Kyckling är äckligt

Sidor: << < (3/6) > >>

Sorla:

Min mage stannar av för mycket fibrer. Och veggodagar är önskemål från äldsta sonen. Jag har inget problem med att käka vegetariskt. Bara att jag är värdelös på att hitta på något att göra då.

hemul:

Nu är jag inte med. Veggo blir ju massor med fibrer. :confused3:

Citat från: Sorla skrivet 2016.03.03 - 07:21:24
--
Bara att jag är värdelös på att hitta på något att göra då.

--
Så klart. Det går ju inte! Inte helveg ivf. Skulle tycka det var jättesvårt. Det enda helt vegetariska jag kommer på som är gott och mättande är falafel. Men ni kanske kanske kör lakto-ovo?

Sorla:

Alltså, ägg och mjölk får så klart vara med. Ja, men ang fibrerna så funkar grönsaker bättre. Eller ljust kött eller fisk. Varför magen stannar av för mycket rött kött vet jag inte. Jag vet bara att jag har en knepig mage och har alltid haft det. Bullrar och har sig om det blir för mycket kött.

hemul:

Då är jag med. Men du sa att magen inte pallade för mycket fibrer och det lär det ju bli mer av om du äter veggo!  :club:

Sorla:

Jamen alla grönsaker innehåller inte svårsmälta fibrer. Potatis och andra rotfrukter är tillexempel lättsmälta. Lök får man vara lite varsam med. Men jag klarar normala mängder som man har i för smaksättning. Broccoli och blomkål går bra. Och vitkål fungerar också ok. Men kött är inte så lättsmält.

Sidor: << < (3/6) > >>