Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 06:28:26 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arla tar in dansk kravmjölk  (läst 2410 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2009.03.23 - 21:03:55 »

I början av maj introducerar Arla ekologisk Klövermjölk i Sverige.
Innehållet i paketen kommer att vara mjölk från Arlas danska leverantörer.
Medan Arla fortfarande har brist på ekologisk mjölkråvara i Sverige så har
man ett litet överskott i Danmark.
   Klövermjölken är ett lågprisalternativ och kan hållas nere i pris på
grund av att den är extra värmebehandlad och alltså har längre hållbarhet.


http://www.ekolantbruk.se/nyheter/showNews.asp?newsID=399

 :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #1 skrivet: 2009.03.23 - 23:29:47 »

Det här måste vara ett skämt!  :eeek: Tyvärr har jag inga skrivna källor att styrka detta med, men för bara några år sen läste jag att en stor del av den "vanliga" Arla-mjölken var ekologisk. Eftersom efterfrågan av ekologisk mjölk inte var tillräcklig, var man tvungen att sätta ut den som vanlig mjölk. Konstigt nog har vi helt plötsligt inte tillräckligt med ekomjölk i Sverige.
En annan intressant sak, när det gäller just mjölk, är ju att Arla har vägrat att leverera till Lidl i Sverige, eftersom de inte fick ha sitt märke på kartongen. Helt plötsligt står de där och gör reklam för dansk mjölk! Vad F*N är det då? Annat än hyckleri?  :fork_off: Tycker inte att dansk mjölk är sämre än någon annan mjölk, men undrar lite över det här med ekologi och miljöansvar. Alla länder har ju mjölkproduktion, så varför importera just mjölk??? Blir ju bara mer bensinutsläpp, samt längre lagringstider för mjölken.
Okej, jag gillar inte att dricka spenvarm mjölk, eller någon mjölk för den delen, men jag gillar heller inte när "min" mjölk ska fraktas flera hundra mil innan jag använder den! Och det tror jag inte någon gör. (Helt plötsligt längtar jag tillbaks till min barndoms somrar, när min farmor kom in med en kanna ny mjölk. Grädden togs bort och lades i separat skål, resten av mjölken hälldes på kanna och sedan sattes skål och kanna i kylen. Men vad jag hatade den mjölken. Jag tyckte att den var så äcklig!!!)
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544