Bojkotta Unilever!
<< < (2/14) > >>
Bookia:
Boursin är bra att göra vitlökskyckling med. Får väl blanda till egen gegga framöver.

Ben&Jerry glass......inte för att jag brukar köpa det *host* *host*.....men godare glass finns inte. Nåja, ännu större anledning att undvika det.

Slotts grovkornig senap brukar jag köpa. Det kanske blir att köpa senapspulver framöver och trixa med den. Men nu ser jag att de äger det märket med.  :fork_off:  Tips?

Jag brukar inte handla nåt mer av deras märken. Jag har blivit så nitisk med pengar, måste spara in på allt, så jag köper i princip allt "rent". Det blir mycket billigare. Är ruskigt dålig på att köpa halv och helfabrikat.

Kryddorna är dock ett problem. Får väl bli att handla det i lösvikt på den där sajten Hemul tipsade om. Det blir ju billigare det också.  :thumbsup:

Av principskäl håller jag med att man ska undvika Unilever, men om man aldrig köper något annat de gör, utöver ättikan, så tycker jag att det faktiskt är ok.  :whink:

hemul:
Visste inte att Ben & Jerry fanns i Sverige. Boursin är ju gott *snyft*. Crème Bonjour är också deras.

Tänk om kryddorna på sajten också kommer från dem?  :shock: Vad hände med Santa Maria och Spice Islands? Man ser dem nästan aldrig längre. Spice Islands är dyra, men de är överlägsna. Ett tips är, som vanligt, att kolla i invandrarbutiker. De har ofta bra kryddor.

Tror det är mer man måste se upp med, speciellt på rengöringssidan.  :crazy:
hemul:
Citat från: Bookia skrivet 2008.10.23 - 17:51:24

Slotts grovkornig senap brukar jag köpa. Det kanske blir att köpa senapspulver framöver och trixa med den. Men nu ser jag att de äger det märket med.  :fork_off:  Tips?


Har du mixer?  :cool_big:
MiaP:
Ica har en god grovkornig senap, tyvärr kanske lite i sötaste laget. :cool:
hemul:
French's som jag skrev om förut är också god, men lite dyr.

Som de höll på i samband med WTC så vill jag egentligen inte stödja dem heller, men man kan ju inte vara perfekt.  :lol:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida