Chokladsugen

Sidor: << < (4/6) > >>

skogsstjrna:

Ops, tråden har visst urartat sen jag var här sist...  :banana:

Vira:

Åter till tråden :smack:. Ett gott chokladtipps :lol: Marabou Premium 85%. 8,6g P, 19g Kh, 54,5g F. En ruta på 10g smakar mums, men ändå säjer smaklökarna att det räcker så :thumbsup:.

idalinda:

var finns stop-knappen ... jag kan käka en hel 86% kaka ... lätt :shy:.
Men med min ny tillsatsnoja, vet jag att den innehåller sojalecetin, så jag gjorde min egen choklad idag.
Cocos  (ca. 1 dl) , kakao  (2 dl),  och sedan olika varianter
1) med stevia ( 1 msk egna torkade blad... det blir inte mycket efter en stund i morteln)
2) med stevia och vanilj ( lite av äkta varan)
3) med 8 russin och krossade  makadamianötter  ( en halv påse - 40 g) och mandelflarn ( ett näve - var det nu 50 gram kanske)

Man måste vänja sig vid , allt känns så starkt ändå.
Familjen gillar bäst den med nötter :smile:, styrmannen gillar inte steviasmak :puke1:  och alla ropade efter varför jag inte använde bär !! :club:
Jo, av den enkla anledningen att alla bär var i frysen.

men vi har redan tidigare konstaterat att om man blandar jordgubbar i smeten blir det faktiskt riktigt gott.

Så nästa gång provar jag  basen + nötter och jodgubbar .

skogsstjrna:

Citat från: idalinda skrivet 2008.01.19 - 15:43:38
--
var finns stop-knappen ... jag kan käka en hel 86% kaka ... lätt :shy:.
Men med min ny tillsatsnoja, vet jag att den innehåller sojalecetin, så jag gjorde min egen choklad idag.
Cocos  (ca. 1 dl) , kakao  (2 dl),  och sedan olika varianter
1) med stevia ( 1 msk egna torkade blad... det blir inte mycket efter en stund i morteln)
2) med stevia och vanilj ( lite av äkta varan)
3) med 8 russin och krossade  makadamianötter  ( en halv påse - 40 g) och mandelflarn ( ett näve - var det nu 50 gram kanske)

Man måste vänja sig vid , allt känns så starkt ändå.
Familjen gillar bäst den med nötter :smile:, styrmannen gillar inte steviasmak :puke1:  och alla ropade efter varför jag inte använde bär !! :club:
Jo, av den enkla anledningen att alla bär var i frysen.

men vi har redan tidigare konstaterat att om man blandar jordgubbar i smeten blir det faktiskt riktigt gott.

Så nästa gång provar jag  basen + nötter och jodgubbar .

--

Men sen har du smör i också, eller? Ser torrt ut, det där...   :lick:
Läger du ut det att stelna till små bitar, eller hur använder du det sen?

idalinda:

Nej jag har inte haft något smör :mad_roll: hade bara en sådan recept  :so_mad:
och har sedan testat bara olika smaker.

Hur mycket smör skulle du smälta med i 1 del kokos och 2 dl  kakao.

Det blir inte så mycket av det. En halv ungsplåt ungefär när man breder ut det.

Jag har dom sedan som hela plattor i kylen och alla går och bryter en bit som man vill , eller att jag gör lite rutor av det efter någon minut

Sidor: << < (4/6) > >>