bäst marinad till nötkött

(1/5) > >>

idalinda:
Nu har jag igen mängder av nötkött i kylen.
Jag skulle uppskatta mig själv om jag skulle skiva in biffar i marinad till frysen inför vårens grillandet.

Jag har väl någon i min grillbok, men undrar om ni har någon superfavorit-marinad?

Corny:
Såklart vi alla har favoritmarinader, men nu sägs det ju att man ska torrmarinera någon timme eller två innan man grillar. Alltså bara torra kryddor och inget annat. Jag tror att det är gott, och kanske det tom blir bättre än den "blöta" varianten.
MIn favoritmarinad (för jag har ingen bättre) är: Olja, kryddor (svartpeppar, paprika, örtkryddor, salt), lite vinäger eller vin.

idalinda:
Suck, då måste jag nog fundera lite till...
Jag vill bara så gärna att det är smidigt när man får för sig att " idag ska vi grilla"

Tina:
öl
soya
chilisås
vitlök
salt o peppar
olja

Corny:
Men idalinda, vad är problemet? Din idé är ju kanonbra! Köttet marineras ju inte bara när det sas läggs in. Det tar ju också smak i frysen. Fast med tanke på fettet som många marinader innehåller, och att det ofta blir dåligt även i frys, kan det kanske vara bra att göra en marinad utan olja, och sedan hälla på den när köttet tas ut? Bara en tanke.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida