Förbättra greppet på textil

Sidor: << < (2/8) > >>

hemul:

Glöm min fråga. Hittade det billigare här http://www.skapamer.se/sock-stop-c-2068_459_953_493 . Under 100 med frakt, så jag slog till.

Det kanske är smart att göra såna där små prickar. Borde vara lättare att få snyggt än ränder va? Hoppas det funkar. Har flera handskar som jag inte använder för att de är för halkiga på cykeln. Inte bra att glida på bromshandtagen eller inte få grepp på växelreglagen.

kwidell:

:thumbsup: ja precis de där var det jag tänkte på ja!  :nod-yes: många som säger att det fungerar utmärkt. men för att vara på den säkra sidan så kna det ju vara klokt att prova med ett par vantar först.. och se hur det funkar liksom  :blush:  prova också olika mönster när du håller på.. kan tänka mig att det blir olika "grepp" beroende på mönstret.  :nod-yes:

hemul:

Det där var ju riktigt roligt! Jag gjorde prickar. Om 12 timmar ska det vara torrt, så jag kan testa handskarna i morgon. Det är textil alltså, inte skinn. Fingervantar, kanske man ska säga då. Fast de hette löparhandskar när jag köpte dem. Det ser jättebra ut. Hade det inte kommit bubblor ibland och splattat till det hade det t.o.m. blivit snyggt.

Flaskan räcker till många saker helt klart. Om den inte torkar förstås. Korken ser inte supertät ut. Kanske ska linda in flaskan i en plastpåse eller två.

Funkar det är det helt klart värt en hundring för mig. För jag har flera par såna där funktionshandskar som jag köpt (på postorder) utan att tänka på att de är hala. De här sista vara väldigt trevliga, för de har två mobilfingrar och så har de signalgul ovansida och det gillar jag. Mycket för signalfärger numera. :tongue:

hemul:

Får tacka igen. De blev suveränt bra. Greppet är perfekt! Var rädd att det skulle hugga liksom, men det gör det inte. Håller man löst så kan man fortfarande glida, så det känns precis som om man inte hade några handskar på sig alls. Hade dem på när jag dukade fram porslin till frukosten och känns de bra när man håller i glas så ska de nog funka att cykla i också. :thumbsup:

Mynlen:

:yay: :clapping: :thumbsup: vad suveränt bra!!!

Sidor: << < (2/8) > >>