Presentation
(1/10) > >>
yngve:
Hej!
Jag är ny på forumet och presenterar mig med standardmallen. För några år sedan körde jag hårt med lchf och mådde bra på det. Så fick jag plötsligt och oväntat kärlkramp, någon läkare sa till och med hjärtinfarkt, vad vet jag. Så nu äter jag massa piller och sånt och börjar om igen med lchf. Under mellantiden har jag nått min viktmässiga all time high. Jag fegade ur och vågade helt enkelt inte köra vidare med lchf, men det gör jag nu. Vågar alltså.Ser att den gamla hemulen och den gamla stjrnan håller till här bland alla trevliga människor, så jag testar med förhoppningar om många goda råd här.

Några korta basfakta om mig -

Startade LCHF: Före sommaren i år efter ett uppehåll på några år.
Framgångar:Viktmässigt - ja, några kilon.
Motgångar:Inte ännu i alla fall. Fast tidigare hade jag det.
Nuvarande status: Fetbobbla.
Mål närmaste halvåret: Att bli kvitt vissa kroppsliga defekter såsom restless legs och sömnsvårigheter t.ex.
Långsiktigt mål: Normalisera kroppsvikten. Återta kontrollen över min kropp och mitt liv.
Mitt tips till nybörjaren: Stå ut!
yngve
hemul:
Hej! Så glad jag blev att det var rätt yngve. :clap_jump: Vi har saknat dig! Tror du mig inte så se här.  :lol:

Vad tråkigt att höra att du varit dålig. Hände allt det där när du fortfarande åt LCHF eller hade du hoppat av innan?

Hoppas nu att det funkar för dig och att kärlkrampen försvinner! Har vi hört nåt om kärlkramp förresten? Kan inte påminna mig det. Men det borde ju påverkas!  :flowers:
yngve:
Hej hemul och tack för ovationerna! Jag blir nästan lite tagen. Jag har saknat er också på nåt sätt.
Jo, jag fick kärlkramp och fick göra ballongsprängning mitt i min första period av lchf-käkande. Det var konstigt. Jag lade av tvärt och började med mackor, potatis och allt det där. Det var gott. Men inte värt det, gick upp en femton kilo kanske och trots att jag aldrig varit i närheten av något slags dödslängtan tänkte jag att va f-n, jag sk-ter i det. Orkade inte bry mig. Fast nu är jag med igen, mer övertygad än någonsin om att detta är sättet att äta som man mår gott av.
Hur är det själv? Otroligt att ni har fixat ett sånt här forum. Vad hände med det gamla?
hemul:
Fan vad hemskt. Förstår att du blev rädd.  :sad:

Lars-Eriks forum var ju på ett sånt där gratisställe och en dag var alla deras forum borta bara. De bestämde väl att det var dags att rensa. Men jag hade en backup. Här är den om du inte redan hittat den och vill läsa gamla inlägg.

Hur hittade du oss nu då?
yngve:
Det vette sjutton hur jag hittade. En länk, kanske hos kostdoktorn eller var jag nu var. Dahlqvistbloggen kanske.
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida