Muffabröd
<< < (2/2)
hemul:
Jo, det var det jag menade med vanliga kakor på plåt. Men då flyter de ut och blir tunnare, så det blir inte mycket kvar när man delar, men det går. Kanske bättre då att göra dem ännu tunnare och inte dela.
Mynlen:
Dom finns säkert någonstans.. jag hittade iaf silikonformar 13.3 cm diameter. Men dyra var dom 7 euro styck!

hemul:
Kolla på Amazon. Hittade åtskilliga för under 4£, stora då. Såna på 13 cm låter perfekt, som tekakor! Men inte för så mycket pengar. Den från Lidl var bra, släpper lätt som en plätt, men ruskigt ful. En smutsröd färg, påminner mig om såna där varmvattenflaskor i gummi som man kunde köpa på apoteket förr.

Den här funderar jag på. Den har inga omdömen, men den ser stadig ut och det är fri frakt.
http://www.amazon.co.uk/Ipac-Silicon-Round-Pie-Mould/dp/B0052WSUQW/ref=wl_it_dp_o_pd_S_nC?ie=UTF8&colid=CF5VR3LX2E3W&coliid=I2F6U3WTF5KJ9N
Mynlen:
beror nog på mig men jag ser inte vilken storlek den är.  tycker det är hursomhelst dyrt för en silikonform.... Dom från Lidl känner jag igen men färgen har jag aldrig brytt mig om. Har blåa på "action" här, dvs billiga affären, men har ingen aning om storlek och pris.
hemul:
Det står faktiskt ingen storlek, men den är ju något större än sockerkakasformen som de visar under, så om den är normalstor så blir det bra. Tror den från Lidl kostade ungefär 50:- också.
Navigering
Meddelandeindex
Föregående sida