Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 21:55:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 ... 6   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nu är jag japan!  (läst 45780 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2009.04.04 - 21:52:29 »

Nu har jag en droppe i taget fegat mig upp till japanernas jodintag - 13.6 mg idag.  :yay:

Jag har fegat med levaxinet också och bara tagit halv dos ett par dar. Kände mig lite konstig ett tag. Nervös är ett för starkt ord. Rastlös stämmer inte heller, men något åt det hållet. Lite myror i kroppen liksom.

Det enda jag märkt annars är att ögonen blivit mindre torra och inte gör ont längre. Har mer saliv också. Min torra hud har blivit lite bättre, men det kan vara väderomslaget också. Det påverkar dock inte brist på tårvärska och saliv. Ögonen är snarast värre på sommarn.

Så jag fortsätter. Jag har ju bara tagit jod en vecka och det är ju först nu jag kommit upp i terapeutisk dos, så nu kanske det blir riktigt kul. Får väl ta lite skäll av doktorn sen.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009.04.04 - 21:54:06 »

Jo just ja! Jag sover annorlunda också. Mycket tyngre och drömlöst. Vilket jag gillar för det var så jag sov förr.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Kusin Vitamin
Jr. Member
**

Smörklickar: 3
Offline Offline

Antal inlägg: 46



« Svara #2 skrivet: 2009.04.04 - 23:01:38 »

Spännande att läsa hur det går!
Jag startade på 24 mg och kände en viss förbättring, samma som du plus att jag blev lite mindre frusen. Men när jag dubblade det så kändes det avsevärt mycket bättre, blev riktigt varm och orkade med mer ansträngande saker, kunde ha mina kontaktlinser igen  :yay: och behövde inte smörja in ansiktet varje gång jag skulle gå ut. Så jag tror att du har mycket att se fram emot. :nod-yes:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009.04.04 - 23:09:12 »

Va bra!  :clapping:

Tänkte ligga här ett tag och sedan öka till 20-25 om det går bra. Sen håller jag mig där tills jag tagit prover.

Fy fasiken, vattnet måste vara alldeles svart när man tar så mycket som du! Jag tycker redan det ganska mörkt.  :shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Kusin Vitamin
Jr. Member
**

Smörklickar: 3
Offline Offline

Antal inlägg: 46



« Svara #4 skrivet: 2009.04.04 - 23:31:55 »

Det ser ut som whiskey ungefär, men jag delar ju upp det på två gånger. Allt på en gång skulle nog inte vara trevligt... :puke1:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2009.04.04 - 23:51:28 »

Det kanske är smart! Det brukar ju vara bättre att fördela det lite över dygnet.

På sajten där jag köpte stod det att man skulle ta det på fastande mage 20 minuter innan maten, så jag gör det också. Brownstein säger ingenting om när och hur.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2009.04.05 - 17:22:05 »

Vitaminis! I natt blev jag en elektrisk kanin. En japansk elektrisk kanin. Mina fiberpälsbeklädda tassar blev ruskigt svettiga också.  :clapgrin:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Kusin Vitamin
Jr. Member
**

Smörklickar: 3
Offline Offline

Antal inlägg: 46



« Svara #7 skrivet: 2009.04.05 - 23:43:49 »

Ja det är svettigt värre numera. :lol:
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #8 skrivet: 2009.04.05 - 23:48:06 »

Menar ni alltså att man får sån otrolig förbränning av mer jod att man blir alldeles varm? Låter ju kanon och som att det fungerar helt suveränt!
Har ni köpt jod på samma ställe, eller är det olika? Jag vill också prova!  :cheers:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2009.04.05 - 23:54:59 »

Olika.

Jag blev varm först igår och det verkar som om dagens dos som jag tog för nån timme sedan kommer att ha samma effekt. Öht känner jag mest av det timmarna efter att jag tagit jod. Det kanske är för jag tar rätt låg dos, så det inte räcker 24 timmar liksom.  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Kusin Vitamin
Jr. Member
**

Smörklickar: 3
Offline Offline

Antal inlägg: 46



« Svara #10 skrivet: 2009.04.06 - 00:14:24 »

I början blev jag också varm ett tag efter jag tagit joden, men nu har det jämnat ut sig. Men jag tar ju iofs både morgon och kväll.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2009.04.06 - 00:27:08 »

Jag tycker jag dricker mera. Gör du också det?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Kusin Vitamin
Jr. Member
**

Smörklickar: 3
Offline Offline

Antal inlägg: 46



« Svara #12 skrivet: 2009.04.06 - 00:47:03 »

Ja, faktiskt har jag blivit törstigare. Det är väl för att vi svettas så mycket! :laugh:
Loggat
Kusin Vitamin
Jr. Member
**

Smörklickar: 3
Offline Offline

Antal inlägg: 46



« Svara #13 skrivet: 2009.04.07 - 09:50:29 »

Nu har jag experimenterat lite med doseringen. För en vecka sedan testade jag att ta nästan dubbel dos en dag (ca 100mg) och det var lyckat, full av energi blev jag och gick ner ett halvt kilo. Sedan återgick jag till normaldos igen (och började dessutom med MSM som jag mådde riktigt risigt av i början). I förrgår när jag läst den här tråden testade jag att hoppa över kvällsdosen och tog alltså bara ca 25 mg för att se om det hände något. Och det gjorde det, mina kalla domnande händer var tillbaka.  :cry:
Så igår ökade jag dosen igen till ca 75 och blev varm och pigg igen, och gick ner ett halvt kilo också (hade gått upp det jag gick ner förra gången). Slutsatsen av det här är ju att jag måste få i mig minst 75 mg jod/dag. Så nu blir det så!
Måste beställa mer jod också, det går ju åt i en rasande fart. :drink2:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2009.04.07 - 18:45:18 »

Du kanske skulle testa labbet i Quito? De är ju billigare.  :tongue:

Fan i helvete! Vore jag inte en fattiglapp skulle jag sticka till Amerika och få hjälp med detta! Allvar, jag skulle det. Jag mår delvis konstigt vilket jag antar beror på Levaxinet, så jag törs inte experimentera själv så där som du. Fan vad jag hatar sjukvården! De har gjort mig både sjuk och fattig och ingen hjälp får man.  :so_mad:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2 3 ... 6   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544