Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 13:22:55 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 26   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Noras väg ..  (läst 185774 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2009.12.31 - 17:33:17 »

Ja d et kan man ju lugnt säga! 9 månader.  :lol:

Tål du inte gris (fasa!) eller tror du det är nåt skumt i svålarna från Lyca?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2009.12.31 - 18:50:32 »

Hej Hemul!

Jo då, jag tål griskött i alla former vad jag vet.
Åtminstone det griskött som vi äter ..

Jag har funderat en del över vad det skulle kunna vara i Lyca svålarna, men kom fram till att jag kanske helt enkelt åt för mycket av dem?

Jag slutade med dem iallafall, klådan blev borta..  Föll för frestelsen igen och köpte en påse och åt .. klådan kom tillbaka.

Så ja, det lutar mot att något i de där svålarna inte var bra för mig, i den mängd jag åt.
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2009.12.31 - 18:59:30 »

Jag vet inte om det var Lyca jag testade. Tror det var ett annat märke. Från Willys? Jag tyckte ivf de smakade lite tvåligt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2009.12.31 - 19:22:31 »

Jag låter bli svålar numera, förutom de som blir när man steker eget kött  :smile:

Som du såg i ett annat forum, så skall vi köra lite strikt med kolhydraterna nu några veckor framåt .. några har tydligen blivit hjälpta med att bli av med snarkningar när de gått över till LCHF .
Min gubbe snarkar ganska så mycket, så nu skall vi försöka få bukt med det.

Är det inte det ena, så är det det andra ..
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2009.12.31 - 19:30:37 »

Va? Var det du? Har du ett annat namn där eller reagerade jag inte bara? Jag trodde det var en nybörjare! :blush:

Men vänta, sa du inte att ni skulle testa 4 veckor? Nu blir jag förvirrad.  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2009.12.31 - 19:54:54 »

Jo  ...  testa strikt i fyra veckor till att börja med.
Det är så att gubben inte har kunnat förmå att låta bli bröd och potatis.. om än i mindre mängder än förut .. dock för mycket..

Jag heter något annat ja .. men blir faktisk kallad för Nora .. av mina vänner  :whink:

I övrigt har jag alltid gillat dina kommentarer, omtänksamma och trevliga  :lol:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2009.12.31 - 20:18:03 »

Ja, jag var dit och kollade och du kunde bara vara en person. Tack för komplimangen.  :blush:

Men nu får du berätta. Har du fortsatt med kosten eller hoppade du också av när maken bangade?

Han kan äta lite potatis. Det är inte så farligt som ryktet säger. Jag äter potatis varje dag och har ändå hela tiden legat på 35-50 g kh. 100 g potatis, och det är en stor en det, ger 16 kolisar. Det är inte hela världen. Jag råkar tro på dem som säger att det inte är nån fördel med att gå så superlågt på kolisarna och att det tvärtom kan vara en nackdel. Jag tror dessutom att stärkelse (ren glukos i praktiken) är den bästa kolhydratkällan. Men det är jag det. Och några till.  :whink:

För att peppa gubben kan du tala om att jag blev av med både inkonstinens och snarkningar på ett par dar. Tog lite tid att jag fattade att inkontinensen berodde på kosten, för så fort trodde jag inte att det kunde gå. Att jag slutade snarka förstod jag av nån anledning att det berodde på kosten, kanske för att jag inte hört nåt om det förut och inte hade några förutfattade meningar om hur lång tid det skulle ta.. Jag snarkade så jag väckte mig själv. Ofta på mornarna, när man är sådär groggy, undrade jag vad det var för liv på gatan, bara för att inse att ljudet kom från mig själv. Det är (vad jag vet) helt borta. Inkontinensen är borta till 99%. Det lilla som är kvar tror jag beror på vikten. Det trycker på i vissa ställningar liksom.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #22 skrivet: 2009.12.31 - 20:48:06 »

Trevligt att ses igen !

Min gubbe snarkade förr, och snarkar inte ny alls
jag har full koll på hans kolhydratintag... nu under helgen, när han har käkat lite hur som helst, snarkar han  igen  :mad_roll:

Hoppas att han håller ut och blir nöjd med kosten och av med snarkningar !
Loggat
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2010.01.01 - 16:22:30 »

Hej igen Hemul!
Jodå, jag har nog blivit en "kostnörd" av sällan skådat slag ..  Min gubbe är sedan länge, van att leta upp mig vid någon hylla när vi handlar.. läsandes innehållsförteckningar  :bg:
Det roliga i kråksången är att det har smittat av sig på honom med  :smile:

Fast det är klart, numera vet jag på ett ungefär vad jag vill handla, och vilka affärer som har det jag vill ha. Man kan kanske säga att det tar ungefär ett år att anamma nya vanor och bli bekväm med det. Sedan är det förstås ständigt nya upptäckter av trevliga produkter som vi inlemmar i vår kost. Ett exempel är åter igen vår hälsokostaffär, som har underbara ostar utan ett endaste E-nummer. Nu i jul köpte vi en edamer som var absolut underbar!

En upptäckt jag gjort, är alla underbara eko/krav kryddor som finns! Jag köper kryddorna i vår hälsokostaffär, som för ett märke som heter Sonnentor. Ljuvliga kryddor, som smakar så mycket mera än knorr och santa maria.
Även om de är lite dyrare, tror jag att det blir ungefär det samma priset i längden, eftersom man inte behöver krydda lika mycket. Det är mera smak i de här kryddorna  :nod-yes:

Krukset, som jag ser det (nu när jag kikar i backspegeln) är att jag ätit för stora portioner ..  För mig har det inneburit att jag gick upp i vikt  :shock:  Gubben har nästintill stått still (?).
Men faktisk har det vänt, så att jag nu är på väg ner igen  :lol:

Den bästa presenten med den här kosten är att jag numera knappt har någon psoriasis alls  :yay:
En annan sak som säkerligen också har påverkat just psoriasisen är nog att jag sanerat tänder för amalgam.
Men båda sakerna har klart effekt på min kropp, det känns underbart  :lol:

Det känns härligt att läsa om flera som blivit av med snarkning efter att ha bytt kost! Det ger förhoppning om att så skall bli fallet här med. Nu tror jag i och för sig att det handlar om stress också, vad det gäller min gubbe. Han har det ofta stressigt på jobbet.. ibland så han väljer bort lunchen för att göra färdigt ett jobb .. inte bra  :shake_head:

Det är intressant att läsa det du skriver om inkontinens! Jag jobbar inom vården och kan konstatera att just inkontinens smyger sig nedöver i åldrarna också.. Ett fruktansvärt jobbigt handikapp för många människor, så bra att du blivit nästan av med din  :thumbsup:

Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2010.01.01 - 16:28:07 »

Hej igen Idalinda!

Trevligt att vara här igen  :whink: Jag skall försöka ta mig lite mera tid att läsa om alla er andra den här gången. Sist gång jag var här, var jag nog ganska egocentrisk.

Hoppas att det ordnar sig för dig såsmåningom med dina allergier ... god fortsättning ! :flowers:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2010.01.01 - 17:08:24 »

Jodå, jag har nog blivit en "kostnörd" av sällan skådat slag
Du får ursäkta att jag trodde du var en nybörjare hos kostdoktorn.

Citat
Krukset, som jag ser det (nu när jag kikar i backspegeln) är att jag ätit för stora portioner ..  För mig har det inneburit att jag gick upp i vikt  :shock:


Samma här. Eller rättare sagt, jag pendlar mellan något kilo under utgångsvikten till några fler kilo över. LCHF lärde mig joja! Tycker inte jag äter så mycket, men det är väl bara att acceptera att det är kaloriunderskott som krävs trots allt.

Citat
Den bästa presenten med den här kosten är att jag numera knappt har någon psoriasis alls  :yay:

 :clapping:


Citat
Det är intressant att läsa det du skriver om inkontinens! Jag jobbar inom vården och kan konstatera att just inkontinens smyger sig nedöver i åldrarna också.. Ett fruktansvärt jobbigt handikapp för många människor, så bra att du blivit nästan av med din  :thumbsup:

Tack! Ja, jag var nog bara 35 när det började. Nu är det så lite problem att jag inte tänker på det. Det är egentligen när när jag böjer mig framåt med raka ben, t.ex. för att plocka upp nåt från golvet, som det kan hända. Det som är kvar är att jag fortfarande kissar väl ofta. Det gäller nog att träna på att inte gå på toa så fort man känner minsta lilla, misstänker jag. Men det är svårt, rent psykologiskt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2010.01.01 - 17:23:52 »

Nåja, jag såg dina svar mest som väldigt omtänksamma jag då  :whink:

Och sedan har kosten gjort något underbart med mig .. jag bara skrattar åt allt som jag förut skulle blivit snurt över  :lol1:
Inte för att du skrev något som skulle kunna göra någon upprörd, men alltså det är en underbar känsla att kunna avreagera med ett gott skratt åt det mesta  :lol:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2010.01.01 - 17:45:45 »

Du har blivit lite svagsint alltså.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2010.01.01 - 19:32:51 »

Ja, kanske det  ..  :smile: :whink: :lol: :lol1: :laugh: :lmao:

Åtminstone tål jag mera stress helt klart  :thumbsup:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2010.01.01 - 19:58:11 »

Jo, det känner vi nog lite till mans.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 26   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544