stup i kvarten...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Langhol
Sr. Member
****

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 384


« Svara #5 skrivet: 2009.04.27 - 21:47:04 »

Stackars lilla Hemulen! :sad: Hoppas du känner dej lite bättre nu.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2009.04.27 - 22:12:35 »

Tack. Nej, men jag har sovit en halvtimma.

Vad kan göra att man får så himla mycket gaser? Det är inte normalt uppkörd liksom utan jag rapar hela tiden. Var kommer det ifrån?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #7 skrivet: 2009.04.27 - 22:41:59 »

Jag trodde att du hade fått kräksjukan!  :confused3: Men det var det ju inte!   Men vad är det för knas du har råkat ut för nu då? Verkar ju som att magen liksom fixar surkål på plats, iom att det verkar som att allt jäser och sen stannar kvar på plats. Är väl inte konstigt att du rapar och står i isådana fall?!   :shake_head:
Men jag måste erkänna att jag blir lite orolig när jag hör att du kräks upp osmält mat som du ätit för ett dygn sen. Det låter INTE bra! Det låter faktiskt riktigt jävla dåligt!  :cry:  Har du tagit kontakt med något läkaraktigt?
Och vad har hänt med ryggen din?
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2009.04.27 - 22:52:02 »

Nä, ingen doktor. Jag har ju kräkts, men bara några gånger och det har känts mest som det varit jättemycket luft som jag inte fått upp och då har jag fått kväljningar.

Det värsta är att jag inte har nåt lämpligt att äta. Måste få i mig energi på nåt sätt. Fett mår jag illa bara jag tänker på. Vill ha bär, men jag har bara rabarber.

Jag tror jag suttit i drag. Jag har slitat sönder musklerna där bak flera gånger förut och jag är väl rädd att det ska hända igen för då klarade jag mig inte själv.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #9 skrivet: 2009.04.27 - 23:00:55 »

Åhhhh, vad jag tycker synd om dig! Man SKA inte bo ensam vid såna här tillfällen.  :shake_head: Jag hoppas innerligt att det finns någon som kan hjälpa dig med bären imorgon. Å andra sidan brukar ju rabarber bli ganska goda (och väldigt energirika) om man kokar dem med socker.  :whink: Kanske rabarberkräm? Det brukar ju vara jättegott! Fast det klart, du är trött, och orkar såklart inte med såna saker.  :shake_head:
Hmmmm, nä nu blir det lantkollektiv, och jag kommer att TVINGA dig att flytta dit! För då ska du få bär av mig när du blir så här dålig!  :nod-yes: Och så ska jag ta hand om dig, också!  :biggrin1:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2009.04.27 - 23:03:42 »

Men rabarber känns väldigt fibriga och sura. Jag hittade ett jättegammalt paket hallon i frysen så nu kokar jag kräm.

Nä, jag har ingen längre jag kan be om hjälp bara så där.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #11 skrivet: 2009.04.27 - 23:16:22 »

Såg att du hade flyttat tråden lite!  :laugh: Vilken tur att du är administrator för det här forumet!  :whink:

Hemul, man får faktiskt gnälla lite då och då! Speciellt om man är sjuk och ensam, för värre finns inte! Det borde vara en mänsklig rättighet att ha någon som tar hand om en när man mår dåligt! Så är det bara!   :inlove:

Bra iaf att du hittade lite bär! Hoppas att krämen blir gräjt!  :lol:

Nästa gång du äter vitkål, så kommer du bums hem till mig! Förstått???  :kungfu:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #12 skrivet: 2009.04.28 - 01:04:02 »

Förresten, om du inte har någon att be bara sådär om hjälp, så funderar jag på att tvinga dig att flytta hem till mig redan nu, trots att jag inte har ett lantkollektiv att erbjuda.
Men jag har en balkong med massa solsken, ett antal djur, och så mig då.  :biggrin1:  :evil:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2009.04.28 - 04:15:43 »

Ja tack! Bland det värsta när man är dålig utan att kunna sova tycker jag är att man blir så väck i huvet och inte kan läsa eller nåt vettigt all. Bristen på intryck tycker jag är vädigt hemsk. Blir helt konstig till slut. Så nån att prata med vore ju inte dumt.

Ringde sjuvårdsupplysningen för först gången i mitt liv och fick prata med en vänlig dam. Hon hade ju inget att komma med mer än det vanliga och att hon inte trodde det kunde vara vinterkräk. Men det var en liten distraktion att prata  med henna ivf.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #14 skrivet: 2009.04.28 - 05:56:56 »

Ja, och det var det inlägget som gjorde att jag blev tvungen att tvinga hem dig till mig! Om det inte går med  :inlove: så tar vi det hela med  :kungfu: Ja, det är bara att välja.  :rolleyes:

Jag gillar inte att du är själv! Du lever där någonstans i hrrm-området, alldeles ensam, och har ingen som du kan be om hjälp bara sådär. Jag gillar inte sånt. Man måste ha någon hos sig. Det är faktiskt så. Ensam är man väldigt svag! Även om man är stark, så är man det! Kom hem till oss!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: [1] 2 3 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544