Övningsplats för obegripliga kodstycken, BBCer och htmler

Sidor: << < (2/4) > >>

hemul:

Nämen du missade min ursäkt... Jag hittade på SMFs supportforum att det av säkerhetsskäl inte är möjligt att enabla HTML för alla. Bara det där Basic HTML Tags eller vad det hette som jag hittade. Men det var ju bara sånt man redan kan göra, fet text, citat o.s.v.

Eller föröker du göra en ful tabell med BBCode? Ivf så blandar du BBCode och html. Bara fyrkantskamrar eller vad det heter i BBCode. Bara < och > i HTML.

Jo, jag har också lagt märke till bläckfisken. Ska göra nåt. Kanske redan i morrn.  :tongue:

Sorla:

Jo, men det är nog fultabellen jag försöker. Men programmering är visst inte min grej.  :blush:

Kolumn 1Kolumn 2Kolumn 3Rad 1   A   B   CRad 2   D   E   E
Eller kanske det är det. Jag kom på det! Men det gäller att ha tungan rätt i mun.

Sorla:

Kolumn 1Kolumn 2Kolumn 3Rad 1   A   B   CRad 2   D   E   FRad 3   G   H   I

Sorla:

För det förstaOch för det andraFör det tredjeOch för det fjärde
Hur många år har jag hängt här och aldrig fattat hur man använder alla extragrejer?Det var kul att experimentera!  :lol:

hemul:

:clapping:

Det är mycket lättare med riktig HTML. Du kan skiva det i vilket textprogram som helst, t.ex. Anteckningar. INTE Word och sånt skit! Så döper du filen till nånting.html. Sen är det bara att öppna den i en webläsare.

Här får du en mall att leka med.

Kodstycke:
--
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

<html>

<head>
<title>Sidans titel här</title>
</head>

<body>

<p>
Allt som ska synas på sidan skriver du här. Inom BODY-taggarna.</p>
<p>
I HEAD som är ovanför BODY är metainformation. Sidans TITLE som syns på titalraden i webläsaren, länkade skript, stylesheets... men inte sånt som syns på själva sidan.</p>
<p>
P(aragraph) gör stycken.</p>
<p>
Hej då!</p>

</body>
</html>

--

Sidor: << < (2/4) > >>