Sötning
<< < (14/14)
ZaraZitrus:
Kom nu på att jag inte återkopplat gällande Stevian. Hur som helst så är jag väldigt nöjd! Har väl inget större behov av sötning för egen del men under t.ex. påsken var det skönt att kunna göra endast en äggost till hela familjen (istället för två, varav en med socker). Jag gjorde oxå steviasötad äggtoddyparfait, några kakor, chokladbollar och bounty som jag bjöd på och det blev uppskattat. Jag har rört ut stevian i vatten eller grädde och tycker inte att jag känner någon direkt bismak. Som sagt, för egen del är jag inte i något jättebehov av sötning, men jag tycker om att kunna bjuda icke LCHF:are utan att behöva använda socker!
hemul:
Vilken tur du har att alla gillade det! Jag har bara bjudit en vuxen och några barn på steviasötad saft. Den vuxna människan berättade jag för vad det var i och varnade för att den del uppfattar en mindre angenäm smak och att hon inte behövde dricka om hon gjorde det, men hon tyckte ändå att det var gott och ungarna drack utan att reagera. Jag kanske har varit onödigt rädd att bjuda på steviasötat.
Navigering
Meddelandeindex
Föregående sida