Fasta

Sidor: << < (8/11) > >>

Subcalva:

Wow vilken hållning!  :clapping:

Har du köpt några nya stavar?
Jag har inte kommit mig för ännu   :redface:

hemul:

Ja, det har jag. Bestämde mig för ett par, av vilken orsak vet jag inte riktigt, och hade span på dem på en engelsk sajt som har lägsta pris-garanti. De annonserade att priset snart skulle sänkas för att matcha att nåt annat företag skulle ha en drive. Kollade flera gånger per dag. Så plötsligt hade priset gått upp över £20! Efter ett tag insåg jag att de redan körde Black Friday och man fick 15% på alla grejer. Så då höjde de priset motsvarande först... Då blev jag trött och köpte från en annan sajt, till samma pris som jag först sett men dubbelt så dyr frakt. Hade tänkt vänta till Black Friday, men det är ju inte säkert de kommer med och vill gärna få dem nu medan jag är på och innan snön kommer.

De är redan under tranport i Sverige, så jag hoppas få dem innan helgen.  :inlove:
https://www.leki.co.uk/nordic-walking-trail-running-c193/leki-smart-traveller-carbon-2-0-nordic-walking-poles-pair-p2293

Det är en riktig djungel detta. Olika material och konstruktion. Vill man gå i terräng kan man inte ha samma stavar utan måste köpa treckingstavar... Alltså, man kan ju gå på en skogsstig med Nordic Walking-stavar, men om ska gå mer obanat eller i fjällen. Dels är det handremmarna som skiljer och såklart piggen därnere. Men jag tror också treckingstavar är kraftigare, gjorda för att hålla om man stödjer sig på den eller använder dem för att häva sig upp på något. Gåstavar är mer en sportgrej som man använder som påpetare, man tynger inte på dem direkt. Vi får väl se till sommarn. Min räckvidd är så mycket större med stavar än utan att jag kan mycket väl bli sugen på såna också. Dyrt är det, men kan de bota vad 6 års rehab inte kunde så får det väl kosta.

Jag har gått ungefär en timme varje kväll ett tag nu. Jag har inte kunnat gå så långt dagligen förut. Har fått alltför ont för det. Har jag gjort det en dag så har jag inte gått eller stått mycket nästa dag. Så det är oerhört peppande för mig. Kan också stå mycket längre utan att få ont, typ framför diskbänken. Måste vara för att jag tränat mage och rygg och fr.a. att jag står med mer jämn belastning på fötterna. Och jag kan ligga på rygg i sängen! Det känns fantastiskt!  :inlove:

Subcalva:

Det låter ju fantastiskt bra!  :yay:

Jag måste gå och lämna in cykeln imorgon för att byta till dubbdäck och det ligger nära där jag var och kollade foten och jag tror de har stavar där. Kanske går in och kollar in sortimentet där.

hemul:

Ja, det har löst upp stelheten jag haft i höger sida. Jag har ju kunnat ligga på rygg, men iom att musklerna varit sammandragna i sidan har jag liksom legat lite i en båge, och det har känts konstigt och obekvämt. Är även mkt bättre i höger överarm som jag haft problem med sedan armbrottet. Den andra armen - jag överansträngde nån muskel när jag höll på med böjövningarna och tryckte på med andra armen.

Det med lutningen forstod jag redan innan är en ond cirkel. Balansen och att jag går fel gör att jag lutar som gör att musklerna blir stela som gör att jag måste luta. Ju längre jag gått och ju tröttare jag blivit, desto mer har jag lutat. Stavarna verkar angripa detta från två håll. Minst.  :lol:

Men för dina syften är det väl mest det med avlastningen och det funkar ju som sagt också väldigt bra.

Nu är jag bara sur på Postmord. De kom till Sverige i förrgår morse och det står fortfarande bara "Transporten har påbörjats". Beställde i söndags, skickades i måndags, kom till Sverige i tisdags morse och sen blir det stopp i röret. Express, står det. Jojo.  :sneaktongue:

Subcalva:

Inte blev det några dubbdäck i torsdags. SMHI gick ut med klass1 varning och jag höll mig inne hela dagen. Det visade sig vara rätt beslut då vi låg på topplistan över kraftigaste blåsten i landet. Mer än 23 m/sek - livsfarligt att cykla i  :shock:

Och igår när jag väl kom iväg hade de bara öppet på förmiddagen. Stavgångsaffären alltså. Cykelmojjen hade öppet och bytte snällt mina däck MEN. När jag cyklade därifrån skulle jag passa på att hämta ett paket. När jag var nästan framme skulle jag bromsa och det smällde liksom till i cykeln och det låste sig helt och jag for av cykeln men lyckades som tur var landa på fötterna. Först hade allting bara låst sig men efter att ha vickat lite fram och tillbaka så kunde jag åtminstone leda cykeln. Så det blev en promenad på kanske totalt 2 km. Först hem med paketet och sen till cykelmojjen igen. Normalt sett är ju 2 km ingenting men jag har ju inte gått ordentligt sen i somras. Det gjorde rejält ont i foten igår kväll innan jag gick och la mig men faktiskt mer i hälen plus framsida vad så det var nog mer ovanan än att jag förvärrat artrosstället. Hoppas jag 
:lol:

Sidor: << < (8/11) > >>