Extra fett permanentar tjockisheten

Sidor: << < (6/6)

hemul:

Det är inte lätt detta med procenten!

Läste förresten en intressant artikel beträffande tjockishet och motion. Var bombis på att det var på styrkelabbet, men nu hittar jag det så klart inte. Det handlade ivf om en studie där man konstaterat att man förbrände ganska betydligt mer om man delade upp ett träningspass på två med en rejäl paus emellan. Alltså samma prestation för övrigt.

Har faktiskt gått ner den här veckan (än så länge alltså) och det slumpar sig att jag faktiskt gjort som beskrivs den här veckan. Dvs tagit en lång paus, ofta ett par timmar, mitt i cyklandet. Vad jag märkt själv redan innan jag läste är ju att jag orkar betydligt mer, är inte alls trött i benen när jag kommer hem och hade lätt kunnat köra lika länge till. Inte så märkligt kanske.

Nu skulle jag nog inte orka hålla på så medvetet. Det har blivit så därför att jag mellanlandat på ett ställe där jag blivit sittande och surplat te och när jag kommit ut igen har jag haft spring i benen och turfat vidare.

ursprungsliv:

Ni har väl sett?

http://www.kostdoktorn.se/recept/klassisk-aggrora

& här är det igen "lättare att få i sig det mättande fettet".

Ibland blir jag extra konspiratorisk och får för mig att det är avsiktligt att kommentarerna laddar extremt långsamt - så att få ska orka läsa detta innehåll som är svårare att styra över.

hemul:

Jag såg! Fattar inte hur man samtidigt kan tycka att fett är jättegott och att det är svårt att få i sig det, men jag är väl dum jag. Vad vet jag, min gamla kolhydratkramare.  :sheep:

Sidor: << < (6/6)