Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 17:18:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 ... 5   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Pirate Bay  (läst 25356 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« skrivet: 2009.04.18 - 05:24:24 »

Alla  fällda. Med orimliga straff dessutom. What do U think about it? Ett års fängelse och 30 miljoner i skadestånd. Kan det bli sämre?
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009.04.18 - 08:49:12 »

Ja. Det kunde ha varit jag.  :nod-yes:

De har väl redan överklagat? Tycker det verkar skumt hela grejen. Nu pratar jag inte om om det är moraliskt rätt eller fel med fildelning. Jag menar att jag inte förstår hur de lagar de åberopar kan vara tillämpbara. Som piraterna själva säger, de är som google...  :tongue:

Fast herr Lundström passar nog där han hamnar. Det verkar vara en otäcking.

Typiskt att Fat Head äntligen kommit ut också!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #2 skrivet: 2009.04.19 - 21:03:01 »

Jag har en hel del åsikter om detta. Skivbranschen och för all del film-dito har verkligen inte hängt med i utvecklingen. Hade dom bara varit lite snabbare och tidigt utvecklat tjänster för nedladdning hade vi aldrig hamnat här. Nu går svenska staten skivbolagens ärenden med Ipred och annat.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009.04.19 - 21:22:57 »

Det värsta är ju inte att fildelning görs olagligt, utan vad IPRED innebär. Att företag får närmast polisiär makt. Det känns som det är emot vad man trott ett rättssamhälle står för. ÄR fildelning olagligt borde det ju vara en polissak.

Detta med civilmål med påföljande skyhöga skadestånd är ju jätteläskigt också. Jag har en trådlös router, men har aldrig använt den som trådlös, utan stängde av den biten från början. Hade jag inte redan gjort det skulle jag göra det nu.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #4 skrivet: 2009.04.19 - 21:28:01 »

Ja snacka om att "Storebror ser dig" och att man är helt rättslös. Och vad gör man om ungarna har kompisar som laddar ner utan at tman märker. Det är ju omöjligt att ha full koll.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2009.04.19 - 21:34:04 »

Eller om man inte är tillräckligt tekniskt kunnig för att helt säkert skydda sitt trådlösa nätverk och alla grannarna använder det?

Jag har läst att i länder som redan har mostvarande lagar så skickar de hotbrev där man anmodas att betala en viss summa, annars stämmer de. De flesta väljer då att betala för att inte riskera att bli dömda till ännu högre skadestånd plus rättegångskostnader. Motpartens rättegångskostnader lär ju vara astronomiska med alla deras hitflugna advokater.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #6 skrivet: 2009.04.21 - 15:47:38 »

Denna soppa blir bara vidrigare. Telekompaketet får IPRED att framstå som ett skämt. Gammelmedia skriver artiklar om det IDAG, i elfte timmen (omröstningen är ikväll kl 20). Jag mår alltmer illa ju mer jag läser och sätter mig in i det hela. Gå in på telekompaketets hemsida och försök påverka de fega asen till EU parlametarikerna. Jag blir förbannad när jag ser hur veliga och mesiga de är. Våra grundläggande mänskliga rättigheter monteras ner bit för bit, medan våra parlamentariker pratar fint och brett hur dem är för att internet ska vara öppet men när det kommer till kritan röstar de emot (detta gäller särskilt Åsa Torstensson (C)). En av de få vettiga och engagerade ledamoterna är Christofer Fjellner, här förklarar han lite om hur det går för telekompaketet just nu och här står det lite intressant om hur politik bedrivs på EU nivå.
Röstas telekompaketet igenom kommer vi få ett Orwellianskt samhälle värre än ni någonsin kan tänka er. Denna krönika ger en bra bild på hur det kommer se ut i det fallet. Vill vi verkligen ha det så?

Inget annat parti verkar bry sig om sina medborgares grundläggande rättigheter utom Piratpartiet. Vi måste stå upp och protestera, se till att vi hörs och syns. Det är fem i tolv nu. Tiden rinner ut och det går fort.

Stå upp för dina medborgerliga och mänskliga rättigheter och vägra acceptera det som sker nu.

BLI MEDLEM PÅ PIRATPARTIET IDAG. RÖSTA PÅ PIRATPARTIET I EU VALET.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

We cook your meals. We haul your trash. We connect your calls. We drive your ambulances. We guard you while you sleep. Do not fuck with us.

Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2009.04.21 - 16:12:32 »

Jag visste inte ens att omröstningen var idag!  :max-shock:

Jag tycker detta är symptomatiskt. Visst har det varit relativt lite information i media inför alla de här räliga lagförslagen, eller är det bara jag som inte hänger med? Erkänner att jag inte har nån morgontidning och tidningarnas websidor lusläser man ju inte, man kollar om det är nåt intressant på förstasidan. :shy:

Men om jag är dåligt informerad är väl det symptomatiskt också. Välfärden monteras också ner. Saker som var självklara för alla att ha är det inte längre. Ihop med raserad demokrati och rättslöshet ger det en oerhört läskig bild av framtiden.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #8 skrivet: 2009.04.21 - 17:16:05 »

Nej, gammelmedia är usel på att rapportera. Information om kvällens omröstning kom ju upp IDAG, och då skriver de bara högst översiktligt. Jobbet med telekompaketet har pågått länge men om det har varit några journalister som tagit upp det tidigare, har det i praktiken gömts undan i tidningen/på webben. Bästa sättet att hålla koll på vad som pågår (medborgarrättsligt) i Sverige och EU är att kolla på piraternas live sida. Där finns blogginlägg, länkar till andra bloggar, nyhetsajter, hemsidor, sammanfattningar och allt uppdateras hela tiden. Du kan själv skriva kommentarer, som då publiceras ögonblickligen. Det är den nya tidens informationsförmedling, och just det EU vill stoppa. Just det som vi måste protestera emot.

Javisst är det symptomatiskt. De små stegens tyranni, och svenskar är tyvärr tacksamma offer eftersom de beter sig som viljelösa mähän. Det blir inte bättre, det kommer inte bli bättre. Det kommer bara bli sämre och det enda sättet att sätta stopp för det och återfå makten över våra egna liv, är att stoppa de stolligheter regeringen och EU hittar på. Läs på, prata med andra, argumentera, protestera, gör vad som helst utom att hålla tyst och sitta på sofflocket.

Det tänker jag göra. Jag har fanimej inte flytt undan förföljelse och etnisk rensning bara för att sitta här och se på hur Sverige tar stora kliv mot liknande samhälle jag flydde ifrån. Fan heller. Ryck upp er för fan. SKRIIIIIIK!!! Snart kan det vara försent. 
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2009.04.21 - 17:47:25 »

Hä, ja, det här var väl lite i senaste laget. Ett upprop om att protestera - timmarna före omröstningen? What's the point? :huh:
http://www.expressen.se/ledare/1.1540741/johannes-forssberg-radda-natet
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2009.04.21 - 17:51:16 »

"Den franska så kallade HADOPI-lagen - Sarkos baby framför andra - innebär att man stängs av från internet efter tre misstänkta fall av illegal fildelning."

 :max-shock:

Hmmm. Man borde kanske sluta gå på bio och köpa musik som protest.  :angrywife: Fast det har man ju redan gjort!  :laugh:

Sanningen är att jag slutade gå på bio av ekonomiska och rörlighetsskäl, långt före TPB. Musik tappade jag intresset för för länge sedan, ivf vad gäller att köpa skivor. Jag skulle definitivt ha fortsatt att gå på bio om jag haft möjlighet, fildelning till trots.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #11 skrivet: 2009.04.21 - 18:17:26 »

Jag köper aldrig musik nu. Om jag köper en skiva med en artist jag gillar, då vill jag att mina surt förvärvade 200kr som skivan kostar ska gå till ARTISTEN. Inte att artisten får 10kr och resten går till musikbolaget.
På bio går jag i princip aldrig. Här i Skövde är det fullkomligt bortslösade pengar, förutom att bion är hiskeligt dyr, så är ljudet bedrövligt. Detta kommer alltså från mig, som är praktiskt taget halvdöv. Om jag reagerar på att ljudet är dåligt, då......  :puke1:

Gå på bio gör jag väl när jag är i Linköping, på biografen där har de jättebra ljud och den BÄSTA T-slingan jag någonsin har upplevt. Helt suverän. De får gärna ta mina biobiljettpengar, det har de förtjänat. Saga biografen i Skövde förtjänat inte ens ett korvöre.

För närvarande bojkottar jag alla medieinköp. Inga DVDer, inga CDer, inga biobesök, samt att jag har gått med i Piratpartiet och försöker aktivera mig mer där. Sitta på sofflocket är uteslutet. Gör man det har man förverkat all rätt att gnälla när man senare sitter i skiten och inser att ojdå, vi lever visst i 1984.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #12 skrivet: 2009.04.21 - 21:33:15 »

Vad kul att det är någon mer här som är med i Piratpartiet. Det glädjer mig!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2009.04.21 - 21:45:49 »

SÄPO har säkert registrerar ert engagemang.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #14 skrivet: 2009.04.21 - 21:48:38 »

SÄPO har säkert registrerar ert engagemang.  :tongue:

Haha, säkert! Tja, SÄPO eller UDBA. Same shit. Samma hälsning.  :fingers_grin: :fingers:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Sidor: [1] 2 3 ... 5   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544