Gummisömnad

Sidor: << < (2/5) > >>

Mynlen:

För sent, ville säga du först skulle limma dit ett lager gummi för att se om det blev styvare....

bild på den med fodret tack!!

jag borde så mycket.. men jag vet att det kan, det får räcka så länge :)

Sorla:

Blev först lite besviken när jag såg vad du hade sytt. Hade förväntat med en helkroppsstrumpa i gummi.  :biggrin1:

Men jäklar vad smart! Att använda innerslangen från cykeln!  :clapping: Det vart ju snyggt! Även jag vill se bild med den gröna flanellen som foder.

hemul:

Mynlen, jag kom på vad som hade varit perfekt att styva upp med! Flanellskjortorna jag köpte hade sån där avlånga plastbitar under kragen som skjortor är packade med ibland. Någonting sånt innanför tyget borde ju var perfekt. Dem har jag ju slängt, men man kan nog klippa till nåt av t.ex. CF-burkar eller liknande. Men nu får det vara som det är. Tyget styvade faktiskt upp lite fast det är tunnslitet.

Ska renklippa i kanterna sen, men jag har haft bort min lilla sysax och jag kom inte åt med stor sax.

hemul:

Citat från: Sorla skrivet 2015.05.15 - 11:45:42
--
Men jäklar vad smart! Att använda innerslangen från cykeln!  :clapping: Det vart ju snyggt! Även jag vill se bild med den gröna flanellen som foder.

--

Tror nog du kan ha nytta av det också, det var bl.a. dig jag tänkte på. Det gäller bara att komma på att det går. Önskar jag fick till det med symaskinen igen, för för hand orkar man inte göra några längre sömmar. Det tar tid och fingrarna blir rätt förstörda. Det enklaste man kan göra är remmar av olika slag. Bara att vika en ögla i ändarna och sy fast. Där kan man sedan fästa t.ex. en metallring och en karbinhake, ett spännband eller vad som passar.

Slang får man hur mycket man vill om man går in och frågar på en cykelbutik som har verkstad. De har soptunnorna fulla så här års. För det mesta är lite bredare slang bäst. Slangar till räserdäck är väldigt smala, så de är inte så bra.

hemul:

Nästa projekt är små "burkar" till de två okular jag har till min tubkikare. Locken är så klart borta och förvaringsväskor har jag aldrig haft. Tänkte man kan göra som två små fickor eller snarare kuvert. Bara sy igen slangen i ena ändan och klippa som en flärp i den andra som man viker över med än sån där fästögla på och sen någon slags band eller snöre runt. Fast nu slog det mig att det räcker ju men en sådan. Ena okularet sitter ju alltid på.

Kunde jag få ordning på symaskinen skulle jag sy ett fodral till hela kikaren, för det har jag inget heller. Inget som passar just den här kikaren ivf.

I gryningen ska jag ut och fågelskåda är det tänkt, så då får jag testa mackapären.  :nod-yes:

Sidor: << < (2/5) > >>