Fasta

Sidor: << < (4/11) > >>

Subcalva:

Nja det är bättre men långt ifrån bra. Jag tror dessutom att det mest beror på att jag undviker att gå och tränar nästan inte alls  :angry:

Nä nu ska jag lyssna på fasteprogrammen - återkommer

hemul:

Gör nu som doktor hemul säger och köp dig ett par billiga gåstavar. De avlastar otroligt mycket och kommer säkert att göra att du kan motionera lite lätt utan att få ont. Jag kan tom halvspringa med mina, nåt jag absolut inte kan utan p.g.a. tjockisheten. Dessutom får man skitsexiga överarmar.  :cool:

Classe har för under 200. Betalade nåt liknande för mina på Lidl. Duger mina så duger säkert de här också.
https://www.clasohlson.com/se/G%C3%A5stavar-Asaklitt/p/Pr349260000

Om jag lyckas hålla det uppe nån längre tid ska jag unna mig bättre, men för att komma igång duger såna här billiga helt klart.

Subcalva:

Jag har absolut inget emot att prova stavar. Det kanske kan vara en bra hjälp eftersom jag inte kan skjuta ifrån med foten. Fast armarna är tveksamt om de kommer påverkas så mycket - de är snygga redan  :inlove: - men axlarna kunde gärna få bli lite mer bitiga  :lol:

Jag tror faktiskt jag sett ett program på nån playkanal om vattenfastekliniken. Nån kille som inte vägde nåt på slutet (tror han hade cancer) som blev helt virrig när han skulle börja äta. Han ville inte vara kvar på kliniken och då checkade de in honom på hotell i närheten och lämnade honom där utan övervakning plus att de inte informerade frun. På morgonen när de kom och skulle kolla till honom hittades han med sprucken skalle nedanför en betongtrapp. Han dog förstås men kliniken tyckte inte de kunde ställas till försvar. Han hade ju själv propsat på att åka därifrån.

Jag tycker Martina J och även Sannas inställning verkar vara likadan. De talar ju bara om vad de skulle göra och tycker de är tydliga med att var och en provar på eget ansvar. Med tanke på deras utbildningsgrad tycker jag det är en fruktansvärd cynisk inställning. Men det är klart - det är deras inkomstkälla och då gäller det att rättfärdiga den. 
:puke2:   :so_mad:

hemul:

Jo. "Jag är väl inte ansvarig för andra människor", som en känd hälsoprofil sa i programmet. :clubhead:

Det avlastar mucho! Jag kunde ju inte gå på trekvarts år med min halvkrossade hälkudde. Efter bara en halv km sådär haltade jag så svårt att det blev nästan omöjligt att gå, även om jag ignorerade smärtan. Två kvarter för att köpa mjölk var ett helvete. Det bara ömmade lite med stavarna och efter bara ett par turer var det i princip bra. Jag blir inte heller stel i korsryggen. När jag går utan kan jag knappt böja mig alls efter promenaden. Och man får visst sexiga armar! Se bara på bifogade bild hur mycket det tränar. I början kände jag att magmusklerna spände efteråt och kände mig hulkig över skuldrorna.

Här är fler bilder som visar samma sak.
https://www.google.com/search?q=nordic+walking+what+muscles&tbm=isch

Just den här bilden är lite felaktig,tycker jag. Att cykling inte skulle träna vaderna och att löpning inte tränar framsidan av låren köper jag inte.  :nonono:

Subcalva:

Om man använder vaderna mycket eller inte vid cykling beror mycket på hur man sätter foten på pedalen.
Om man har den som man "ska" (enligt cykelexperter - läs min man) så aktiveras inte vaden.
Om man däremot, som jag oftast gör, sätter den främre trampdynan på pedalen så blir det mer betydligt mer aktivering.
 :smile:

Sidor: << < (4/11) > >>