What's up with the Eadses?

Sidor: << < (2/2)

Subcalva:

Var ju tvungen att leta rätt på nåt för att få det ur huvudet. Och det går i samma linje som ME beskriver

Citat
--
Between 1970 and 1980, something changed in the U.S. that caused a massive increase in obesity and other health problems. Some combination of factors reached a critical mass that our metabolism could no longer tolerate. The three biggest changes in the American diet since 1970:
An increase in cereal grain consumption, particularly wheat.
An increase in sweetener consumption
The replacement of meat and milk fat with industrial vegetable oils, with total fat intake remaining the same.
Mainstream America has done to itself what it did to native American and other indigenous cultures worldwide, with the same result.
--

Citat
--
We're eating about 250 more calories per day, according to NHANES.
 The 250 extra calories are coming from carbohydrate (NHANES).
--

http://wholehealthsource.blogspot.com/2008/12/us-weight-lifestyle-and-diet-trends.html

hemul:

Intressant att Guyenet tar upp en ökad konsumption av sötningsmedel i det här sammanhanget. Det har jag inte sett förut. Tills man ser kurvan. Menar han verkligen HFC när han säger "sweetener"? Jag trodde han menade Spenda et al.

Subcalva:

Jag tolkar det som att han faktiskt menar sötning, dvs olika former av socker, snarare än det svenska ordet sötningsmedel som vi använder om aspartam, stevia mm.

hemul:

Det stämmer nog. De säger nog "artificial sweeteners" om sötningsmedel. :nod-yes:

Sidor: << < (2/2)